Laatst heb ik de ultra-reinigende neusstrips gebruikt van bioré en die werkte echt supergoed. Veel beter dan de ‘normale’ variant. Die eens proberen?
Bedankt voor jullie tips! En @ccc, ik denk dat je inderdaad goed gelijk kan hebben dat ik nu teveel doe. Lactic acid gebruik ik nog niet, dus misschien moet ik dat eens een kans geven… in moderation.
Heeft er iemand ervaring met ben&anna natural deodorants? Ik ben op zoek naar een milieuvriendelijkere deo en de recyclebare verpakking van deze spreekt me wel aan. De reviews zijn verder ook wel goed, ik weet alleen niet welke geur ik moet kiezen
Ik snap geen reet van Olaplex. Na het blonderen van m’n haar 2 weken terug voelt het heel “hard” en stug, drama om door te kammen ook. Welke olaplex is dan aan te raden?
Mee-eters is gewoon vuil in je poriën, kun je elke dag wel schoonmaken maar het blijft wel terug komen. Je poriën kun je ook niet kleiner maken, tijdelijk wel met maskers oid maar het blijf helaas terug komen. Elke dag exfolieren kun je zeker doen, maar als je het té veel doet kan dat ook te veel zijn en juist averechts werken. Zou eens proberen om wat mildere producten te gebruiken, grote kans dat je huid nu gewoon over geëxfolieerd is en denkt ‘wtf waar is mijn veilige olie’, want je huid heeft gewoon olie nodig, dat is een soort beschermlaag. Zou proberen eens 1 exfoliant te gebruiken, bijv die rode AHA van the ordinary, en verder juist milde producten te gebruiken. Een oliereiniger en milde serums en dag/nachtverzorging. Zal een paar weken duren voordat je huid er aan gewend is, maar ik denk echt dat je nu te heftig bezig bent en het juist averechts werkt.
@lovewarrior ik heb jaren terug mijn haar laten ontkleuren met olaplex en het is nog nooit zo droog geweest als toen. Ik snap de hype dan ook echt niet, vond het echt niks toevoegen qua verzorging.
Ik denk dat je hier wel eens een heel goed punt zou kunnen hebben. Ik ben altijd zo bezig om mn vette t-zone in bedwang te houden dat ik misschien veel te agressief te werk ga.
Zijn er andere mensen met een gemengde huid, met dus wel hele vette delen, die een olie cleanser gebruiken en een goede kunnen aanraden?
Dit deed ik vroeger ook en sinds ik minder agressieve producten gebruik is mn huid echt verbeterd, niet meer zo extreem vet (nog steeds wel een beetje op mn t zone), vaak werd in de winter de rest van mn huid er ook extreem droog door of kreeg ik zelfs velletjes (maar nog steeds vettige huid) op mn neus en voorhoofd wat al helemaal moeilijk op te lossen was. Merk inderdaad ook dat die porien op mn neus niet echt permanent geleegd blijven dus die hoop heb ik al een beetje opgegeven
Werkt t goed?
Ik ben op zoek naar een nieuwe ‘groene’ deo, dus een deo zonder aluminiumzouten. Met welke hebben jullie goede ervaring?
Ja ik haha, heb dat ook heel erg gehad en sinds ik rustige producten gebruik is mijn huid echt minder vet. Heb heel veel olie reinigers gebruikt en degene die ik het fijnste vind zijn Clinique take the dat off, Origins clean energie, Origins modern friction, Bobbi Brown soothing cleansing oil, Kiehls Midnight Recovery Botanical Reinigingsolie en gebruik nu een olie van DM uit Duitsland.
