Dat spul werkt gewoon prima bij de meeste mensen (oa bij mij ook), indd niet bij iedereen, dat is met alles. Je hoeft er toch geen huidarts ofzo voor te zijn, uit eigen ervaring kun je toch ook dingen delen…
Heee niet aan onze @TanteBetje komen die altijd met veel geduld allerlei ingrediënten en skincare komt uitleggen! Ze heeft mijn inziens nooit gepretendeerd dat ze alles weet of dat ze een expert is.
@TanteBetje adviseert wat op een online forum, dwingt niemand wat te gebruiken. Bij twijfel weet iedereen hier ook wel dat je je advies niet van internet moet halen.
En bovendien kan je toch ook best ergens (gedegen) kennis van hebben, zonder dat het per se je vak is.
Er zijn vast ook mensen die thuis beter koken dan een professionele chef.
Ik ben redelijk ‘expert’ en @TanteBetje weet dingen vaak beter uit te leggen dan ik. Heb iig nog nooit iets geks voorbij zien komen en heb altijd gedacht dat we in hetzelfde vakgebied werkten.
Ik gebruik deze producten. Als ik die regelmatig gebruik (wat ik bijv in de winter niet doe) dan merk ik echt verschil op! Ik heb het vooral op mijn bovenbenen.
(Edit: plaatje is een instalink, weet niet wat hier mis ging, van the_cosmetist)
De meeste mensen zweren juist bij alleen retinol (en dan natuurlijk in combinatie met SPF overdag) dus prima beauty advies haha.
Ja deze is geweldig, gebruik ik al jaren!
Ik ben al een poosje op zoek naar deze maar hij is altijd uitverkocht als ik in de winkel ben
Ik ook, ben er mega fan van! Ik probeer wel eens andere (duurdere) mascara’s maar die zijn altijd zo klonterig, dik en warrig. Echt veel minder mooi.
Dit is echt m’n fave mascara
Ik koop deze ook altijd! Goedkoop en werkt vaak beter dan Lancôme, Chanel en andere high end merken
Wat vinden jullie van skin cycling? Ik ben er deze week mee begonnen maar las net een stuk op de blog van Jetske Ultee en zij was niet extreem enthousiast erover. Terwijl ik op Instagram zoveel mooie resultaten zie. Merk wel dat ik aan de zijkant onder mijn mond opeens weer wat meer whiteheads heb. Maar dat komt er nu juist misschien uit…
Ik kreeg er echt enorme onderhuidse puisten van, terwijl ik normaal een best makkelijke huid heb. Heb het 2 weken volgehouden en toen was ik er echt klaar mee, mijn huid knapte meteen op toen ik er mee stopte.
Geen purging dus? Ik hoop dat ik dat niet krijg maar ben wel een beetje bang nu ik die whiteheada weer opeens heb.
Op insta zijn ze over alles enthousiast in combinatie met filters.
Verder eens met wat Era zegt.
Retinol en aha/bha kun je gewoon tegelijk gebruiken, je huid zal er alleen even aan moeten wennen dus je moet het rustig opbouwen. Zelfde geldt voor vitamine c en peptiden, versterkt elkaar juist. Maar ik zou eerst eens kijken naar hoe je huid is en wat je er echt aan wil verbeteren en dan langzaam beginnen met nieuwe dingen introduceren.
Ik gebruik bijv een toner met aha/bha en daarover meteen retinol, werkt voor mijn huid gewoon goed.
Ik doe een dag retinol, rust, exfoliant, rust en dan weer opnieuw beginnen. Eerder deed ik er nog niacinamide bij maar dan raakte ik te vaak in de war
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben alleen niet meer producten gaan gebruiken. Ik ben alleen gestart met retinol en dat wou ik sowieso al graag. En verder gebruik ik de basis. Dus ik heb er niks extra’s voor aangeschaft. Maar jou routine klinkt ook goed!
Ik ben op zoek naar een nieuwe gezichtsolie zonder parfum. Ik gebruik altijd de rosehip van TO, maar ik wil eens wat anders. Wat gebruiken jullie zoal?
Ik heb allemaal hele kleine blaasjes op mijn bovenlip. Het is geen koortslip. Iemand enig idee wat het wel kan zijn? Ik heb het nu ongeveer 3 dagen.
Ik heb dit met mijn zonnebril ook altijd, met m’n gewone bril tot nu toe niet, maar die heb ik pas 4-5 maanden en dat is een veel fijner montuur met minder huidcontact. Denk dat er niets anders op zit dan de bril schoonmaken met iets ontvettends en je huid goed reinigen.