Bepanthene zalf! Echt een lifesaver wat mij betreft!
Edit: zo’n korte zin en toch zo veel taalfouten…
Bepanthene zalf! Echt een lifesaver wat mij betreft!
Edit: zo’n korte zin en toch zo veel taalfouten…
Zo weer m’n wenkies laten microbladen, zin in!
Ohja lanolips vond ik ook heel fijn, had de citroenversie
Welke (goedkope) wenkbrauwgels zijn aanraders?
Ik vind Hema heel fijn.
Ik heb zelfde bruine variant (geeft nauwelijks kleur af) maar deze ziet er niet zo smoezelig uit.
Ik zou gewoon eens naar een huidtherapeut gaan. Bij Jetske werkt ook een huidtherapeut. Ik geloof zelf niet zo in apparatuur om de huid te meten. Als je goed naar een huid kijkt met een loeplamp en de goede vragen stelt kun je meer zien en tot een beter advies komen vind ik. Welke producten gebruik je nu?
Ik denk dat je haar sterk reageert op de “simpele” sulfaten in de lushbar die alleen maar ontvetten. Je hebt in een shampoo naast ingrediënten die reinigen ook terugvettende bestanddelen nodig, anders gaat je hoofdhuid zelf meer talg aanmaken.
Als je zachtere sulfaten gebruikt hoef je minder andere stoffen te gebruiken, maar die ingredienten zijn vaak duur. Goede shampoo is echt niet zo simpel als sommige merken beweren haha
Ik had dus elk jaar aan het einde van de zomervakantie enorm geïrriteerde en jeukende lippen. Ook enorm droog en niets hielp. Nu ben ik erachter gekomen dat dus gewoon door de zon komt. Ik heb nu de hele zomer als ik buiten was lippenbalsem met SPF (Hema) gedragen en heb dus helemaal nergens last van nu.
Heb je tips voor merken?
Nee niet echt. Ben zoekende. Weet alleen 1 shampoo van alverde ofzo?? Dat biologische merk dat ze verkopen bij de DM dat goed is, maar ik zoek er nog meer voor je!! Kom er later op terug.
Ja Alverde ken ik wel! Dankjewel!!
Hun glanz shampoo met roze dop op basis van rietsuiker is zacht. Blijft je haar langer schoon van
Niet bij jetske geweest maar wel een andere skin clinic en daad hebben ze met een observer idd foto’s van mijn huis gemaakt en de conditie van mijn huis was eigenlijk veel beter dan wat ik in eerste instantie dacht. En door verkeerde adviezen elders gebruikte ik juist te agressieve producten voor mijn huid wat ik helemaal niet nodig heb.
Dus ik zou je aanraden om naar een goede clinic te gaan met goede reviews en waar ze ook samples meegeven i.p.v. van alles laten kopen.
Dankjewel!!!
Ook voor @Yzile (en hoera voor jouw vorige antwoord!)
Ik vind er 2 goed:
Repair shampoo van Hema (de versie met keratine), 2 euro 50 of zoiets.
Shampure van Aveda (duurder, 17 euro, maar ik wissel af met bovenstaande)
Verder zijn de shampoos van Dr Organic goed, maar ik heb daar nooit een fijne variant van gevonden.
En ook wel fijn, maar voor mij aan de agressieve kant de shampoos van OGX.
Ik zit allemaal video’s te kijken over dermaplaning, doen ze dat gewoon met een scalpel? Of zou dat met een scalpel kunnen? Ik heb het al geprobeerd met zo’n wenkbrauwmesje, maar die zijn niet scherp genoeg dus krijg daarmee niet hetzelfde effect.
Heb ik ook eens naar zitten kijken… maar lijkt me eigenlijk ook niet zo goed omdat je je hele huidbarriere verstoort. Iedereen is zo lovend over het resultaat maar ben benieuwd wat de effecten op de lange termijn zijn eigenlijk.
Holoo ik kom weer met 'n vraag hoor. Ik ben echt al weer op zoek naar goede gezichtsverzorging. Ik gebruik nu 's ochtends een rituals dagcrème met spf 50 (I know dat er parfum in zit) en ik was m’n gezicht met the body shop tea tree facewash en doe daarna ook de tea tree nachtcrème op. Ik heb me dit allemaal laten adviseren en het kostte een hoop maar ik blijf maar oneffenheden houden. Ik ben er zo klaar mee, ik mis gewoon mijn mooie goede huid
wie heeft er de gouden tip? Ik heb geen extreme acne, maar gewoon een onrustige vette én vochtarme huid trouwens. En ik weet het zo langzamerhand echt niet meer. Het mag best wat kosten trouwens, maar ik ga liever wel naar een fysieke winkel zodat ik het kan zien voordat ik het koop.
Ik kan de Rituals dagcreme die je gebruikt zo snel niet vinden op hun site, dus daar kan ik niet zo veel over zeggen behalve dat parfum inderdaad irriterend is.
Dat geldt helaas ook voor tea tree olie. Het kan ook goed helpen tegen acne hoor, maar dan zou ik het zelf verdunnen en lokaal aanbrengen. Jetske Ultee heeft hier een leerzame blog over geschreven als je het interessant vindt om daar meer over te lezen. Volgens mij komt het inmiddels over alsof ik door haar gespond word😂 Is niet zo, maar haar adviezen icm andere gezichtsverzorging etc hebben mijn huid zo laten opknappen.
Zelf heb ik geen acne (gehad), dus ik heb geen persoonlijke succesnummers wat dat betreft, maar heb er wel over gelezen.
Een van de merken die m’n huid zo heeft laten opknappen is The Ordinary. Zij hebben een salicylzuur in het assortiment en dat is een stof die goed kan helpen tegen acne en je huid ook exfolieert.
Een andere stof die goed kan helpen bij acne en een onrustige huid in het algemeen is niacinamide. The Ordinary heeft dat in hun assortiment, maar het zit bijvoorbeeld ook in de Olaz 7-in-1 parfumvrije crème. Die laatste gebruik ik nu al een tijd en bevalt goed. Je zou er eventueel hyaluronzuur bij kunnen gebruiken om extra vocht vast te houden in de huid. Wederom verkrijgbaar van The Ordinary, maar ik gebruik nu zelf de hydro Bomb van Hema, daar zit het ook in.
Qua reiniging zou ik het mild houden als ik jou was. Zelf gebruik ik nu Micellair water of die solid oliereiniger van The Bodyshop met daarna een milde facewash. Ik ben voor dat laatste nog een beetje zoekende, heb er nu een van Neutral klaarliggen om te proberen.
Reinigen met olie zoals hier wordt beschreven, is misschien ook wel interessant voor jou.
Olaz is verkrijgbaar bij de drogist en Douglas verkoopt sinds een tijdje The Ordinary. Je kan the Ordinary zelf evt mailen met een foto ban je huid voor persoonlijk advies. En vergeet geen goede spf te gebruiken!
Ik heb er weer een boekwerk van gemaakt zie ik, dus het is wel even genoeg gok ik haha. Als je verder nog vragen oid hebt, moet je t laten weten hoor! M’n verhalen zijn ‘s nachts niet altijd het duidelijkst