Het Beautytopic

Nee, totaal niet! Het vervaagt heel langzaam en natuurlijk, en wenkbrauwen groeien natuurlijk niet zo lang voor ze uitvallen, waardoor je er niks van ziet.

@Santeria , ik woon in het buitenland, dus ik weet helaas niet in welke fysieke winkels het in NL verkocht wordt. Refectocil is volgens mij wel de meest populaire wenkbrauwverf, dus het zou niet moeilijk moeten zijn om te vinden!

@EleanorRigby , Lavera is heel lang mijn favoriet geweest (tegenwoordig gebruik ik geen shampoo meer). Vooral de Basis Sensitiv lijn vind ik heel erg fijn!

3 likes

Lavera vind ik zelf mega fijn, ik gebruik basic sensitiv shampoo en conditioner en mn haar wordt daar altijd heel, heel erg gelukkig van (soms gebruik ik nog een lush shampoo bar en daar wordt mn haar heel, heel, heel ongelukkig van)

2 likes

Lavera dus, thanks, @anon24802271 ook! Kun je dat ook ergens in een winkel kopen ipv online?

Bij de DM in duitsland, als dat een optie is! Heel goedkoop ook

2 likes

Ik ben op zoek naar een nieuwe huidverzorgingsroutine. Heb nu meerdere lijnen van paula’s choice getest maar dit werkt toch niet zo goed voor mij.
Ik heb een gemengde huid. Mijn neus is heel vet. De rest is denk ik niet droog, maar eerder gedehyrdtaeerd. Heb vaak last van velletjes. Ook is mijn huid heel gevoelig en heb ik veel last van roodheden. Iemand een aanrader qua merk en evt specifieke productlijn? Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer :sweat_smile:

Welke producten heb je gebruikt? Hoe zag je routine eruit? En hoe reageerde je huid?

Ik heb zelf een gevoelige/gedehydrateerde huid en ik heb veel baat bij verschillende producten van zarqa en la roche posay. Op het forum worden deze merken ook vaak getipt voor een gevoelige huid. Ik denk dat je het beste zelf kunt kijken naar welke producten en lijnen zouden kunnen helpen. Ik heb hier in dit topic gezien dat iedereen weer zo verschillend reageert op producten. Voor je orientatie: ik heb gebruik de hydraphase (extra rijk) creme van la roche posay en het serum van zarqa voor hydratatie! Daarnaast gebruik ik een zachte (niet schuimende) reiniger van la roche posay en een microfoliant van zarqa.

1 like

Heb je testers gebruikt? Of echt producten voor een langere periode? Want de meeste problemen los je niet op in een paar dagen, daar moet je zeker een maand de tijd voor nemen. Testers zijn eigenlijk alleen om te kijken of je huid er niet slecht/allergisch op reageert.

Helemaal vergeten te vermelden :sweat_smile:
Ik heb de recovery set en de calm set gehad.
Ik gebruikte de reiniger, toner, aha exfoliant en dagcreme.
Na de reiniger voelde mijn huid trekkerig aan. Van de toner merkte ik niks specifiek. De exfoliant is wel een product dat ik misschien nog zal kopen, denk dat dit wel een verschil maakt qua velletjes. De dagcreme had ik met spf maar die substantie vond ik helemaal niet fijn. Voelde heel stroef bij het aanbrengen. Ook de gewone dagcreme is geen hit, mijn huid voelt er plakkerig door. Vooral mijn neus gaat extreem glimmen.

Ja, heb beide sets full size gekocht en opgemaakt.

Ik las het inderdaad! Ik gebruik de Calm-lijn, maar dan alleen de dag- en nachtcrème. De cleanser is te agressief, toner gebruik ik sowieso niet (ik heb nog nooit een toner gevonden die niet te heftig was dus ik heb het opgegeven), het serum doet helemaal niks en de exfoliant vond ik maar zo-zo. Maar de dag- en nachtcreme (gemengde tot vette huid) vind ik zelf wel heel fijn.

