Heb 't tot nu toe altijd binnen een week/1,5 week binnen gehad. Moet gewoon uit Engeland komen en de ene keer is het drukker dan de andere keer dus geduld is een schone zaak
Good Molecule Overnight Exfoliating Treatment is best een goede dupe voor dat serum! De actieve stoffen zijn een combinatie van 10% AHA en 2%BHA. Daar zijn wel meer opties mee te vinden, maar van deze heb ik goede verhalen gehoord. Hun ingrediënten zijn behoorlijk hoge kwaliteit.
Ik heb me gister na het douchen van top tot teen helemaal ingesmeerd met jojoba-olie ook m’n gezicht als protecting jelly. Ik glom als een glimworm maar heb nu zo’n zachte huid.
Ga dat zeker vaker doen!
Nee ik deed daarna lange mouwen en sokken enzo aan en toen ik naar bed ging en dat uit deed was het meeste wel ingetrokken.
Ik ben bijna 30 en merk dat ik steeds meer fijne lijntjes krijg op mijn voorhoofd. Ik zou graag een milde retinol gaan gebruiken, maar ik heb best een gevoelige huid met milde rosacea. Is het dan aan te raden en welke zou hiervoor geschikt zijn?
Ik heb een zelfde soort huid als jij en ik gebruik deze (op aanraden van dit topic!):
Volgens mij milder dan retinol maar even werkzaam! Vind ‘m heel fijn, krijg er echt een gladdere en meer ‘plump’ huid van
Dankje!!
Wat @crazyplantlady aanraadt, zou ik mijn advies zijn! Heel fijn serum, wat een beetje retinol, maar vooral een goed werkzaam retinoide (afgeleide vorm, minder irritatie, maar bijna gelijke werking) in zit. 2x per week ‘s avonds werkt echt top!
Ik gebruik nu sinds een paar weken Geek & Gorgeous A-Game 10 0,1% Retinal Serum en mijn huid is er al best van opgeknapt!
Op het moment gebruik ik qua gezichtsverzorging van alles door elkaar, maar gezien het allemaal op begint te raken, wil ik eens een volledige lijn aanschaffen van één en hetzelfde merk. Nu zag ik de Vitamin C lijn van The Body Shop en las daar wel goede verhalen over. Iemand daar ervaring mee?
Ja werkt het? Zag het ook al voorbij komen! Ga het ook proberen.
Waarom wil je 1 lijn? Niet alles uit 1 lijn is gegarandeerd goed. Van de body shop ken ik niet alles, de aloe vera tonic en gembershampoo is prima, maar vitamine C ergens in is altijd oppassen, zie link die @TanteBetje eerder heeft gedeeld: Het Beautytopic #4 - #190 door TanteBetje
oh thanks! heb ik even gemist.
Leek me wel handig om alles uit één lijn te hebben, omdat het bij elkaar ‘hoort’. Ben ook echt een leek wat betreft huidverzorging, dus weet ook niet waar ik moet beginnen haha. En wat ik nu allemaal gebruik doet weinig voor m’n huid.
Wat wil je aan je huid verbeteren?
Ik heb de laatste tijd wat onzuiverheden/rode vlekjes op m’n wangen en ik wil dat m’n huid een wat mooiere glow heeft, want het is nu zo dof.
Nice!
Klinkt alsof je een BHA (exfoliant) moet toevoegen aan je routine.
Exfolianten
1 Paula’s Choice - 2% BHA Body Spot Exfoliant
Gebruik ik ook voor mijn gezicht. Werkt net zo goed als de gezichts-BHA, maar deze verpakking is in verhouding goedkoper. All time favorite.
Paula biedt ook BHA aan in gel of vloeibare vorm. Zelf vind ik dat niet prettig. Tevens is er 1% beschikbaar.
2 Jetske Ultee - BHA 1%
Die van Jetske is uiteraard ook goed. Let op: 1%. Kan voor beginners fijn zijn juist.
3 The Ordinary - Salicylzuur 2% (is ook BHA) hier zou ook een kleinere verpakking van bestaan
Verder als je je routine echt opnieuw wil inrichten, dan zijn dit misschien producten waar je naar kan kijken:
Zonnebrandcremes
1 Jetske Ultee - SPF 30
2 Dr Leenarts - SPF 25
Absolute favoriet voor gezicht is de zonnebrandcreme van Jetske.
Voor het lichaam heb ik die van Dr Leenarts.
Gezichtsreinigers
1 Cerave - SA Ruwe Huid gezichtsreiniger
Cerave heeft verschillende gezichtsreinigers in een pompflacon, erg prettig voor alle huidsoorten!
2 Neutral - Face Wash Lotion
Goede en betaalbare opties.
Toners
1 Paula’s Choice - Skin Recovery Toner
2 Jetske Ultee - toner
Lip balm
Dr Leenarts - lip balm SPF 25
Crèmes (voor dag en nacht)
1 Olay Total Effects - parfumvrij
2 Dr Leenarts - dag en nachtcreme
3 CeraVe - Hydraterende Creme (de versie zonder SPF!)
4 Jetske Ultee - moisterizer
5 Paula’s Choice - gel lotion, nachtcreme, maar kan voor overdag met SPF erover evt
6 Paula’s Choice - wat vollere creme, nachtcreme, maar kan voor overdag met SPF erover evt
Van dit lijstje blijft Olay mijn favoriet. De crèmes van Dr Leenarts en CeraVe zijn ook goed en betaalbaar. Iets prijziger zijn die van Jetske en Paula. Bekijk site van de producten even om te zien of het crème, gel, voller is, wat voor flesje enz. Dan kan je zien welke beter bij je huid past.
Sites:
Je kan altijd ingredientenlijsten checken in: Beautypedia Skincare Ingredient Checker | Paula's Choice
Ah super bedankt! ik ga me hier eens in verdiepen.
Wat valt er te doen aan onderhuidse puisten die nergens heen lijken te gaan? Heb er 2 sinds een paar weken, ze doen inmiddels geen pijn meer en zijn niet super zichtbaar maar wel voelbaar. Gebruik al dagelijks salicylzuur. Zitten te diep voor zo’n pleister (lijkt me niet slim er in te gaan prikken). Worden ook niet kleiner.
Misschien een bezoekje aan een huidtherapeute? En anders denk ik toch geduld en wachten tot ze wegtrekken.