Het Beautytopic

Waar heb je op gelet bij het kiezen van een salon? En werkt het ook op een donkere huid?

Volgens mij ziet een laser bij een donkere huid geen verschil tussen de haar en de huid omdat het contrast zo klein is, maar ligt er ook aan hoe donker je huid is natuurlijk.

Ja, ik heb de vraag ook gesteld aan een salon, maar die willen natuurlijk ook geld verdienen en verwacht een verkooppraatje. Daarom was ik benieuwd naar ervaringsverhalen.

Ik heb een lichte huid met donkere haren. Dat is de beste huid voor IPL. Bij Just Wellness krijg je eerst een intake en geven ze aan of ze resultaat verwachten en na hoeveel keer. Waarom ik het gedaan heb, is omdat zij een vaste prijs bieden ongeacht het aantal keren. Dus als je vaker moet, omdat je een moeilijker pakkende combinatie huidskleur/haarkleur hebt, dan duurt het misschien langer, maar ben je niet meer geld kwijt. Ze hebben ook een heftiger IPL apparaat dat beter geschikt is voor donkerdere huid, maar dat is voor mij niet nodig.

Er is een verschil tussen IPL en laser, en ook vooral een prijsverschil. Het is beide een techniek die met licht, maar IPL gaat met verschillende golflengtes en laser met 1 golflengte. Als de juiste golflengte voor jouw huid en haar is gevonden gaan de haren eerder weg en met minder risico op huidschade. Daarom is laser beter voor in het gezicht en voor donkere huid die meer en groter pigment heeft.

Just Wellness is prima voor de snelle behandeling, maar ik weet niet goed of ze ook “broodje speciaal” huid goed (dus lichte huid/blond haar en donkere huid/donker haar) doen.

1 like

Als ik jouw verhaal zo lees dan ga ik mij toch meer verdiepen in laser. Het prijsverschil boeit me niet, maar ik wil gewoon geen huidschade. Ik heb inmiddels informatie opgevraagd bij een salon en denk dat ik binnenkort op intake ga om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor mijn huid.

1 like

Ik merk dat ik nu een jaar later toch nog een keer voor een laserbehandeling terug moet. Het groeit weer aan (vooral bikinilijn).

1 like

Bij de body shop hebben ze ook veel keuze

1 like

Dat kan wel hoor, heeft niet perse met de behandeling te maken (dat die bijv slecht was), maar kan ook met je eigen hormonen te maken hebben.

Ik ben ondanks alle “enge” verhalen toch maar eens begonnen met het wimperserum van Kruidvat. Ben benieuwd wat het doet, ik gebruik het nu 1 week en heb nu al het idee dat het serum mijn wimperharen wat meer separeert.

Let er wel op dat salons heel veel reclame maken met hun perfecte laserapparaten en dat dat nog gewoon ipl blijkt te zijn. Als ze het hebben over een diode laser apparaat zit je goed!

1 like

Fijn spul he? Ik zie na 4 weken echt al een verschil. Heb nu iedere dag een ‘goeie wimperdag’.

1 like

Heb je het serum van Revitalash ook geprobeerd? Ik gebruik deze al ongeveer 2 jaar maar het lijkt alsof het de laatste tijd weinig doet. Twijfel of ik ga overstappen naar deze.

Ik ga zo mijn wenkbrauwen laten tatoeĂŤren door mijn wimperstyliste die nog in opleiding is. Met wimpers is ze heel secuur dus ik heb er wel vertrouwen in en er zijn natuurlijk ook mensen bij. Heb geen tatoeages dus ook geen idee wat ik kan verwachten, vind het best wel eng haha.

Weet iemand een foundation die vergelijkbaar is met die van de primark in ‘porcelain’? Maar dan wel geschikt voor de erg droge, maar gemengde huid?

Het is tot nu toe de enigste die licht genoeg en dekkend genoeg is, maar het is wel te ‘mat’ en droogt uit…

Het valt mee, zeker als ze verdovende crème gebruikt! Ik heb het laten microbladen en het kraste een beetje. Wel gevoelig, maar na 10min begon de crème te werken en voelde ik niks meer.

Haha zoveel verstand heb ik er dus van, maar inderdaad PMU ja :joy:

@Beautician ombre! Volgens mij gaat het wel mooi worden.

@Okapi ja die gebruikt ze wel gelukkig, iets soortgelijks althans. Ben meer nerveus voor hoe het er uit komt te zien.

Die heb ik niet gebruikt nee. Alleen die van Kruidvat en die werkt goed. Maar begrijp ik het nou goed dat het op een gegeven moment niet meer werkt. Tenminste bij Revitalash? Dat zou jammer zijn

&other stories heeft ook lekkere vind ik!

Ja dat weet ik dus niet. Die van Revitalash hoef je na een tijdje niet meer elke dag te gebruiken en gebruik het nu ongeveer 3 a 4 keer per week. Heb niet echt het gevoel of het net zoveel doet als in het begin. Denk dat ik die van Kruidvat maar ga proberen, die is ook een stuk leuker qua prijs.