Ik ben fan van de eucerin dry touch en dan de tube. Niet goedkoop, maar het is een flinke flacon waar je lang mee doet. Is niet wit en trekt snel in, echt ideaal.
Heeft iemand hier tips voor fijne huidbehandelingen, liefst voor rosacea/couperose/pigmentatie/veroudering. Ik laat om de paar jaar mijn huid laseren (yag) voor de roodheid maar ik zoek iets voor erbij wat het liefst ook gewoon een fijne behandeling is. De enige voorwaarde is dat het wel resultaat moet geven. En ik bedoel niet echt skincare maar meer iets wat ik bij een kliniek ofzo kan doen
Ik vond deze ook altijd het fijnst (die invisible protect), maar vorig jaar zat er ineens een megasterke parfumlucht aan. Echt smerig.
Heb ‘m vandaag op en vind hem inderdaad erg mooi. Precies de kleur die ik zocht en er zit een mooie glow in. Hij blijft ook de hele dag goed zitten.
Ik zou gaan voor microneedling of als je huid daar te gevoelig voor is een peeling. Je kan bij een kliniek een consult boeken en dan kijken zij wat het beste bij je huid past.
Ik heb sinds een maand of 2 ineens heftige pigmentvlekken op mijn voorhoofd. Geen idee hoe het kan, ik draag heel het jaar door spf, zal nooit gaan zonnen. Maar goed ik loop hard dus dan ben ik toch in de zon, draag nu een pet sinds die vlekken.
Heeft iemand succeseevaringen met het verwijderen van pigmentvlekken met lasertherapie of iets anders?
Zou witheningcreame helpen als ik het alleen op die plekjes aanbrengen?
Blijf weg van whitening cream, je huid wordt er dunner en ook gevoeliger aan de zon van.
Ik heb een paar pigmentvlekjes op m’n jukbeen en ik heb het idee dat retinol daar goed bij werkt, maar volgens mij gebruikte jij dat al? Dus dan is dat misschien geen zinnig antwoord haha
Sinds mijn 40ste zijn de pigmentvlekken op mijn gezicht ook veel erger geworden. Gebruik nu een aantal maanden het Mela B3 serum van La Roche-Posay en dat heeft ze wel lichter gemaakt.
Helaas zijn ze nu na een paar weken zonnig weer weer donkerder geworden
En ik smeer mezelf ook goed in, zelf met factor 100 tegenwoordig.
Bij mij heeft consequent gebruik van niciamideserum geholpen
Ik had ook veel pigmentvlekken en heb jaren terug een paar peelings laten doen bij de Velthuis kliniek, heeft enorm geholpen. Ze maken dan ook voor en na foto’s, echt een verschil. Vlg mij de medium peeling.
Laseren is wel het meest effectief bij pigment, tenzij het echt melasma (en dus hormonaal) is. Dan zou je een dermamelan behandeling kunnen doen.
Laser kan zeker helpen om het lichter te maken of helemaal te verwijderen. Ik doe elk jaar meestal 2-3 behandelingen voor vaatjes en pigmentvlekjes rond de winter tijd. Dit jaar was het toevallig een keer niet nodig. Volgens mij heeft het ook met hormonen te maken. Heb nu een spiraal en lijk minder last te hebben van zowel vaatje als pigment en mijn huid is over algemeen wat rustiger. Alleen boven mijn lip wat pigment omdat door eten, drinken, zweten de Spf er daar sneller afgaat. Is tijdens de winter bijna weer helemaal weggetrokken. Gebruik 2-3 x per week vitamine c serum met retinol van Paula en lijkt ook enigszins te werken en de vlekjes wat lichter te maken.
Bij mij heeft laseren niet geholpen, juist het idee dat het erger is geworden daardoor. Is ook afhankelijk van het soort laser. Ik zou naar een dermatoloog gaan voor advies
Dank voor alle tips!
Ik wilde graag een doorverwijzing van de dokter voor een dermatoloog maar dat wilde ze helaas niet geven.
Hoe doen jullie dat??
Make up en zonnebrand smeren?
In mijn dagcrème zit wel een factor maar op een zonnige dag wil ik eigenlijk wel bij smeren maar draag ook wat make-up.
Ik draag de meeste dagen makeup, maar blijf altijd veel in de schaduw. Wat ik altijd doe: 's ochtends altijd beginnen met een factor 50 en op een dag als vandaag als ik toch rond 15 uur op een terras eindig, smeer ik heel voorzichtig een laagje spf over mijn makeup (eventueel wat afpoederen). Ja mijn makeup zit dan niet meer zo heel mooi, maar vind het verder wel oke eruit zien.
Als ik weet dat ik de hele dag in de zon zit, dan draag ik geen makeup, want dan moet ik elke 2 uur smeren haha.
Misschien kan een goede huidtherapeute je hierbij helpen!
Sowieso factor 50 in de ochtend en dan een spf spray om bij te sprayen. Vind deze heel chill.
Geeft natuurlijk niet net zo veel bescherming als een crème, maar het is beter iets dan niets.
Ik heb precies hetzelfde, donkere vlekken bij mijn haargrens. Van de week maakte iemand een foto van me en ik schrok gewoon toen ik de foto terugzag, twee halve zonnen bovenop m’n voorhoofd. Ik wil er ook echt iets aan gaan doen, want het wordt steeds donkerder ondanks constant spf smeren.