Het Beautytopic #4

Je kunt met je recept ook bestellen bij een online apotheek misschien?

Oh goed idee, ik ga dat even uitzoeken!

3 likes

Ik zoek een fantastisch middel tegen de lijntjes onder m’n ogen, die een mix zullen zijn tussen rimpels en droogtelijntjes. Ik wil er echt verschil door zien.

Hebben jullie aanraders?

Of is de bovengenoemde tretinoide of retinol hier ook het beste voor?

Botox zal ongetwijfeld het beste werken, maar ik bedoel iets voor op de huid.

(ik weet niet of ik nou zo slecht ben in dit forum doorzoeken, verwijs me anders gerust door)

1 like

Wat gebruik je nu of heb je al geprobeerd

1 like

Nee ik gebruik m’n pure tretinoide of retinol niet onder m’n ogen

Mensen zijn helemaalllll hyped over Beauty of Joseon Revive Eye Serum Ginseng + Retinal
En ik gebruik hem nu al een half jaar. Maar zelf merk ik niet gigantisch verschil, heel veel mensen dus wel. Hij is nu in de korting bij de Etos mocht je m willen gebruiken. Het is verder wel een hele hele fijne oog serum vind ik, en wel goed waarschijnlijk voor je droogterimpels

2 likes

Bij mij is mijn huid daar een heel stuk verbeterd toen ik minder producten met actieve ingrediënten ging gebruiken en eerst ging focussen op hydradatie en het versterken van de huidbarrière.

Ik gebruik als moisturizer de groene van purito. Als serum wissel ik anua peach en anua azelaic acid (de groene) af. Nu mijn huid daar een stuk beter is, probeer ik weer langzaam wat oogproducten met actieve ingrediënten te gebruiken. Maar dat is nog te kort om er echt iets over te kunnen zeggen.

1 like

IMG_3736

11 likes

Deze gebruik ik ook al een tijd, zie wel iets verschil onder mijn ogen maar dat komt denk vooral door hydratatie. Verder gebruik ik hem ook op mijn voorhoofd en die horizontale lijnen worden wel lekker glad!

2 likes

Ik gebruik al heel lang een oogschaduw duo wat echt mijn oogkleur het beste uit laat komen (groen/grijs). Maar heb al diepe pan geraakt en het product wordt niet meer gemaakt. Het is wel heel specifiek maar wie weet weet 1 van jullie wel iets wat hier op lijkt?

IMG_2005

Het is trouwens Chanel misty soft

Hm eigenlijk niets, ik heb ooit twee mini’s van Paula’s Choice geprobeerd (maar is niet voor lang genoeg om effect te zien denk ik) en smeer de retinol van Paula’s choice voor mijn gezicht er soms overheen. Misschien droogt dit het wel uit?

Vind hydratatie belangrijker dan een evt anti-rimpel effect, rimpels lijken me redelijk onvermijdelijk (zit sinds vanmiddag weer in de acceptatie-fase maar is volgende week vast weer anders :clown_face:).

Heel erg bedankt voor jullie tips! :heart:

2 likes

Zit niet gewoon in de standaard quads van Chanel? Deze lijkt er wel op

https://www.bol.com/nl/nl/p/chanel-les-4-ombres-multi-effect-quadra-eyeshadow-226-tisse-rivoli-2-g-oogschaduw-palette/9200000040051878/?referrer=socialshare_pdp_androidapp

3 likes

Wat stom! Ik heb daar niet eens aan gedacht! Dankjewel!!

1 like

Retinol droogt echt bizar uit. Meerderen geprobeerd onder mijn ogen, ook het oogserum van Beauty of Joseon met retinal, zelfs met de sandwich methode (dus eerst hydratatie, dan serum en dan weer een klodder hydratatie), maar kreeg alleen maar velletjes en droogtelijntjes. Per direct mee gestopt. Doe nu alleen maar hydrateren en eigenlijk werkt dat toch beste.

3 likes

Heeft iemand hier ervaring met een fijne huidtherapeute in Rotterdam? Ik krijg net een belletje dat mijn kliniek per direct is overgenomen en mijn afspraak van aankomende dinsdag niet door gaat…

Is dat HUID rotterdam? Ik had al gebeld en ze wilden niet echt vertellen waarom die locatie per direct gesloten is… Echt irritant want was super blij met de meiden en hun resultaten. Dus ik deel je vraag. Heb nog niet echt gezocht, maar was in het verleden niet tevreden met Derma kliniek omdat ik veel verschillende gezichten zag die voor mijn gevoel minder kennis hadden.

2 likes

Yes! Ja ik kreeg een mail en had een gemiste oproep. Ik was ook heel erg tevreden. Vind het wel ook heel naar voor die meiden. Er gingen er 3 mee naar Den Haag en daar kreeg ik een optie maar vind Den Haag te ver voor een huidbehandeling. Ik zit nu te kijken naar Glow Institute en Beyond Skin Aesthetics. Maar vind het lastig een keuze te maken. Baal ook dat mijn afsoraak dinsdag niet doorgaat. Had me er heel erg op verheugd omdat mijn huid weer drama is. Dus ja tips zijn van harte welkom!

1 like

Ik lees mee! Welke huidproblemen hebben jullie en welke behandelingen laten jullie daarvoor uitvoeren?

1 like

Acne en littekens. Heb dieptereiniging, verschillende peelings, LED behandeling en laserbehandelingen gehad. Dit zoek ik dus ook weer bij een nieuwe. Ik neig nu steeds meer om een intake te plannen bij Beyond Skin Aesthetics. Zag ook nog een aantal anderen maar vind het zo lastig!

2 likes

Ik wil weer wat beter voor mijzelf zorgen qua lichamelijke verzorging. Ik wil weer vaker een gezichtsmasker op doen.
Om het toegankelijk te maken dacht ik aan sheetmasks. (Niet dagelijks, het is inderdaad niet heel goed voor de natuur.)

Welke sheetmasks vinden jullie fijn werken, wil gewoon een glowy zacht huidje.

Edit: is het normaal om tegenwoordig 10 tot 15 euro aan een masker uit te geven?

1 like

Deze vind ik fijn, bestaat ook in andere varianten:

https://www.kruidvat.nl/garnier-skinactive-hydra-bomb-tissuemasker/p/3902144

2 likes