Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Haar/ kapsel topic
Ik! Bij mij zijn op dit moment Mac Studio Fix NC12, LâOrĂ©al Infallible Fresh Wear 100 Linen en Maybelline Fit Me Matte + Poreless 110 een perfecte match.
Qua concealer vind ik Catrice True Skin 002 Neutral Ivory heel mooi!
Mijn CT blush en Bronzer/highlight palette hebben meerdere malen gevlogen . Nog steeds heel!
Het is absoluut niet budget maar ik wilde je niet onthouden dat de foundation van Lisa Eldridge ook zoooo mooi is. Die is er ook in olijf uitvoeringen en ook erg licht. Dus mocht je na de Nars een andere high-end zoeken dan is dat ook echt een aanrader!
Yes, een mede olijf!
Ken de producten die je opnoemt allemaal nog niet. Weet wel dat het standaard assortiment bij Kruidvat en veel counters het allemaal niet is voor mij (behalve de concealer, die ga ik binnenkort eens proberen!). Had op Reddit gelezen dat een bepaade Maybelline foundation goed zou zijn, kleur Vanilla geloof ik. Had die online bij Kruidvat besteld en die was uiteindelijk wel okee, zeker nadat ik er een drupje blauw en geel van LA mixer bij in had gedaan. Vond dat uiteindelijk zowel een beetje veel gedoe, als toch niet helemaal perfect, het mengde niet helemaal met mijn huid. Ik denk vanwege de aanwezigheid van toch wat peachy kleur; je kan met die mixer wel groen toevoegen maar geen oranje verwijderen/compenseren. Daarom bevalt NARS Gobi ook goed, die is relatief geel. Het schijnt dat NYX ook een goede had die nu uit het assortiment is.
Gok trouwens dat jij nog iets lichter bent dan ik (op basis van de foto van je wimpers/mascara die je laatst postte).
Jaa dat had ik gezien! Maar inderdaad, ook zo prijzig Ben wel heel benieuwd! Ben jij kleur 4 of 7 (uit mijn hoofd?)
Ja, ik denk ook dat ik lichter ben dan jij, maar dit zijn mijn zomerkleuren! Ik denk dat Nars Gobi op dit moment voor mij wel oké zou zijn.
Nyx had inderdaad de perfecte lichte olijftint in de Bare With Me lijn, lekker groen - eeuwige zonde dat die eruit is, maar gelukkig is het aanbod op het moment best oké! Ik kijk nooit online eigenlijk, maar probeer foundations het liefst zelf uit, omdat veel vaak oxideert en alsnog oranje uitslaat, of er te licht/donker uitziet in een tube, maar alsnog mooi op de huid uitpakt.
WetânâWild Photo Focus Porcelain en Soft Ivory (donkerder) zijn trouwens ook mooi! Die heb ik gekocht als dupes voor EstĂ©e Lauders Double Wear, die voor mij te roze is.
Mijn winterkleur vs zomerkleur (op de zomerfoto draag ik geen foundation, winterfoto is Catrice True Skin 002, beetje roziger en lichter dan jij zoekt sowieso!)
Leuk om te zien dat bij de foto zonder foundation je true olive colour eruit komt
Helemaal eens met de voorkeur voor in de winkel proberen ivm oxidatie. Die Maybelline had ik in de aanbieding op de gok gekocht en oxideerde idd ook wel wat. Hoewel ik de indruk heb dat mijn Gobi dat nu ook ineens wat meer doet, geen idee of dat is omdat hij al langer in gebruik is of vanwege de zomer/combi met nieuwe SPF.
Grappig hĂš? Geen rood of geel te vinden, alleen groen (en grijs, haha)!
In mijn ervaring heb je mits je weinig product gebruikt wel best wat speling, trouwens. Ik gebruik sinds anderhalf jaar bijna altijd een bb cream in een afgrijnselijk oranje kleur, de WetânâWild Bare Focus Tinted Hydrator, maar goed uitgesmeerd, met wat transparante poeder en een goede bronzer en blush eroverheen ziet die er op de huid eigenlijk wel heel mooi uit.
Bij Skins wordt mijn moeder altijd heel goed geadviseerd en ze heeft inmiddels een wat âoudereâ huid. Volgens mij kan je daar ook afspraken maken.
Ter vervanging van de Nyx bare with me tinted skin veil, gebruik ik nu de Nyx bare with me serum Concealer in kleur 02 vanilla. Is niet helemaal hetzelfde, maar komt voormij wel het dichtst bij.
Oe dit klinkt goed! Sowieso heb je met concealer wel iets meer speling denk ik, qua inblenden
Vergelijk je onze jonge, stralende @grace nu echt met je boomer moeder? Zelfs ik ben plaatsvervangend beledigd
Ik gebruik die concealer nu als foundation, haha. Werkt superfijn, alleen jammer dat de verpakking zo klein is. Maar op zich doe ik er wel een paar maanden mee en is het vaak in de aanbieding bij Douglas
Ja! Overigens is mân moeder nog geen 50, valt allemaal wel mee.
Welke mascara heb jij hier gebruikt of is dat een wimper lift?
Ik gebruik op dit moment Subliminal van Astra in de paarse verpakking, als je even terugscrollt in mijn posts in dit topic heb ik er een foto van het effect geplaast! Mijn andere favorieten zijn Glam & Doll van Catrice in de lila verpakking (daarvan heb ik ook een foto geplaatst), Maxi Mod van Kiko en Sensational Lashes van Maybelline. Ik houd heel erg van mascaraâs die goed krullen en niet te veel volume geven, ik heb een hekel aan klontertjes etc.
Heeft iemand hier deze al eens geprobeerd? Ik reageer altijd vrij snel op cremes, heb van deze de originele ook al eens gehad, maar na een paar weken gebruik toch mini bultjes en jeuk op mijn kin.
Ik heb ook een huidskleur die in de bleke olijfkleurige hoek zit, al is het misschien ook weer net anders dan bij jou, haha. Aangezien ze op reddit ook weer verschil zien in cool/neutral/warm pale olive - ik zie dat vaak niet echt
Anyhow, ik draag zelf eigenlijk zelden foundation maar qua concealer heb ik nu NYX canât stop wonât stop in de kleur alabaster en die past qua kleur wel goed bij mn huid! Ik had ook nog de kleur pale als optie gevonden destijds (via temptalia denk ik of misschien reddit), maar die heb ik niet geprobeerd.
Ik heb deze! Reageer er niet gek op, gebruik normaal biodermal pcle of clinique moisturizer stap 3. Kan natuurlijk ook zijn dat je niet tegen shea butter kan