Het Beautytopic #4

Krijgen jullie ook altijd zo’n hoofd/haarpijn
van een :sparkles: slick back bun :sparkles: zo hey ik dus echt meteen. Het zit qua knotje niet eens zo strak maar kam het wel strak naar achter met een waxstick en borstel.

Doe het thuis ook altijd meteen weer uit en masseer dan mijn hoofdhuid want wil mijn haar zo min mogelijk schade toebrengen. Maar het staat zo leuk! En ik doe dat altijd op dag 2 nadat ik mijn haar heb gewassen.

2 likes

Voor dit soort dingen zou ik echt even googelen. Mijn huid is redelijk ‘normaal’ als in niet heel droog of heel vet. Ik poeder dit iig niet af. Verder heb ik er allemaal te weinig verstand van om echt te kunnen zeggen voor welke huid dit precies geschikt is, maar dat kun je sowieso wel online vinden bij reviews enzo.

Bedankt! Ik zal zeker even kijken naar andere reviews en ook voor de juiste kleurmatch.

2 likes

Jaa au! Maar ook bij een strakke staart ofzo. Echt onprettig

Pfff ja zo kut is dat. Heb tegenwoordig ook wel eens haarpijn als ik m’n haar gewoon de hele dag los heb gehad of met een klem losjes vast ofzo.

Ja ik word gewoon helemaal niet goed van zon strakke knot. Echt debiel want het staat zo leuk maar ik kan het niet langer dan 2 uur aan.

1 like

Ik heb hem ook maar hij slaat bij mij wel heel oranje uit, net zoals die van Maybelline van vroeger. Hoorde dat de nieuwe versie van L’oreal True Match hier heel erg op lijkt. Die hebben ze vernieuwd en bevat dus nu ook skincare.

Hier heb ik ook last van, maar het is nu bijna weg sinds ik een scalp serum gebruik en regelmatig olie in masseer op m’n hoofdhuid voordat ik het ga wassen.

1 like

Oh wat een verlossing dan hè als je het eruit kunt halen, dat doet dan lekker zeer zeg maar. Echt jammer ja!

1 like

Echt het beste gevoel dat er is haha

3 likes

Ja ik vind dit dus zooo leuk :heart:, BIJ ANDEREN. Mij staat het gewoon niet. :cry:

Krijg er een lellukke en strenge kop van.
Te groot voorhoofd, te weinig haar, te kleine, diepliggende ogen.

Helaas.

Ah, jammer! Maar jij hebt dan tenminste geen pijn!

2 likes

fiveheads unite :raised_hand:

overigens draag ik tegenwoordig vaak een strakke knot want echt geen zin meer om mijn haar elke dag leuk om mijn hoofd heen te arrangeren. Maar ik voel me wel altijd een beetje deze emoji: :full_moon_with_face:

2 likes

Ik wou nog eens iets kleins bij MAC bestellen maar mijn god wat zijn die prijzen duur geworden?? Volgs mij was Strobe Cream 10 jaar geleden exact de helft? Sowieso dat ik ooit concealer kocht voor 18 euro en geen 34.

1 like

Vind make up echt zo intens duur geworden. Drogisterij merken hebben nu de prijzen die sommige parfumerie merken 10 jaar geleden hadden. Koop nu nog maar amper make up terwijl ik echt een liefhebber was.

3 likes

Echt he! Zat laatst even bij de lipsticks te kijken, maar daar heb ik destijds 100% zeker €19 voor betaald. Geen €27 van nu :sob:

1 like

Ja mascara’s bij de Kruidvat zijn ook gauw €20 tegenwoordig, vind dat echt duur.

Toen ik nog bij Bobbi Brown werkt was hun serum foundation €58 en dat vonden veel mensen al te duur dus die was echt moeilijk om te verkopen, die is nu €89??? echt wtf.

Het gekke is wel dat de laatste 3/4 jaar mensen klagen dat alles te duur is, energiecrisis en nasleep van corona enzo, maar dat de omzetten in de cosmetica wel blijven stijgen. Sta er soms versteld van hoe makkelijk mensen honderden euro’s uitgeven eraan. En dan ter plekke wel “pfoeh jeetje, €150 voor parfum is wel duur hoor, maarja doe maar”

3 likes

Dat meen je. Ik dacht dat dat wel minder zou zijn geworden. Ik had een jaar terug denk ik nieuwe make up gekocht en was hier denk ik wel iets van 800 euro, misschien wel meer, aan kwijt. Ik had mezelf al iets van 3 jaar verwaarloosd dus ik mocht even los gaan van mezelf, maar vond dit ook echt heftig toen ik alles bij elkaar optelde. Ben nu hopelijk weer een tijd klaar.

Was ook iemand die nooit nep geurtjes zou dragen, als een ex douglasser, maar koop nu ook gewoon namaak haha.

Oeh dan ben ik wel benieuwd welke nepgeuren jij echt goed vind!

1 like

89 euro is echt gestoord voor iets dat je dagelijks gebruikt en dus relatief snel op kan hebben…
Er is natuurlijk wel die lipstick theorie: Lipstick effect - Wikipedia , stelt dat in geval van slechte ecnomische toestand er sneller naar kleinere luxe producten wordt gegraviteerd om zichzelf nog dingetjes te gunnen. Tui had laatst ook iets gepubliceerd dat zij een duidelijke negatieve impact op de boekingscijfers zien wat hier wel bij kan aansluiten als hogere budgetcategorie.

3 likes