Het Beautytopic

Lady like! :blush:

1 like

Sorry als ik kom binnenvallen, maar ik kwam met de zoekfunctie er niet uit. Weet iemand een goede en fijne brow bar of salon in Amsterdam of Utrecht? Ik heb niet echt iets aan mijn wenkbrauwen gedaan in mijn leven (wow klinkt ineens erg dramatisch, haha) en wil het toch een keer laten doen.

angora cardi

3 likes

Angora Cardi @monkeyslut

2 likes

Essie is nu ook in de aanbieding bij Kruidvat (1+1 gratis). Dus je kunt zelfs twee kiezen :smirk:

3 likes

Ah heb al besteld haha :sob: Het is Fiji geworden! Maar wil angora cardi ook wel heel graag. Bedankt voor de tips iedereen.

1 like

Gister ben ik per toeval in een mini dorpsdrogist beland waar ze nog de decubal reinigingsmelk en toner verkopen. Ik ben er alleen achter gekomen dat het een oude verpakking is (zonder groene accenten). Mijn huid is best lastig en deze producten hebben altijd mega goed voor mijn gezicht gewerktā€¦ wat zouden jullie doen?

En bestaat er een site waar je batch codes kan controleren? Met Google kom ik er niet uit

Help, al mijn foundations lijken ineens niet meer goed te werken op mijn huid? Ik heb verder niks in mijn routine veranderd.

Ik wissel af tussen healthy mix, lā€™oreal infallible matt en maybeline fit me. Ligt er aan hoelang het die dag goed moet zitten en hoeveel dekking ik nodig heb.

Hebben jullie andere (budget) aanraders? Of wellicht een primer?

Ik vind True Match van Lā€™oreal wel fijn!

2 likes

De foundations die je noemt heb ik ook met veel liefde gebruikt. Momenteel vind ik de foundations van Max Factor erg fijn. Ik heb goede ervaringen met de Miracle Match, Skin Luminizer (ik weet niet zeker of deze nog verkocht wordt) en de Miracle Touch foundation (mijn favoriet).

Wat gebeurt er nu met je huidige foundations op je huid?

Ja ik ook al jaren! Je ziet ze ineens heel goed zitten en halverwege de dag is de helft weg lijkt wel. Ziet er heel lelijk en onverzorgd uit dan.

Poeder en primer heb ik niet veranderdā€¦

Jaa dit heb ik ook sinds een half jaar! Zonder foundation is beter dan metā€¦

Als ik nu iets gebruik is het een getinte zonnebrandcreme, minerale poeder en sinds 2 dagen de smashbox bb water, deze lijkt het ook okƩ omdat hij zo dun is.

1 like

Misschien kan je huid meer hydratatie gebruiken? Ik zou het probleem eerder met je gezichtsverzorging proberen op te lossenā€¦

1 like

Wat gebruik je qua verzorging? Misschien dat je huid iets vetter aan het worden is icm het weer en je huidige verzorging daar niet goed (genoeg) bij past.

Alleen een basic nachtcreme op dit moment en een gel voor onder mijn ogen. Ik gebruik al jaren geen dagcreme meer omdat ik vind dat ze allemaal niet snel genoeg intrekken en ik daardoor mijn makeup nog minder mooi vind zittenā€¦

Ben best een noob qua verzorging haha!

Misschien is het dan toch een idee om voordat je aan je make-up begint je huid goed te hydrateren. Ik denk dat de foundation dan weer mooier op de huid ligt. Qua huidverzorging vind ik het lastig om advies te geven, want dat is voor mezelf ook een worstelingšŸ˜‚ Wat ik nu wel fijn vind werken is de combinatie van de Glow Formula Skin Hydrator van Kiehls de Hydrating Prime & Care Spray van Catrice. Die laatste maakt je huid ook mooi glowy en glad voor je foundation.

1 like

Kan alleen de fabrikant zien. Zou je contact moeten openen met decubal dus

Vaak zijn zulke soort producten 36 maanden houdbaar na productie. Ik heb de verpakkingen niet gevolgdā€¦ weer je wanneer die is veranderd

In de spoilers closeups van mijn kin en mijn ogen, voor degene die het aandurven.

Mijn makeup zit zĆ³ slecht de laatste tijd en het is er mega snel af. Vooral mijn ogen vind ik zooo kutā€¦ Deze foto is om 12u genomen, ik had om 8u mijn makeup gedaanā€¦ je ziet zwart/blauw, het zit in de lijntjes UGH.

Samenvatting

Wie heeft de gouden tip? Ik ga dit weekend eens voor verzorging kijken zoals hierboven al als tip werd gegeven.

Verzorging verzorging verzorging! De huid onder je ogen ziet er droog uit. Je kan niet verwachten dat je foundation mooi blijft zitten als de laag eronder, dus je huid, niet goed verzorgd is.

Ik doe een watje met tonic over mijn bovenlip voor het harsen (haal makeup er niet af ofzo), dan hars ik alles (ook wenkbrauwen als het nodig is) en daarna reinig ik mijn gezicht zoals elke avond. Ga ook niet met een tonic met alcohol (vind ik sowieso een no go op mā€™n gezicht) erover want dan geef je die huid nog een extra klap.

@Blush een oogcreme zou ik je sowieso aanraden en wellicht kijken naar een corrector voor de blauwe verkleuring en daarover concealer, vind het er nu uit zien of de concealer alleen niet genoeg is. Met een corrector neutraliseer je de verkleuring en heb je nog een mini beetje concealer nodig om het lekker fris te krijgen. En over je kin, leun je vaak met je hoofd op je hand?

1 like