Ik kan daar ook niet tegen! Wat bij mij werkt: met een heel basic olie (ik gebruik die van de Hema) op m’n vingers de make up losmaken, dat afnemen met een wattenschijfje (met wat olie erop) en daarna m’n hele gezicht wassen (inclusief rond m’n ogen) met een zachte cleanser (ik gebruik die van CeraVe).
Ben heel gevoelig voor eczeem en irritatie rond mijn ogen maar dit werkt goed voor me.
Heeft er iemand tips voor de meest neutrale, niet al te dure spf gezichtscrème / serum of wat er maar is in een pompflacon? Doel = M’n gezicht beter beschermen tegen de zon.
En meest neutrale omdat ik tot nu toe op elke dagcreme of iets dergelijks heftig reageer, mijn huid is vooral op m’n voorhoofd / tussen wenkbrauwen / neus super droog, terwijl m’n kin met een klein beetje creme gelijk een puistenbaard ontwikkeld. Ik ben laatst wel een serum gaan gebruiken en dat lijkt het beter te doen op m’n huid. Maar het oogt wel als een soort creme serum.
Wat ik nu gebruik is: (alleen denk ik, dat ik een oudere verpakking heb, en staat er bij mij niet persé spf op?)
Waarom perse in een pompflacon? Zitten daar voordelen aan qua crème of vind je dat gewoon fijner.
Ik vind Birch Juice Moisturizing Sun Cream van Round Lab ontzettend fijn voor m’n gevoelige huid.
Wie heeft er een tip voor een heel milde neutrale facewash die je ook voor je ogen kunt gebruiken?
Ik heb echt tien jaar ofzo elke dag die van Biodermal gebruikt, maar die is ineens van formule veranderd
Hij was altijd creamy en heel mild (ook voor m’n ogen), maar nu is het ineens een doorzichtige gel waar mijn huid geïrriteerd van raakt.
Ik gebruik altijd die van Cerave, daar haal ik ook mijn oogmake-up mee weg
Ik gebruik la roche-posay cicaplast face wash. Ben er heel blij mee en we hebben hem al meerdere keren opnieuw gekocht. Hij kan ook voor baby’s en kinderen dus daar haal ik uit dat hij echt heel mild is. Ik gebruik een cleaning balm om mn mascara weg te halen en daarna gebruik ik deze face wash dus ook in de omgeving van mn ogen.
Tegen tekenen van huidirritatie| La Roche-Posay Cicaplast B5
De La Roche posay toleriane dermo cleanser. Heeft een melkachtige structuur en is heel mild, ik gebruik hem ook voor mijn ogen!
Ja, ik vind een pompflacon fijner in gebruik.
Biodermal gezichtszonnebrand, heb je ook met een pompje. Volgens mij nu 2e gratis bij Etos. Ik heb eenzelfde soort huidtype als jij, maar als je niet wit bent is dit geen aanrader. Wordt te grauw.
In juni opent er een eerste Sephora in Brussel. Makkelijker voor mij om aan spullen te komen.
Ik ben wel benieuwd welke merken ze krijgen!
In het persbericht 90 merken. Ik zou graag haus labs, rare beauty en als ik echt mag dromen onesize. Ben ook benieuwd naar rhode en dan die cream blushes/bronzers. Gisou mogen ze houden
Ja maar van die 90 merken zijn er waarschijnlijk al 70 die we hier al hebben. En als die merken die we niet hebben exclusief bij 1 winkel willen liggen dan is Sephora niet perse de beste keus, tenzij die binnen korte tijd explosief uitbreiden binnen BE/NL. Ik denk dat het best tegen gaat vallen.
Wat is dan wel een goede winkel om je merk in BE/NL te verdelen? Douglas is ook nog maar een jaar bij ons en van de ici paris xl’s en april’s mogen we al geen hippe merken verwachten. Hoe zit het bij sephora in de UK?
April
Het verbaast me iedere keer dat die nog bestaan.
Ze hebben een merk met ietwat identiteit de saaiste branding gegeven. Ik val in slaap bij het betreden van die winkel
Nou ik heb de tretinoide hoor! Of nouja, bijna. Ik kon het vandaag ophalen en toen was ze geïrriteerd want er stond op in de koeling bewaren en een collega had dat blijkbaar niet gedaan. Dus toen ging ze een nieuwe bestellen en die komt morgen.
Ja irritant van die koelkast. Ik doe dat thuis eigenlijk niet ![]()