1 like

Ik denk dat je voor het beste advies bij een huidtherapeut kunt zijn maar ik kan wel delen wat mijn ervaring met een paar van deze producten is.
Een milde reiniger is wel belangrijk, ik heb die uit de calm lijn en voor mij werkt hij goed. Ik krijg wel altijd een trekkerige huid nadat ik mijn gezicht was en geen goede toner gebruik. Doordat een toner dun is dringen de stoffen het best tot de huid door en kunnen ze dus heel belangrijk zijn in het voeden van de huid. Mijn huid voelt echt totaal anders wanneer ik mijn toner gebruikt heb. Ik heb nu de resist toner omdat hier hyaluronzuur en niacinamide in zit, beide zijn voedend en vochtinbrengend voor de huid.
Er is ook een hele fijne reiniger van Neutrogena, hydro boost, deze bevat ook hyaluronzuur.
Zoals je je huid omschrijft is het belangrijk dat je producten gebruikt die de vochtbalans herstellen. Daar zou je een goed serum voor kunnen gebruiken. Mijn serum komt wederom uit de resist lijn en is heel licht en hydraterend. Het is belangrijk om daarna een goede dagcrème met spf te gebruiken, deze zorgt er voor dat je huid gehydrateerd blijft en beschermt natuurlijk tegen zonschade. Welke je dan moet hebben durf ik niet te zeggen, voor mij werken de meeste namelijk gewoon goed.
Soms gebruik ik 's nachts op het eind van mijn routine een beetje rosehip olie en ik merk dat mijn huid daar echt van opknapt. Ik werd vroeger vaak wakker met een glimmend gezicht waardoor ik dacht dat ik alle soorten olie moest vermijden. Maar blijkbaar was mijn huid zo slecht gehydrateerd dat het overmatig olie ging aanmaken. Sowieso droogt je huid 's nachts het meest uit dus het is goed om je huid dan extra te voeden.
Je zou eventueel nog een product met retinol kunnen gebruiken. Paulas choise heeft een nachtcrème voor normale/droge huid die heel voedend is en waar dus ook retinol in zit, ik geloof wederom uit de resist lijn. De retinol stimuleert de huidvernieuwing, je moet het een aantal maanden gebuiken om echt resultaat te zien maar je schijnt er een stralende huid van te krijgen.
Maar als je door de bomen het bos niet meer ziet zou ik zeker aanraden om een keer langs een huidtherapeut te gaan, die kan echt goed naar je huid kijken, productadvies geven en je op weg helpen.

2 likes

Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik heb wel al eens overwogen om naar een dermatologe te gaan, maar misschien is een huidtherapeut wel beter.

Random info maar ik was 2 weken geleden in Jordanië en we reden met onze auto over de Desert Highway richting de Dode Zee en toen zag ik opeens de afrit “Zarqa” en ik kreeg echt instant flashback naar dit topic :star_struck:

16 likes

Voor de mensen die benieuwd waren naar de ColourPop Blush en Lite Stix:


f9NYhesELs80IifX4v
Van boven naar beneden: Bullz Eye, Hooked, Dash Zero

Ben verliefd, vooral op de highlighter. Alles is megacreamy en heel fijn te blenden. Vind de verpakkingen ook heel praktisch:

14 likes

Elke foundation die ik geprobeerd heb zit heel lelijk bij mijn voorhoofd en dat stukje tussen mijn wenkbrauwen. Heel gek, want op de rest van mijn huid heb ik daar geen last van. Ik reinig mijn huid al elke dag, ik gebruik producten van TO en doe 1 keer per 2 weken die TO peeling.

1 like

Waarschijnlijk komt dat door de donshaartjes die daar zitten i.c.m een iets drogere huid daar.

Gebruik je een primer?

Haha totaal random dit en geen zeker geen aanval, maar I LOVE IT hoe we hier standaard vragen als er een foundation probleem is: ‘gebruik je een primer?’
:heart:

2 likes

Is de simpelste manier om het “probleem” op te lossen😋

Ik ben op zoek naar een oogschaduw palette met zanderige, peachy nude tinten. Na onderzoek kom ik volgende selectie uit:

Iemand die deze heeft en er me iets over kan vertellen?