Het Beautytopic #4

Leuk om te zien dat bij de foto zonder foundation je true olive colour eruit komt :olive:

Helemaal eens met de voorkeur voor in de winkel proberen ivm oxidatie. Die Maybelline had ik in de aanbieding op de gok gekocht en oxideerde idd ook wel wat. Hoewel ik de indruk heb dat mijn Gobi dat nu ook ineens wat meer doet, geen idee of dat is omdat hij al langer in gebruik is of vanwege de zomer/combi met nieuwe SPF.

3 likes

Grappig hè? Geen rood of geel te vinden, alleen groen (en grijs, haha)! :smiling_face_with_tear:

In mijn ervaring heb je mits je weinig product gebruikt wel best wat speling, trouwens. Ik gebruik sinds anderhalf jaar bijna altijd een bb cream in een afgrijnselijk oranje kleur, de Wet’n’Wild Bare Focus Tinted Hydrator, maar goed uitgesmeerd, met wat transparante poeder en een goede bronzer en blush eroverheen ziet die er op de huid eigenlijk wel heel mooi uit.

3 likes

Bij Skins wordt mijn moeder altijd heel goed geadviseerd en ze heeft inmiddels een wat ‘oudere’ huid. Volgens mij kan je daar ook afspraken maken.

Ter vervanging van de Nyx bare with me tinted skin veil, gebruik ik nu de Nyx bare with me serum Concealer in kleur 02 vanilla. Is niet helemaal hetzelfde, maar komt voormij wel het dichtst bij.

3 likes

Oe dit klinkt goed! Sowieso heb je met concealer wel iets meer speling denk ik, qua inblenden

3 likes

Vergelijk je onze jonge, stralende @grace nu echt met je boomer moeder? Zelfs ik ben plaatsvervangend beledigd :smiling_face_with_tear:

6 likes

Ik gebruik die concealer nu als foundation, haha. Werkt superfijn, alleen jammer dat de verpakking zo klein is. Maar op zich doe ik er wel een paar maanden mee en is het vaak in de aanbieding bij Douglas

3 likes

Ja! Overigens is m’n moeder nog geen 50, valt allemaal wel mee.

2 likes

Welke mascara heb jij hier gebruikt of is dat een wimper lift?

Ik gebruik op dit moment Subliminal van Astra in de paarse verpakking, als je even terugscrollt in mijn posts in dit topic heb ik er een foto van het effect geplaast! Mijn andere favorieten zijn Glam & Doll van Catrice in de lila verpakking (daarvan heb ik ook een foto geplaatst), Maxi Mod van Kiko en Sensational Lashes van Maybelline. Ik houd heel erg van mascara’s die goed krullen en niet te veel volume geven, ik heb een hekel aan klontertjes etc.

2 likes

Heeft iemand hier deze al eens geprobeerd? Ik reageer altijd vrij snel op cremes, heb van deze de originele ook al eens gehad, maar na een paar weken gebruik toch mini bultjes en jeuk op mijn kin.

Ik heb ook een huidskleur die in de bleke olijfkleurige hoek zit, al is het misschien ook weer net anders dan bij jou, haha. Aangezien ze op reddit ook weer verschil zien in cool/neutral/warm pale olive - ik zie dat vaak niet echt :sweat_smile:

Anyhow, ik draag zelf eigenlijk zelden foundation maar qua concealer heb ik nu NYX can’t stop won’t stop in de kleur alabaster en die past qua kleur wel goed bij mn huid! Ik had ook nog de kleur pale als optie gevonden destijds (via temptalia denk ik of misschien reddit), maar die heb ik niet geprobeerd.

1 like

Ik heb deze! Reageer er niet gek op, gebruik normaal biodermal pcle of clinique moisturizer stap 3. Kan natuurlijk ook zijn dat je niet tegen shea butter kan

1 like

Hmm ja, valt me op dat ik wel vaak reageer op te vettige cremes/maskertjes. Anders probeer ik eerst een kleine tube.

1 like

Ik vind m heel erg stinken, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Een hele fijne creme zonder poespas is de Kiehls ultra face moisturiser.

2 likes

Ik zoek een fijne nachtcrème zonder geur het liefst, dat vind ik altijd zo overheersend in de avond. Ik heb een gecombineerde huid en ben 35, dus als het iets aan huidveroudering voorkomen doet dan is dat ook welkom natuurlijk

Ik gebruik al elf jaar altijd de all in one face base van the body shop en nu wil ik nieuwe bestellen… hebben ze het niet meer :sob:

Iemand een tip voor een alternatief? Ik draag meestal zo’n Mac primer onder mijn ogen, dan wat wat van die all in one face base, teken mijn wenkbrauwen wat bij en dan (Clinique) mascara en een Bobbie Brown shimmer brick. Ik koop eigenlijk van alles altijd hetzelfde behalve voor m’n wenkbrauwen. En draag dus liever niet echt een foundation. Deze poeder was zo fijn, niet zo droog en echt de perfecte kleur.

1 like

https://www.etos.nl/producten/olay-total-effects-7-in-1-dagcreme-50-ml-110127336.html
of
https://www.etos.nl/producten/cerave-hydraterende-gezichtscreme-52-ml-120599599.html
gebruik ik vaak voor t slapen

deze zijn ook prima
https://www.etos.nl/producten/drs-leenarts-dag-nachtcreme-50-ml-120394585.html
https://www.etos.nl/producten/dermolin-nachtcreme-50-ml-112030394.html

1 like

Dankjewel die van Olay gebruik ik overdag, maar dacht dat je een crème met zonnebescherming beter niet 's nachts kon gebruiken, of is dat een fabeltje? Die andere opties ga ik bekijken, thanks!

1 like

Die van Olay uit mijn link is zonder SPF, dus ook 's nachts te gebruiken. You are welcome!

3 likes