Al eens een reinigingsbalsem geprobeerd? Ik heb zelf The Body Shop Camomile Sumptuous Makeup Cleansing Butter en ben daar erg tevreden over. Eerder had ik Lush Ultra Bland, ook fijn.
Ik had dit ook, werd er ook echt gestoord van, als ik naar bed ging had ik al pijnlijke en tranende ogen en dat ging gewoon de hele nacht door.
Ik gebruik nu op advies van de opticien geen speciale oogreiniger meer, alles waar iets vettigs in zit is het probleem, ook van die balsems kunnen dit veroorzaken.
Gebruik nu alleen nog een milde gel-reiniger voor m’n gezicht, daarmee neem ik m’n ogen wel mee, en daarna nog een nat warm (wasbaar) wattenschijfje voor m’n ogen en dan is alles er wel af. Gebruik vaak ook nog een balsem voor de rest van m’n gezicht, maar dan blijf ik weg bij m’n ogen.
La Roche Posay toleriane ultra + cicaplast werkt bij mij het fijnst in de winter. Maar alleen cicaplast blijf ik droge huid houden
Bedoel je voor je gezicht?
Ik heb heeeel veel geprobeerd, haha, heb nu sinds 1-2 jaar deze combi en kom de winters nu prima door qua droogte:
Elke dag ‘s ochtends en ‘s avonds:
- Biotherm life plankton regenerative serum
- Dr Althea 345 relief creme
Indien nodig bij droogte voor de nacht:
- Dr Althea 147 barrier creme
En geen agressieve/strippende reinigers of ingrediënten meer… Denk dat dat net zo belangrijk is!
Bedankt allemaal! Ik ga wat van jullie suggesties uitproberen!
Voor mijn gevoel was dit het eerste micellar water en ook nog altijd de beste. Krijg je ook in hele kleine flesjes dus misschien die eens proberen?
Ik heb deze nu en daar heb ik het dus ook bij ![]()
Hoi. Welk merk gebruik je?
Dit had ik ook, werd er helemaal gek van. Wat bij mij hielp is de oogmake up remover lotion van hema. Op de ogen smeren, wrijven en met nat watje alles verwijderen. Nooit meer last van gehad
Ik heb dit ook met makeupreiniger of micellair water.
Doe net als Krabsalade: eerst reinigen met een milde reiniger en dan met een wattenschijfje nog een keer extra mijn ogen. Met de meeste mascara’s is dat voldoende.
Ik heb dit trouwens ook met oogcreme trouwens, niet te doen. Traanogen en alles is puffy de volgende dag, dus dat gebruik ik ook niet.
9/10 keer kun je ook irritatie krijgen van watjes ipv (alleen) micellair water. Wat kan helpen is zo’n 2 fase reiniging. Ff schudden, op het watje doen en de olie blijft dan bovenop het watje liggen en het water loopt naar de onderkant, met de oliekant eerst reinigen, sowieso paar seconden op je ogen leggen zodat je make-up kan smelten, watje omdraaien en het olielaagje eraf halen. En dan heb je vaak geen irritatie van een vet laagje dat achter is gebleven.
Enige wat bij mij helpt is een oliereiniging zonder watje, ben groot fan van de cleansing balm van Clinique. Gebruik die onder de douche, dus gewoon met m’n vingers aanbrengen en masseren, water erbij en afspoelen. En na het douchen wrijf ik zacht met mn handdoek over mn ogen om eventuele restjes weg te halen.
Opticien zei juist dat die twee-fase reiniger bij veel mensen de boosdoener is!
Ja die laat een vettig laagje achter wat kan irriteren, maar de stof van het watje schuurt vaak een beetje over de huid wat irriteert. Plus mensen zitten vaak echt ruw te boenen met watjes en dat is ook niet lekker voor je huid natuurlijk. Maar het zal vaak ook met elkaar samen hangen hoor.
Ik kan daar ook niet tegen! Wat bij mij werkt: met een heel basic olie (ik gebruik die van de Hema) op m’n vingers de make up losmaken, dat afnemen met een wattenschijfje (met wat olie erop) en daarna m’n hele gezicht wassen (inclusief rond m’n ogen) met een zachte cleanser (ik gebruik die van CeraVe).
Ben heel gevoelig voor eczeem en irritatie rond mijn ogen maar dit werkt goed voor me.
Heeft er iemand tips voor de meest neutrale, niet al te dure spf gezichtscrème / serum of wat er maar is in een pompflacon? Doel = M’n gezicht beter beschermen tegen de zon.
En meest neutrale omdat ik tot nu toe op elke dagcreme of iets dergelijks heftig reageer, mijn huid is vooral op m’n voorhoofd / tussen wenkbrauwen / neus super droog, terwijl m’n kin met een klein beetje creme gelijk een puistenbaard ontwikkeld. Ik ben laatst wel een serum gaan gebruiken en dat lijkt het beter te doen op m’n huid. Maar het oogt wel als een soort creme serum.
Wat ik nu gebruik is: (alleen denk ik, dat ik een oudere verpakking heb, en staat er bij mij niet persé spf op?)
Waarom perse in een pompflacon? Zitten daar voordelen aan qua crème of vind je dat gewoon fijner.
Ik vind Birch Juice Moisturizing Sun Cream van Round Lab ontzettend fijn voor m’n gevoelige huid.
Wie heeft er een tip voor een heel milde neutrale facewash die je ook voor je ogen kunt gebruiken?
Ik heb echt tien jaar ofzo elke dag die van Biodermal gebruikt, maar die is ineens van formule veranderd
Hij was altijd creamy en heel mild (ook voor m’n ogen), maar nu is het ineens een doorzichtige gel waar mijn huid geïrriteerd van raakt.