Het Beautytopic #4

Ik geloof je honderd procent, maar mijn (lichte) rosacea heeft ook nooit gereageerd op kou of pittig eten oid. Bleef altijd gelijk. Was wel altijd rood.

5 likes

Wat vinden jullie de beste spf voor over make up heen?

1 like

De anthelios spray van la roche posay. Sowieso eentje in sprayvorm.

3 likes

Heb je ook last van mee eters? Dus echte blackbeads en whiteheads? Als je rosacea van acne wilt onderscheiden is dit wel een makkelijke manier, dus als het acne is dan heb je ook mee eters en bij rosacea niet.

De antibiotica voor rosacea kan ook gebruikt worden voor acne, vaak is dit een lichtere dosering maar dit is wel tijdelijk als je stopt komt het vaak terug. Ik zou kijken naar een duurzamere oplossing zoals een tretinoine en adapaleen. Je kan ook benzoylperoxide in de apotheek of Etos kopen en dit op de plekken smeren. Als het werkt de weet je dat je te maken hebt met acne en niet met rosacea.

1 like

Rosacea komt inderdaad in verschillende vormen, heb zelf de acne-rosacea variant. Heb ooit juist andersom gehad, dat mijn dermatoloog alleen acne had vastgesteld en ik echt super heftig op alles reageerde, bleek ik ook rosacea te hebben :sweat_smile:

Veel rosacea zalfjes en medicatie werkt ook gewoon voor acne, zoals voorgeschreven azelainezuur. @pluk, dit werkt dus niet? en doet je huidtherapeut naast peelings ook een goede dieptereiniging? Ik loop nu zo’n vier jaar voor mijn acne bij de huidtherapeut, en ik ben van om de 4 weken nu naar 8 weken gegaan en het lijkt nu pas eindelijk onder controle te zijn.

Verder eens met het advies om een doorverwijzing naar een dermatoloog te vragen.

3 likes

En @PizzaFunghi heel erg bedankt voor het meedenken :blush:

Tot nu toe heb ik ivermectine en metronidazol geprobeerd via de huisarts. Ik merkte daarbij wel een klein verschil in m’n huid inderdaad, maar het is niet genoeg om de puisten helemaal of zo goed als te stoppen. De huid therapeut doet inderdaad een dieptereiniging en daarna een peeling. Ook daarvan merk ik de eerste paar weken het effect, maar het komt altijd terug. Met name rondom m’n menstruatie eigenlijk. Ik heb ook last van mee eters inderdaad. Ik heb adapaleen besteld en ga komende tijd kijken of dat beter werkt, zo niet dan vraag ik alsnog een verwijzing naar de dermatoloog. Heel erg bedankt allemaal!

1 like

Heeft iemand hier ervaringen met de producten van nybf? Het ziet er wel goed uit op de site maar kan er niet zo veel reviews over vinden.

1 like

Acne op kin en kaak (en wangen), die verandert door de pil en op een bepaald moment in je cyclus klinkt ook wel als hormonale acne. Mijn ervaring is dat een huidtherapeute dat niet gaat oplossen (in ieder geval niet in de kern).

Ik zou eens Googlen/op Reddit lezen over hormonale acne en kijken of het je bekend voorkomt.

1 like

Een random tip voor anderen die liever geen zwarte mascara dragen, ik heb sinds een paar weken deze:

En ik vind hem echt top! Ik heb een heel lichte huid (warme ondertoon) en lichte ogen, en daarvoor is hij echt super mooi natuurlijk maar niet te licht dat je net zo goed niks kan dragen. Ik vind hem ook mooi aanbrengen (mooier dan de ELF tubing die ik hiervoor gebruikte), je kunt hem goed opbouwen tot lange dikke wimpers maar dus ook licht dragen. Ik vind hem er eigenlijk net zo uitzien als bruine mascara maar dan toch nog wat minder ‘hard’ als je zo bleek bent als ik. Hij blijft ook goed zitten vind ik, toevallig had ik net ook een Max Factor mascara gebruikt en die ging toch een beetje afbladderen na een dag.

