Ik heb ongeveer een jaar niks aan m’n huid gedaan. Niks smeren maar ook niet reinigen of iets. Gewoon de routine van je vader zegmaar, wassen met water in de douche en verder niks.
M’n huid ziet er niet verkeerd uit maar ik heb wel gerstekorrels gekregen omdat ik een droge huid heb en ook wat droogtelijntjes.
Ben nu weer begonnen met een vitamine a serum in de avond en spf in de ochtend.
Om een soort van frisse start te maken ging ik gritten. Ik was echt sceptisch maar het was echt een goede buit. Zou het echt aanraden.
Wat is gritten?
Dat kun je opzoeken. Gritting is je huid lang (ik deed 30 min) masseren met olie. Het idee is dat vet vet oplost dus je talg en meeeters komen los. Die voel je dan op je huid als kleine grits.
Nou dat voelde ik inderdaad en m’n huid is super zacht nu.
Ik had gezocht! Hier en op google maar vond vooral nagel accessoires. Begrijp ik goed dat het bij jou werkte tegen gerstekorrels?
Klinkt interessant! Heb jij en of @Yzile eerst ook een kleimasker gedaan? Heb even gegoogled en toen zag ik dat dat de eerste stap zou zijn. Wil het zelf nu ook proberen namelijk
Oh chill! Doe je het gewoon met je vingers?
Wel handig om even door te lezen.
Ik heb laatst gritting geprobeerd door dit topic maar behalve dat ik een glowy huid kreeg (wat wel mooi was) kwam er helaas niets mee. Dus voor mij was het best een teleurstelling En het is niet dat ik zo’n mooie huid heb dat er niets mee had kunnen komen.
Bij mij droog het bij mijn neus helemaal uit
Wat goed! Volgens mij heb je niet zoveel opbouw schema nodig omdat het hoofdingredient HPV is. Er zit max 0,5% retinol in. Wat je voorstelt lijkt me uitstekend, ik gebruik het om de dag en dat is prettig. Misschien dat ik ooit heb opgebouwd vandaag 2x per week.
Als je een gevoelige huid hebt kan je skin cycling proberen. Ik hou dat ook ongeveer aan. Dat is een dag exfoliaten, een dag retinol en twee dagen rust met iets verzorgends. Op TikTok heb ik veel goede info daarover gezien.
Door jou heb ik het ook eens geprobeerd, maar 5 minuutjes ofzo en alleen mijn neus en voorhoofd (T-zone waar je een ei op kan bakken) maar er kwamen toch wat grijze prut uit. Smerig maar wel satisfying.
Alleen olie. Maar double cleansing veroorzaakt ook uitdroging (en ik heb juist een vette huid). Maar zoals in het artikel dat ik geplaatst heb wordt aangegeven is het niet voor iedereen. Bij rosacea wordt het bijvoorbeeld afgeraden.
Elke zoveel tijd is er weer een nieuwe “skin trend” en het is altijd wel even goed om dan op te zoeken wat deskundigen erover zeggen.
Nee heb ik niet gedaan. Mijn huid is te droog voor kleimaskers.
Als het goed voelt, kun je met dit product echt wel sneller, hoor. HPR is echt heel anders dan retinol als het gaat om irritatie.
Bewaar jullie het flesje ook echt in de koelkast?
Ik merk dat ik het daardoor niet meer gebruik
Zo satisfying om weer de pan te bereiken van het inmiddels 4e doosje wenkbrauwpoeder Hebben jullie ook zo’n product die je alsmaar opnieuw koopt als die op is?
Nee, waarom?
Oh ik zie nu in staan ‘refrigerate after opening’. Nee, ik heb daar geen ruimte voor in mijn badkamer en ik ga niet naar mijn keuken lopen. Ik snap dat je dan niet meer je product gebruikt. Mijn ervaring is met dit product is goed, maar de levensduur is niet zo lang. Ik lees op de deciem chatroom, dat ze dat koelen gedaan hebben om de levensduur te verlengen.
Mijn translucent poeder van Laura Mercier is zojuist opgegaan. Ik kan gewoon een nieuwe kopen natuurlijk maar vroeg me af of jullie toevallig nog andere favorieten hebben? Ik vond dat losse poeder wel heel mooi maar niet zo handig om mee te nemen.
Ja ik heb dat met mijn bronzer van NYX, het is de blush in de kleur taupe en die heb ik denk ik al 12 keer opgemaakt. Moest hem vroeger nog op eBay bestellen omdat hij hier niet verkrijgbaar was, maar inmiddels ligt hij gewoon bij de Douglas. Heb denk ik ook al een stuk of 3 nieuwe verpakkingen meegemaakt.