Wat bij mijn huid heel belangrijk is, is een dubbele reiniging. Ik doe eerst sowieso met een olie (vind een olie ook fijn omdat je ook meteen je oogmakeup er mee kunt verwijderen en geen extra stap hebt), in de zomer reinig ik de tweede keer ook met olie en in de winter vaak met een balm/foam, net waar ik zit in heb en hoe de rest van mijn huid er uit ziet. Daarnaast gebruik ik een serum met hyaluronzuur voor mijn wangen, die zijn wat droger, en een gezichtsolie voor mijn t-zone en daar overheen mijn dag/nachtverzorging. Ik gebruik bijna dagelijks de daily microfoliant van Dermalogica om te exfolieren en 1/2 keer per week een masker op klei basis, momenteel de clear improvement van Origins maar er zijn zo veel van dat soort maskers.
Ik heb roaccutane gebruikt en had daarvoor een vette huid. Mijn huid is na de kuur veranderd en ik denk dat ik nu een droge huid heb. Mijn gezicht voelt sinds een paar dagen heel raar aan, voel een soort structuur oid? Is dat normaal en komt dat door de droogheid?
Ik heb sinds een aantal maanden echt een mega vette t-zone. Normaal had ik altijd een droge huid dus ik heb echt geen idee wat ik hiermee moet.
Ik reinig mijn gezicht met die balsem van The body shop of met de squalane reiniger van TO. Als tweede stap gebruik ik een foam reiniger. Heeft iemand tips?
Mijn hemel, gewoon dezelfde vraag gepost als een paar posts voor me Ben en Anna dus, ik ga eens proberen.
Ah okay top! Zeker waard om te proberen dus. Ik sport zelf wel veel maar zweet nauwelijks (goede genen denk ik, of abnormale zweet klieren) dus hopelijk is het genoeg!
Ik kan het natuurlijk fout hebben bij jou, maar een droge huid kan soms moeilijker zijn dode huidcellen verliezen. Daardoor kan de opperhuid wat bobbelig aanvoelen. Ik voel dan bij mij bobbeltjes, alsof ik veel hele kleine puistjes heb, maar die zie je niet, het is niet rood. Dan helpt exfolieren goed. Een dermatoloog legde mij uit, dat de natuurlijke vernieuwing van de huid dan moeilijker gaat, en je je huid een beetje moet helpen. Zou dat het kunnen zijn?
Kan iemand mij meer vertellen over waar je op moet letten bij het kopen van shampoos? Als ik bij de kapper ben geweest is mijn haar altijd zo zacht en vol en hoef ik het 3 dagen niet te wassen. Maar met mijn eigen shampoo (koop altijd wat in de aanbieding is in drogist: andrelon, guhl, Aussie) is het super pluizig en na 1 dag vet. Dus ik wilde online dan maar dure kappersshampoo kopen, maar nu lees ik ook weer dat er niet daadwerkelijk andere ingrediënten inzitten meestal dus dat het niet uit zou moeten maken. Nu begrijp ik er echt niets meer van haha. Iemand die hier iets van weet of tips heeft voor een fijne shampoo?
Ik let er altijd op dat er geen sodium laureth sulfate en citric acid in zit. Dat eerste maakt m’n haar heel droog, pluizig en snel vet, en m’n hoofdhuid trouwens ook. Het tweede is niet goed voor m’n haarverf haha, dan vervaagt het sneller
Voor mij ook nog steeds een mysterie. Ik denk dat het meehelpt dat ze bij de kapper vaak grondiger kunnen zijn met inmasseren en het uitspoelen makkelijker gaat in zo’n wasbak. En ze blijven borstelen tot iedere klit eruit is.
Mijn theorie is dat het grootste verschil wordt gemaakt door het gefilterde/ontkalkte water bij de kapper. Ben nu zelf aan het lobbyen voor zo’n filter thuis.
Kappersshampoo op zich (kerastase, kevin murphy) merkte ik wel verschil van, maar ben uiteindelijk toch overgestapt op natuurlijkere shampoos omdat ik net als @Kurisu merkte dat het mn haar/hoofdhuid na lang gebruik uitdroogte.
@Camelia welke natuurlijke shampoos zijn fijn? Ik ben nog steeds zoekende. Heb er een paar geprobeerd (Alverde, weleda en nog een paar waarvan ik de naam niet meer weet) maar nog geen topper gevonden.