Het Beautytopic #4

Bedankt voor jullie reacties @Barbamama @Blush
Bij de salon (Impresss) kan ik kiezen tussen powder brows, mixed brows, power brows en full brows.

Ik heb voor mixed gekozen (powder en microblading) maar misschien raden zij wel iets anders aan.

Op de site staat dat het ongeveer 2 jaar meegaat dus dat hoop ik dan maar voor die prijs.

1 like

Als je zoekt hier kun je nog wel meer ervaringen vinden, ik vind het elke euro waard.

1 like

Fijn om te horen, de prijs hield mij altijd tegen. Maar lekker wakker worden met mooie wenkbrauwen. Ook dat ze blijven zitten tijdens het zwemmen en in de sauna.

Misschien dat ik volgende week een before en after post.

2 likes

Ineens enorme zin om zelf mijn wimpers te gaan liften met een setje. Lijkt me heerlijk als ze gekruld zijn maar niet heerlijk genoeg om er veel geld aan uit te geven.

Hebben jullie ervaringen hiermee? Dos & don’ts? Is het gevaarlijk?

Heb het nog nooit in een salon laten doen. Kan op zich wel netjes werken maar op je eigen ogen is toch een ander verhaal.

2 likes

Als je even zoekt op wimperlift staan er wel wat ervaringen

Klopt helemaal, maar de wat specifiekere ervaringen zijn van best een tijd geleden dus gooide hem er even opnieuw in.

1 like

Ik doe dit regelmatig zelf. Het lastigste is om de sjablonen of hoe je die dingen noemt te plakken. Al heb ik misschien ook wel een rare oogvorm ofzo haha. Maar als die eenmaal zitten is het een kwestie van goed je wimpers verdelen met de lijm want dat wordt uiteindelijk de vorm dus als je dat niet goed doet dan komt het nooit meer goed.
En vooral niet teveel vloeistof gebruiken want dan vergroot je natuurlijk de kans dat het in je ogen loopt en dat brandt als de pest :smiling_face_with_tear:

Maar als je het eenmaal een beetje onder de knie hebt is het eigenlijk heel makkelijk en zo gedaan

1 like

Nuttige info, dankjewel! Welk merk gebruik jij?

1 like

Ik had eerst iconsign van ali (hebben ze ook op bol alleen veel duurder). Die heb ik volledig opgemaakt dus beviel wel goed op zich al heb in wel andere sjablonen gekocht omdat die wat erbij zaten veel te breed en stug waren voor mijn oogvorm.

Paar weken geleden heb ik deze kit gekocht van Sumformi:

Werd supersnel geleverd. Al binnen een week en deze bevalt nog net iets beter dan die van Iconsign. De lijm plakt beter, mits je hem heel even aan laat drogen. En ik heb het idee dat de krul ook veel langer houdt

3 likes

Belangrijk is ook om de vloeistof alleen tegen de aanzet aan te brengen, dan heb je minder kans dat je wimpers over-krullen en naar binnen toe slaan. Je zou tot ongeveer halverwege het sjabloon moeten gaan.

Tot aan die lijn, of zelfs nog iets er onder.

3 likes

Goeie tip! Anders gaan ze misschien in je ooglid prikken.

Ik vraag me wel of het slim is dat ik dit zelf ga doen.

Ik heb ongeveer een jaar niks aan m’n huid gedaan. Niks smeren maar ook niet reinigen of iets. Gewoon de routine van je vader zegmaar, wassen met water in de douche en verder niks.
M’n huid ziet er niet verkeerd uit maar ik heb wel gerstekorrels gekregen omdat ik een droge huid heb en ook wat droogtelijntjes.
Ben nu weer begonnen met een vitamine a serum in de avond en spf in de ochtend.
Om een soort van frisse start te maken ging ik gritten. Ik was echt sceptisch maar het was echt een goede buit. Zou het echt aanraden.

3 likes

Wat is gritten?

Dat kun je opzoeken. Gritting is je huid lang (ik deed 30 min) masseren met olie. Het idee is dat vet vet oplost dus je talg en meeeters komen los. Die voel je dan op je huid als kleine grits.
Nou dat voelde ik inderdaad en m’n huid is super zacht nu.

4 likes

Ik had gezocht! Hier en op google maar vond vooral nagel accessoires. Begrijp ik goed dat het bij jou werkte tegen gerstekorrels?

Klinkt interessant! Heb jij en of @Yzile eerst ook een kleimasker gedaan? Heb even gegoogled en toen zag ik dat dat de eerste stap zou zijn. Wil het zelf nu ook proberen namelijk

1 like

Oh chill! Doe je het gewoon met je vingers?

1 like

Wel handig om even door te lezen.

1 like

Ik heb laatst gritting geprobeerd door dit topic maar behalve dat ik een glowy huid kreeg (wat wel mooi was) kwam er helaas niets mee. Dus voor mij was het best een teleurstelling :smiling_face_with_tear: En het is niet dat ik zo’n mooie huid heb dat er niets mee had kunnen komen.

2 likes

Bij mij droog het bij mijn neus helemaal uit :sweat_smile:

3 likes