Het Beautytopic #4

Als spot treatment is misschien Dr Sam’s Flawless neutralising gel (linkje) iets voor je, daar zit o.a. azelaic acid en salicylic acid in. Haar hele lijn vind ik sowieso een aanrader voor een gevoelige huid! De Flawless cleanser, moisturizer, masker en lipbalm gebruik ik nu dagelijks (soms in roulatie met andere producten) en i.c.m. 0.025% tretinoine is m’n huid in betere staat dan ooit.

@Beutyschooldropout Dr Sam heeft een aantal video’s op YouTube over rosacea i.c.m. puistjes waar ik zelf veel aan heb gehad. Ze heeft het hierin veel over haar eigen producten (waar ik heel positief over ben), maar geeft ook goede uitleg over werkzame stoffen.

5 likes

Ik heb (helaas) de variant van rosacea die @PizzaFunghi noemt. Producten van de dermatoloog hebben bij mij een tijd lang goed geholpen. Ik zou een doorverwijzing vragen!

1 like

Ik heb op aanraden van iemand hier die thermen spray tegen zweten gekocht. Ik doe twee spraytjes per oksel op een ochtend dat ik niet geschoren heb (ik douche sochtends dus savonds is onhandig), maar het blijft plakkerig en jeuken. Het droogt zegmaar niet. Iemand tips?

3 likes

Ja ik wacht expres 10 min na t afdrogen zodat ik zeker weet dat t droog is.

1 like

Ik doe altijd mijn armen omhoog zodat mijn oksel kunnen luchten, dan droogt het bij mij beter

1 like

Zou dan eens proberen om in de avond je oksels goed te wassen, drogen en dan erop te sprayen, in de ochtend spoel je dan met douchen weg wat er nog zit. Dat werkt bij mij beter dan het overdag op doen. Minder wrijving etc wellicht? Geen idee, maar het proberen waard. En goed schudden enzo natuurlijk maar dat doe je vast al.

2 likes

Ik heb het doosje niet meer maar volgens mij staat er ook op de verpakking dat je het het beste 's avonds aan kan brengen maar ik kan het mis hebben :thinking:

6 likes

In de handleiding oid staat ergens dat ze aanraden dat je zelfs minstens een half uur moet wachten na douchen/wassen dus misschien scheelt dat nog!

1 like

ik hoop dat het hier past maar bestaat er verzorgende handzeep? Of niet zo uitdrogende handzeep? Ik was mijn handen heel veel in de keuken met het resultaat dat mn hand huid standaard heel droog is. Handcreme is een optie maar dan zijn mn handen weer glibberig en wil ik ze weer wassen :smiling_face_with_tear:

Bij een filmpje over nagelriemen wat gepost was in het nagellak topic, zag ik dat de persoon van het filmpje haar handen waste met Cerave facewash. Misschien is dat een optie?

1 like

Ja van bath and bodyworks maar de prijzen zijn wel veel duurder geworden. Het is de schuimende

1 like

Is dit een mentaal ding? Omdat je zegt dat je ze van een glibberig gevoel weer wil wassen? Want dan zou ik het wassen echt af proberen te bouwen. Ik had hier vroeger ook last van en ik likte de hele dag door aan mijn handen en vingers (erg smerig) maar als je ze minder wast gaan je handen ook weer herstellen. Of een niet vette handcreme gebruiken, ik heb een hele goede, kan evt wel een foto sturen.

2 likes

Mja is het niet inherent aan zeep, dat het uitdrogend werkt? Dus dat je het eerder van een fijne creme moet hebben? Daar krijg je hier vast wel allerlei tips voor.

1 like

Hm ja ik hou gewoon niet van het gevoel van vieze handen, maar ik hou ook niet van het gevoel van droge handen haha. Het gaat niet om smetvrees oid maar eerder dat als ik kook ik liever geen natte of plakkerige handen heb als ik ook messen/lepels/spatels vast moet pakken

@Nescio dat is ook zo, ik hoor ook graag tips over handcremes die snel intrekken :grimacing:

2 likes

La roche posay cicaplast!

1 like

Ik heb last van couperose, in de winter is het erger dan in de zomer. Gebruik hiervoor nu een aantal producten van R.eviderm maar zou graag naar iets anders willen overstappen. Moet zeggen dat ik wel tevreden ben over de producten, maar vind het nogal aan de prijs. Heeft iemand hier advies voor mij over? Welke andere producten ik zou kunnen gebruiken? Gebruik nu een cleanser, toner en crème.

Heeft iemand hier tips voor lijm om losse glitters mee op je gezicht te plakken? Ik heb DUO lijm geprobeerd op aanraden van Beautygloss maar als ik dat dun opdep rult het er zo weer af? Haarlak werkt wel, maar dat blijft maar voor hooguit een uurtje zitten

Haargel proberen

Dacht ik ook al aan! Ik moet het dan sowieso speciaal kopen want dat gebruik ik nooit, heb je een aanrader die goed werkt?

1 like

Nyx heeft zo’n speciale lijm ervoor, die werkt heel goed! In zo’n zilveren tubetje

3 likes