Het Beautytopic

Ik vind je kin er helemaal niet raar uitzien, bedoel je dat je foundation daar sneller vervaagt? Steun je vaak op je hand met je kin? Van wat ik kan zien ziet je huid er trouwens heel mooi uit, je zou kunnen kiezen voor een foundation met minder dekking, dat “slijt” veel minder opvallend.

Gebruik je op je ogen een potlood of een vloeibare liner? Je zou kunnen proberen je lijntje te setten met zwarte oogschaduw? Bij mij loopt ook vrijwel alles uit omdat ik erg vette oogleden heb. Vervelend, maar 't is nie anders :woman_shrugging:
Zou het misschien aan je concealer kunnen liggen? Dat je mascara daarop smelt? Misschien een beetje poederen onder je ogen?
Ik denk maar luidop he.

3 likes

Wauw dankjewel allemaal, zo snel :heart:

@colalight Ik gebruik een ooggel op met moment, misschien toch maar een creme gebruken? Heeft iemand de gouden tip?

@Spaarlamp Ik werk idd wel eens met correctors maar vind het lastig. Ik heb zulke blauwe kringen! En al die lagen op elkaar voelt ook weer niet zo goed… oogcreme ga ik zeker proberen! Ik gebruik de populaire collection concealer, die is toch wel vrij dekkend dacht ik. Weet je een goede corrector? Ik heb nu een peach van catrice.

@VickyViolence ik gebruik alleen een waterproof eyeliner van Catrice, niks onder mijn ogen. Dat doe ik nooit omdat ik dus al van mezelf hele donkere kringen heb. Ik poeder wel extra af onder mijn ogen en set het nog met een spray. Toch maar eens ook andere mascara proberen, als ik toch bezig ben haha!

dankjullie wel, zoooo fijn!

@Blush sh Ik zweer bij het Dr. Organic Rose Otto oogserum. Heb wel het gevoel dat die echt iets voor mijn huid doet. Mocht je niets liftends nodig hebben dan zijn er ook andere lijnen en dan zou ik je aanraden om het serum te pakken wat je het meest lekker vind ruiken. De olijf ruikt ook heel lekker

2 likes

@Blush voor mascara raad ik je een aan die met warm water te verwijderen is. Bv de high impact curling van clinique, mac heeft er ook eentje met een blauwe verpakking. De high impact extreme is ook een mega goede maar moet je echt met een olie verwijderen.

Dit zijn de enige die niet afgeven door mijn vette huid/oogleden.

De goedkopere versies hiervan van l’oreal en maybelline gaan allemaal korrelen waardoor je alsnog met zwarte vlekken rondloopt dus die koop ik niet meer.

1 like

Ik zat erop te wachten dat je dit weer ging zeggen. Yay @Egel met haar beautytips!

1 like

Misschien een hele late reactie maar ik gebruik van weleda de revitaliserende haarlotion, na 2 maanden gebruiken merkte ik dat mijn haar meer aan het groeien was!

1 like

Ik had dag de laatste keer ook. Was m’n harige snor weg, had ik opeens een puistjes snor. Ik dacht eigenlijk dat het kwam vanwege de ingrediënten? Ben je allergisch voor een van de ingrediënten? Ik heb de oplossing nog niet gevonden.

Ik heb dit ook vaak gehad, maar besefte me toen dat ik altijd valk na het ontharen driftig aan mijn bovenlip aan het voelen was omdat hij zo lekker glad aanvoelde :rofl:
Sinds ik mijn onthaarde bovenlip zeker 48u met rust laat (alleen kalmerend serum erop en dus niet met je vieze vingers aanzitten) heb ik geen last meer van deze pukkeltjes.

2 likes

Vraagje: past het pompje van een Sisley foundation op een Estee Lauder foundation (potje)?

Ik gebruik het mac pompje (weet niet of je daar wat aan hebt)

Heb je die wel een stukje afgeknipt? Die Mac is namelijk langer!

Nee, paste prima zo

Ik heb laatst James Just Now ontdekt toen ik op zoek was naar reviews van TO, ik vind hem heel leuk. En Gothamista vind ik ook wel een aanrader. Alletwee te vinden op youtube.

1 like

Mixed Makeup! Beetje saai, maar wel leerzaam. Ik vind de filmpjes waarin ze de skincare routine van andere youtubers beoordeeld heel informatief!

2 likes

Wat zijn effectieve producten om littekens (van snijwonden, dus niet kleintjes na acné ofzo) te vervagen?

Bio oil schijnt volgens mij te helpen om littekens te vervagen en te verzachten.

1 like

Bio oil vind ik juist niets doen. Dat is gewoon minerale olie en legt alleen een laagje over je huid. Vind zelf voor het vervagen van dingen iets met vitamine C fijn. Als je daarvoor exfolieert dan werkt het nog beter. Wel oppassen waarmee je het exfolieert omdat sommige dingen ook op elkaar kunnen reageren en dat wil je dan weer niet hebben

2 likes

Ik ben op zoek naar een oogschaduw palette met kleuren als licht- en donkerbruin, goud, brons en het liefst ook wat lichtere tinten. Hebben jullie misschien een aanrader? Ik vind een goede pigmentatie het allerbelangrijkst, en ik wil er ook best wat meer aan uitgeven!

1 like

Ik zou je eigen palette samenstellen bij Mac! Dan heb je zeker weten kleuren die je echt graag wil.

1 like

Ik vind beauty within wel een aanrader op youtube!

1 like