Ze hebben ook andere kleuren trouwens (zwart en bruin) dus misschien zijn die ook wel een tip als je een goedkope ‘gewone’ fijne mascara zoekt.

11 likes

Is dit een tubing mascara? En welke kleur is deze?

1 like

Dit is echt een tiptop! Ik heb deze kleur nu in maxfactor oid maar vind ik eigenlijk te duur. Mijne is wel aan vervanging toe dus deze ga ik halen. Ik herken wat je zegt dat dit mooi combineert met lichte ogen en huid!

@ZusjevanJoost Burghundy of hoe je dat ook schrijft.

2 likes

Nee een gewone, maar ik vind zelf tubing ook niet zo mooi dus als je dat zoekt is dit misschien niet voor jou. Ja en de kleur is donkerrood ofzo? De kleur van de verpakking (in het echt wel donkerder en bruiner hoor) Haha er zijn maar drie kleuren en het is niet de zwarte of de bruine

1 like

Ah ok omdat je ELF tubing noemde dacht ik yes, nog een tubing! Maar ik wil dat wel per se ja anders gaat het bij mij stempelen.

Wel mooi zo’n donkerrode kleur!

1 like

Ik weet niet veel van tubingmascara, maar aangezien iedereen hier zo enthousiast is wil ik het wel eens proberen. Ik draag ook het liefste bruine mascara. Is die can ELF dan een fijn goedkoop instapmodel?

———

Daarnaast was ik benieuwd of er behoefte is aan een “dierproefvrije beauty” topic, probeer zelf aan een lange tijd zo veel mogelijk dierproefvrij te kopen. Wellicht dat er meer animo is?

Update: oh die is er al, maar niet erg populair haha!

Kruidvat eigen merk heeft ook wel een goed instapmodel eventueel

Ik gebruik nooit mascara en als ik het een keer wil gebruiken, pak ik die erbij. Gebruik die al een tijdje nu. Maar begin wel te herkennen wat @grace zegt over een beetje spinnenpoten effect.
Maar ik gebruik dus nooit mascara verder dus weet niet of dat met andere mascara’s ook zo is
Het chille vind ik dat je het er zo afveegt. Die van Kruidvat eigen merk dan. Geen ervaring met die van Elf van @ZusjevanJoost misschien wil jij ze vergelijken?? Haha

Overigens voor degenen die het zich afvragen hoe je het redt zonder mascara (iedereen die ik ken gebruikt het :joy:) ik heb dus hele lange gekrulde wimpers van mezelf. Ik gebruik voor gewone dagen een wenkbrauw gel voor m’n wimpers! En een kruller

2 likes

ohhhhh zo jaloers hierop haha. ik vind dat prachtig altijd als mensen dat hebben

4 likes

En, heb je het gekregen?

—————————————————-

Ik was gister in de apotheek voor iets anders en vroeg naar de status van de tretinoide. Hadden ze die aanvraag gewoon uit het systeem gehaald omdat het slecht leverbaar is?

Dus ik gaf aan maar ik wil nog steeds die crème graag, dus wil je het er weer in zetten? En ze zouden kijken naar een ander percentage, want had aangegeven dat die ook goed was.
Wel jammer dat ze niet even gebeld hebben ofzo om dat door te geven, mijn vraag vervalt toch niet ineens als het slecht leverbaar is.

3 likes

Ik vind apothekers vaak zo ontiegelijk slecht in hun communicatie. :upside_down_face:

Verder snap ik dat het heel zwaar werk is hoor!

7 likes

Hier was ie niet leverbaar ook heel lang, maar nu weer wel dus ik kan het morgen ophalen als het goed is!

1 like

Potverdorie ik wil dat ook!

1 like