Ik heb een lichte huid met donkere haren. Dat is de beste huid voor IPL. Bij Just Wellness krijg je eerst een intake en geven ze aan of ze resultaat verwachten en na hoeveel keer. Waarom ik het gedaan heb, is omdat zij een vaste prijs bieden ongeacht het aantal keren. Dus als je vaker moet, omdat je een moeilijker pakkende combinatie huidskleur/haarkleur hebt, dan duurt het misschien langer, maar ben je niet meer geld kwijt. Ze hebben ook een heftiger IPL apparaat dat beter geschikt is voor donkerdere huid, maar dat is voor mij niet nodig.
Er is een verschil tussen IPL en laser, en ook vooral een prijsverschil. Het is beide een techniek die met licht, maar IPL gaat met verschillende golflengtes en laser met 1 golflengte. Als de juiste golflengte voor jouw huid en haar is gevonden gaan de haren eerder weg en met minder risico op huidschade. Daarom is laser beter voor in het gezicht en voor donkere huid die meer en groter pigment heeft.
Just Wellness is prima voor de snelle behandeling, maar ik weet niet goed of ze ook âbroodje speciaalâ huid goed (dus lichte huid/blond haar en donkere huid/donker haar) doen.