Ik ben niet @Soy.peor maar heb er een van Elemis. Gebruik hem te weinig maar idealiter dagelijks voor het douchen. Lange bewegingen vanaf uiteinden ledematen richting het hart en rondjes op de buik. Niet op je decolleté want daar is de huid dunner. Ga ik vanavond ook weer eens doen!
Ik heb er vgm gewoon een van de kruidvat. Maar ik doe het ongeveer 3 keer in de week. Ik ben er mee begonnen omdat ik wil afvallen en mn huid goed wil verzorgen. Er staan online filmpjes van “Hoe het moet” het schijnt goed te zijn voor vochtafvoer en blabla. Maar ik doe het vooral om dode huidcellen weg te halen enzo. Daarna douche ik en smeer ik me daarna goed in. Ik heb hierdoor ook geen last van mini vetbultjes op mn benen enzo.
Je kan het volgens mij ook gewoon elke dag doen maar ik ben lui.
En @Pastiche dank u dank u
Dan koop ik gewoon een normale van de Kruidvat en ga ik het proberen
Bedoel je dan deze? https://www.kruidvat.nl/ecotools-bristle-bath-brush/p/4982615
Of moet ik ergens anders naar zoeken?
Weet iemand of ze Rare Beauty verkopen bij de Sephora in Kopenhagen?
Je kunt allergisch zijn voor het schuimmiddel: cocamidopropylbetaïne (en familie)
Mini reviews van alle gezicht spf die ik de laatste tijd heb gebruikt
Ultra violette spray – prima, sprayt fijn, niet te vettig
La roche posay spray – ook chill, is echt een deo-achtige nevel dus gaat wel snel leeg als je goed je gezicht wilt sprayen
^beide fijn voor als je op een terras zit en even wil bij”smeren” (gebruik ze nu even wat minder dus, huilie) zou ze opnieuw kopen
Eucerin – deze is prettig voor mijn vette huid want hij matteert heel erg, er zit alleen alcohol in en bij mij werkt hij totaal niet onder make up (hebben anderen hier geen last van las ik) maar ik gebruik deze wel veel aangezien ik weinig make up draag in de zomer
Supergoop – juist wel heel fijn voor onder make up, is een gladde gel en silicone achtig en geeft geen witte waas
Ultra violette cleanscreen – fijne substantie maar je gaat er wel wat van glimmen
Hello sunday lip spf – vies smaakje, zou ik niet opnieuw kopen
Ultra violette lip spf – geweldig, daarom heb ik er twee, dikke substantie en heeft een kleurtje. Dusk vind ik het mooist
Dank u! Kende die gekleurde lip SPFs nog niet. Had precies hetzelfde met de Eucerin, drama onder make-up, ga supergoop ook eens proberen.
Ik zou ook eens naar Laura mercier kijken! Ben tijdje terug echt super fijn en leuk geholpen daar en vind de producten heel fijn. Denk dat dat wel voldoet aan je omschrijving.
Ik zou zeggen nars, maar dat komt vooral omdat ik fan ben van de foundation haha
Ik zou ook zeggen NARS > Estee Lauder, maar ik zou vooral even kijken hoe de make-up artists zelf hun make-up doen. Ben misschien iets te sceptisch maar als dat niet je smaak is zou ik overslaan (maar mij is gewoon iets te vaak de verkeerde kleur aangeraden, misschien heb jij een makkelijkere huid).
Ik meen me trouwens te herinneren dat je bij Charlotte Tilbury in Amsterdam wel zoiets kunt doen maar misschien is dat veranderd.
Wellicht had je er al aan gedacht maar heb je al gekeken naar een goede skincare? Merk dat ik sinds een goede skin routine ook veel minder make up draag omdat mijn huid veel meer glowt en mijn daily make up veel mooier uit pakt. Mijn oude kop knapt er echt wel van op
Ik vind Estee Lauder een fijn merk, vooral qua foundation.
