Het Beautytopic #4

Ik moet straks witte werkblouses dragen, en die kraag is dus zo hoog dat die tegen mijn kaken aan komt. Welke setting spray is mijn redder en zorgt ervoor dat ik niet na een half uur een oranje kraag heb? :clown_face:

1 like

Kryolan, echt net haarlak voor je gezicht maar het werkt wel

3 likes

Ik hoorde laatst de tip om haarlak op je kraag te spuiten om vlekken te voorkomen.

2 likes

Ik ging vroeger graag naar Beyond, met name toen de eigenaresse zelf ook nog behandelingen deed. Vond het de laatste paar keer minder fijn, ook erg duur geworden en heel erg gericht op influencers (zie via socials) of injecties. Wat niet mijn voorkeur heeft. Prima op zich maar hoef je als huid therapeute gericht op verbetering/behandelingen toch niet erbij te doen? Laat dat maar gewoon bij de klinieken gericht op Botox etc. Maar missh is dat hun nieuwe marketing strategie.
Missh heb jij een fijnere ervaring? Zag dat je inmiddels een afspraak had

Ben zelf ook nog op zoek naar een fijne huidtherapeut in Rotterdam (centrum)!

2 likes

Nee ik heb afgezien van beyond voor nu. Ben bij Cosmetique Totale geweest maar dat vond ik niks en heb volgende week een intake bij Skin Prof. Hopelijk is dat iets! Ga gewoon door met mijn zoektocht tot ik mezelf ergens fijn voel. Dus hopelijk is dat volgende week het geval!

Ik gebruik nu al maanden een facewash van TO maar die is bijna op. Ik wil wel nog eens gEkKkk doen en iets nieuw proberen, wou toch nog eens op Boozyshop bestellen, dus heeft iemand nog aanraders qua cleaners? Ik hou van mild, creamy tot licht schuimend, niet strippend/squeaky clean gevoel, ik hoef niet per se actieve ingrediĆ«nten behalve zachte, helende dingen. Ik vraag het hier maar want ben de laatste maanden dus compleet out of the loop met wat er hip en trending is, terwijl ik vroeger zo’n skincare junkie was! Andere aanraders qua skincare, makeup (specifiek lip tints/stains), … op Boozyshop ook welkom. I’m gonna treat myselfffff

Edit: of ja, hoeft ook niet per se Boozyshop te zijn, andere sites/winkels ook goed!

1 like

Kent iemand dit?

Ja heb deze een tijdje gebruikt, vond hem heel fijn maar kreeg er helaas puistjes van. Zag hem volgens mij laatst voorbij komen in een insta filmpje van wilvantien

Ja daar zag ik m ook en zie m sindsdien veel op TikTok, maar lees ook veel comments dat mensen puistjes krijgen. Het ziet er wel echt heel mooi uit.

2 likes

Wil heeft volgens mij wel de glow variant. Ik had m aangeraden gekregen door huidtherapeut maar bij mij helaas ook puistjes. En vond kleurrange ook lastig, moest eigenlijk 2 mengen :money_with_wings:

Dit is heel lang mijn lievelings geweest.

Welke zonnebrand voor het gezicht met factor 50 is goed voor de zeer gevoelige huid? Dus geen parfum en matterende zaken zoals siliconen, water (lees zweet resistent, en laat geen witte waas achter en laat je er tegelijkertijd niet uit zien als een opgepoetste biljartbal (vet/glimmend)?

Jetske Ultee factor 50 vind ik iets te moeilijk smeerbaar/wit uitslaan en het ziet er bij mij niet uit qua glimmen.

Ik vind de Altruist Face Fluid fijn! Moet wel zeggen dat ik verder geen make-up draag op m’n gezich tdus weet niet hoe 'ie daar mee combineert.

1 like

Aangezien hier wel wat skincare-guru’s zitten:

Ik gebruik al een aantal jaren het Biotherm Life Plankton Regenerating Serum.

Is vrij duur en was een tijdje slecht te verkrijgen, dus ben bang dat ie ook een keer uit het assortiment gaat. :broken_heart:

Dus mijn vraag is of iemand een vergelijkbaar alternatief weet?

1 like

Ik ben er weer eens achter gekomen dat een goede spf zo persoonlijk is. Ik dacht ik ga eindelijk eens de beauty of Joseon relief sun proberen waar ik al jaren mensen over hoor hypen, maar ik vind het niet lekker op mijn gezicht zitten en het werkt totaal niet met mijn makeup :tired_face: Toch maar weer terug naar mijn eucerin oil control

3 likes

Volgens mij is deze net vernieuwd, kan me niet voorstellen dat die er uit gaat.
Vichy heeft ook zo’n hydra serum, misschien is dat iets? Of Shiseido Ultimune. Ik gebruik ze een beetje door elkaar en vind ze qua gevoel ook wel vergelijkbaar. Ultimune gaat er sowieso nooooooit uit.

2 likes

Ah misschien dat ie daarom tijdelijk slecht te verkrijgen was! Thanks iig, ga ook even naar die andere kijken. Heb niet zo’n hele makkelijke huid en als iets dan werkt en het dreigt te verdwijnen dan word ik meteen een beetje zenuwachtig haha.

1 like

Ik krijg van micellair water dus altijd hele pijnlijke ogen (ook helemaal tranen midden in de nacht enzo) en door olie kijk ik uren later nog wazig. Wat kan ik dan het beste gebruiken? Iemand die de tip heeft? Word er gek van.

1 like

Heb je het bij alle soorten? Want ik heb het bij die hele populaire van Garnier ook, maar heb ook weleens versies gebruikt waar ik geen last van had (Simple, maar zie dat dat niet meer te koop is? Etos huismerk prikt bij mij ook niet)

2 likes

Hebben jullie tips vopr producten voor echt een droge huid? Ik heb cicaplast al geprobeerd (baume en spray), maar doet niet genoeg voor mij. Ook niet met een serum eronder. De skin food van Weleda vind ik wel redelijk, maar te vet voor overdag en ik krijg er puistjes van.