Het Beautytopic #4

Ik heb het eens geprobeerd en kreeg het echt niet voor elkaar maar kan ook aan mijn skills liggen hahah vond die oogdingen (waar je ze soort van tegenaan moet plakken/kammen) ook niet goed plakken waardoor het me niet lukte en met één oog maar kunnen zien vond ik ook irritant

2 likes

Ja het resultaat is hetzelfde, salons gebruiken vaak dezelfde setjes, maar het kost wel even moeite om het thuis goed onder de knie te krijgen. De lijm om de oogpads mee op te plakken kan je beter eerst even een halve minuut laten drogen voordat je ze op je oogleden plakt, en hetzelfde doen met de lijm voordat je je wimpers omhoog kan plakken.

2 likes

Ik heb de magic drops (face) van collistar gekocht en nu lees ik dat het fijn is om ze te mengen met dagcreme. Ik gebruik de zonnebrand van la roche posay als dagcreme, maar vraag me nu af of dit te mengen is met de magic drops. Weet iemand dit toevallig of wordt het dan vlekkerig?
En als ik het met andere dagcreme meng, moet ik dan eerst de dagcreme met magic drops aanbrengen en vervolgens zonnebrand? Of juist beginnen met zonnebrand?

Zonnebrand zou ik nooit ergens mee mengen want dan vermindert de spf, dus zou het met een dagcreme doen en daarover de zonnebrand.

1 like

Veel mensen doen eerst dagcreme (of in jouw geval zonnebrand) en dan druppels eroverheen smeren. Ik deed altijd samen mengen op mn hand en dan smeren. Je moet het wel echt elke dag doen, anders is t zo weg en daar was ik te lui voor helaas haha.

1 like

Ik krijg op insta steeds reclame voor zo’n scheerpad (een soort schuurpapiertje op een pad om mee te scheren). Brings back memories, toen er nog van die events van bloggers waren (Beautygloss party etc.) stond daar ook altijd zo’n kraam van. Mochten mensen het langs zien komen en het nog niet kennen, heel veel mensen krijgen er brandwonden/schuurplekken van. Dus sla maar over!

6 likes

Jaa dit komt elke zoveel jaar weer terug en verdwijnt dan ook weer

2 likes

Hahaha jaaaa ik had ook meteen een flashback naar de Beautygloss Party. Mijn beste vriendin heeft dat toen gekocht en heeft daar zoveel pijn van gehad na gebruik :pensive: Dus inderdaad absoluut overslaan!

2 likes

Haha ik moest hier opeens aan denken, ik vind die Chanel mascara sinds deze week ook opeens niet meer fijn? Heel gek. Heb nu de Dior Iconic overcurl gekocht, ben benieuwd

2 likes

Ik meng de magic drops met mijn dagcreme en daar overheen doe ik zonnebrand spray (garnier ambre solaire mist) en dat werkt ideaal. Ik denk ook dat het logischer is om de zonnebrand eroverheen te doen aangezien je dit toch een paar keer per dag wilt herhalen.

2 likes

Sinds twee weken gebruik ik dit ‘s ochtends, na reinigen en verzorgen van mijn huid en voor mijn make-up. En ik ben fan. Het trekt snel in, maakt mijn huid heel zacht en mijn make-up gaat niet glijden.

4 likes

Ja hier ben ik ook fan van!

2 likes

Heeft iemand toevallig aanraders voor een vast gezichtsreinigingsproduct zonder parfum? De Dove Sensitive Bar is hier niet te koop en ik bestel liever niet online.

Wat vinden jullie van de majestic mist van Sophia Mae? Ik snap de hype niet zo, doet weinig behalve m’n haar wit maken?

1 like

Interessant. Goede ingrediënten, voor zover ik kan zien vooral hele goede zonbescherming, waaronder veel nieuwe filters met goede UVA protectie. Lijkt me heel fijn als dit snel intrekt! Ga ik mezelf eens cadeau doen!

1 like

Ik vind hem ook niet zo fijn, m’n haar wordt er heel viezig van en ben ook niet zo’n fan van de geur.
M’n haar oogt wel echt veel minder vet als ik het gebruikt heb

Doen!

En een kleine tip: Zalando heeft heel veel make-up en huidverzorging in de sale.

Ik heb dit product met 32% korting daar ook gekocht en dat scheelt behoorlijk.

Ook Mac producten haal ik via Zalando. Daar zit ook altijd flinke korting op

4 likes

Embryolisse heeft een bar en La Roche Posay ook (lipikur). In beide bars zit wel een beetje parfum (onderaan de inci). En die van La Roche P bevat ook nog als “slechte ingrediënt” sodium Palmate, embryolisse verder louter goeie inci.

1 like

Ja, gek he? Die van Dior vind ik ook fijn! Die wissel ik af met een van YSL.

Mini SPF50 review.

Ik heb naar aanleiding van de aanbevelingen hier zowel de Bioré Aqua Rich Watery Essence als de Eucerin Oil Control Gel-Creme geprobeerd en ik vind er wel een groot verschil tussen zitten, vooral met make-up erover!

Die van Bioré werkt bijna als een glowy primer, mijn make-up gaat er prachtig overheen. Misschien logisch aangezien het “oil control” is, maar bij de Eucerin krijg ik met make-up echt lelijke vlekken. Hij is op zich wel netjes matterend, als dat is wat je zoekt, maar laat ook een beetje een poederachtig laagje achter wat dus met foundation niet mooi is (althans met de mijne).

Weet overigens niet hoe het zit qua SPF, bij die van Bioré ben ik soms een beetje wantrouwend, hij voelt zo fijn en licht dat ik me afvraag of hij dan wel genoeg beschermt.

3 likes