Een kleine nuance; ik voel mij niet leeggezogen door mn kind hoor ![]()
@ZusjevanJoost valide vraag. Het is denk ik ratio vs gevoel. Als mijn partner/relatie sterker was geweest had ik het sowieso wel aangedurfd. Dat is niet het geval, dus daarom neig ik naar niet nog een kind. Alleen dat is niet een positieve motivatie dus dat maakt het dubbel.
Daarbij ervaar ik het op momenten als heel pittig, maar de momenten van gemak, maar ook geluk en liefde hebben mij juist positief verrast.
Net als @SpeedOfSound heb ik een angststoornis. Ik weet niet hoe die bij jou is gekomen, maar bij mij werd het getriggerd na de geboorte. Dat is/was ook een deel dat ik het als pittig heb ervaren, maar ik voel nu dat het steeds beter gaat. Ik weet wel dat dat de eerst 2 jaar ook wel heeft beïnvloed in hoe ik het heb ervaren.
@JustinBieber ik heb gelukkig ook wel tijd voor mezelf en sociale activiteiten hoor. Ik sport denk ik 1x in de week. Maar zoals gezegd spelen ook werk en energie mee, dus dat lukt niet altijd en zou idealiter 2-3x gaan. Dus vandaar mijn vraag naar de leeftijd.
Anyway, ik post niet voor niets in het bij een kind houden topic dus ik ben vrij zeker dat het uiteindelijk ook bij één kind blijft. Maar zoals ik eerder zij denk ik dat alle scenario’s (geen/een/twee kind) voor en nadelen hebben en niets 100% zaligmakend hoeft te zijn.