Ja snap ik. Persoonlijk zou ik dan voor NARS gaan, ik ben daar weleens goed geholpen en ik vind die producten ook fijner dan die van Estee Lauder, vooral qua kleur.
Weet je wat voor ondertoon je huid heeft? Ik ben bijvoorbeeld koel olijfkleurig, maar daar kwam ik pas heel laat achter. NARS heeft voor zover ik weet als enige wat meer “puur” geel in de foundations, wat daar een goede match mee is.
Geen idee of je iets aan dit advies hebt
Je kunt bij CT wel gewoon naar de counter gaan op een rustig moment (net na openingstijd op een doordeweekse dag ofzo) en gewoon zeggen dat je op zoek bent naar een volledig nieuwe make-up en dan zetten ze je gewoon op de stoel en helpen ze je. Is echt een chill begin van hun dag als je dan ook nog eens veel koopt.
Als je tussen Nars en Estee moet kiezen zou ik Nars kiezen want de make-up van Estee vind ik doodsaai en die saaie advanced night repair proppen ze overal tussendoor.
Ik zou zelf eerder kiezen voor Laura Mercier, Bobbi Brown of CT.
Nou de dame bij NARS was de eerste persoon ooit die tegen me zei: ‘je hebt geen koele ondertoon, dat lijkt alleen zo omdat je veel rood in je huid hebt.’ ik geloofde haar eigenlijk niet want heb bij MAC en charlotte tilbury altijd een roze ondertoon gekregen bij foundation. Maar ze had gewoon gelijk en nu staat het veel mooier! Dus op basis van die ervaring zou ik zeggen: NARS haha
Ik zou dan voor nars gaan!!
@grace ik sluit me bij ongeveer iedereen aan en zou voor Nars gaan. Ik heb het idee dat hun recentere collecites/lanceringen ook steeds meer geschikt zijn voor de meer natural makeup look. En daarin ook wat meer lijkt op CT. Qua producten (blush, oogschaduw, Bronzer) vind ik CT wel fijner dan Nars, maar ik heb bij CT wel dat bijna al mijn poeders gebroken zijn binnen een half jaar terwijl mijn Nars producten prima tegen een stootje kunnen.
Dat vind ik echt een heel groot nadeel van CT. Het is vet duur en dan zo breekbaar
Zijn er hier trouwens meer met een olijfkleurige ondertoon maar best wel lichte huid?
Heb geen standaard koele kleur, dus koele lichte make-up is veel te roze en grauw. Maar alle “normale” warme kleuren zijn dan weer te oranje. Bijv. ook de lichtste van Charlotte Tilbury.
Onmogelijk dus, totdat… ik erachter kwam, mede dankzij Reddit, dat mijn ondertoon vrij groen/geel is, ondanks dat ik lichter ben dan (wat ik associeerde met) olijfkleurig. Ben ook geen standaard “neutral” want die zijn vaak niet geel/groenig maar een mix van roze en peachy.
Vind het nog steeds erg moeilijk om de juiste kleur te vinden, maar NARS Gobi is op dit moment mijn beste match omdat die een vrij neutrale/koel gele basis heeft. Is wel takkeduur helaas, dus als iemand een tip heeft voor een budget dupe met dezelfde hoeveelheid geel (en afwezigheid van oranje/roze) hit me up. Heb ook nog geen concealer in dezelfde kleur gevonden, ook bij NARS zelf niet, dus die zoek ik ook nog.
Nouuu idd! Mijn pillowtalk blush is binnen 4 maanden ofzo al gebroken :’( Gebruik ‘m nog steeds maar kan ‘m nu niet echt makkelijk meer meenemen want hij laat echt een spoor van los poeder na nu
Ik heb gisteren een poeder en een bronzer gekocht bij ct. En ik kan echt niet zonder die poeder maar nu ben ik bang om hem mee te nemen als ik ga vliegen