Het bij 1 kind houden

Nee, heeft het niet hoor :slight_smile: vond dat heel schattig juist. Was al eerder begonnen. Maar zoals gezegd: ik had sowieso een super emo hormonendag, dus het lag minder aan de discussie hier en meer aan mezelf! Maar toch lief van je.

Mijn vriend en ik hebben sowieso besproken dat als we ooit aan kinderen zouden beginnen en dit ons gegeven is, het liefst het erbij 1 te houden ( meerlingen uitgezonderd natuurlijk, heb je niet in de hand )

Ik heb gewoon niks aan mijn zus, behalve trauma’s.

Mijn vriend heeft een prima jeugd gehad zonder broers of zussen.

Voordeel is denk ik ook dat je nog tijd voor jezelf overhoud en voor een goede relatie, zeker als je beide werkt. Enne, klinkt misschien stom maar dat het beter voor het milieu is speelt vind ik ook wel mee.

4 likes

Met precies deze gedachte zijn wij ook redelijk snel aan een tweede kindje begonnen. Ons zoontje is nu 20 maanden en krijgt er over 3 maanden een broertje bij. Het wordt allemaal steeds leuker en makkelijker, maar de begintijd vonden wij ook erg zwaar. Op deze manier zijn we zo snel mogelijk uit de zware baby periode.
We willen wel graag meerdere kinderen omdat ik het zelf ook erg fijn vind om 2 zussen te hebben.

1 like

Wij hebben een dochter van 2 jaar en dat vinden wij goed zo. Mijn schoonmoeder (:roll_eyes:) zegt altijd 1 kind is geen kind (en bedankt) en is ervan overtuigd dat een kind een broertje of zusje MOET hebben om als een leuk persoon op te groeien. Wij hebben een aantal vrienden die enig kind zijn en het zijn niet voor niets vrienden, het zijn gewoon hele leuke mensen :stuck_out_tongue:

Wij voelen ons compleet met z’n drieën (of vieren, als je de hond mee telt :p). En zoals ik hierboven al gelezen heb, ik zie bij vrienden met meer kinderen zoveel gedoe als in zoveel spullen, dure vakanties, lastig met oppas vinden. Onze dochter is super makkelijk en slaapt (tot nu toe) waar ze wordt neergelegd met haar konijn. Waardoor mijn vriend en ik veel Quality time hebben. Ze gaat naar een gastouder waar ze met andere kindjes speelt en sinds deze week naar de Peuterspeelzaal waar ze het helemaal gezellig vindt. Ook heb ik een grote familie en vriendengroep met kindjes van haar leeftijd die ze regelmatig ziet. En ik weet zeker dat die familie en vrienden haar zullen helpen bij moeilijke tijden als wij er niet meer zijn.

Het heeft 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was heb om mij heen best veel mensen die problemen hebben met hun kindjes, als in afwijkingen op verschillende manieren en dan besef ik wel weer even wat een mazzel we hebben met een gezond kindje.

10 likes

Ik vind dit ook altijd zoiets beledigends om te zeggen! Kan je haar misschien es vragen, of dit ene kind niet leuk genoeg is, omdat ze er zo graag nog een wil :stuck_out_tongue: kijken of ze dan nog durft.

3 likes

Ja echt he, terwijl haar kinderen niet een zo heel goed met elkaar omgaan…

@supermercado interessante topic.
Vroeger dacht ik nooit kids te willen. Op gegeven kwamen toch de kriebels en na een jaar proberen eindelijk succes. Inmiddels is mn zoontje 2.5 en het kriebelt al een tijdje. Helaas om niet verklaarbare redenen (medische molen door alles goed) zijn wij toch weer een jaar verder zonder succes. Volgende maand mag ik gaan starten met hormoonbehandelingen om de kansen iets te vergroten. Maar daar twijfel ik nu zo enorm over. Wil ik het wel? Enerzijds vind ik het prima zo. Ik heb een redelijke balans tussen werk en privé. Mijn zoontje is gek op mij en ik op hem. Gisteren terug gekomen van vakantie en dat gaat zo goed met zn 3-en. Een 4e persoon erbij is zo moeilijk bij voor texm stellen. Anderzijds is er toch weer soort van druk. Mijn man komt uit een gezin van 6 broer/zussen (die elk al 2-3 kids hebben) en ik uit een gezin van 3, waarvan Mn broer binnenkort een 2e erbij heeft. Iedereen heeft het zo gezellig met elkaar dat ik dat ook zou willen voor mijn zoontje. Echt twijfel twijfel. Wel voor mij zelf besloten dat ik niet eindeloos aan de hormoonbehandeling of ivf ga.

Dat kan ik mij helemaal voorstellen. Ik heb mijzelf tot einde van het jaar gegeven. Mocht het allemaal niet baten dan neig ik heel erg naar prima zo.

Ik moet hier wel om lachen.

Een kind is geen kind, dat zeg je toch niet. Past wel weer in de categorie Vreselijke dingen die je schoonmoeder zegt, zeg

Wij hebben nu een kindje van zes weken en mijn vriend heeft het nu al over een tweede. Echt too much.

2 likes

Heel begrijpelijk!

Komt vanzelf ook goed toch op school enzo :slight_smile:

1 like

En @DaintyDream: dit is vanavond tegen me gezegd. Note: ik ben hoogzwanger van mijn eerste kind en de vraag was, hoeveel kinderen zou je graag willen? Ik reageerde met: misschien blijft het hier wel bij, eerst maar eens zien hoe het gaat met dit kind. Toen was het antwoord dus, één kind is geen kind :woman_facepalming:t2:

2 likes

:sob::sob::sob::broken_heart:

1 like

Niemand viel dus letterlijk uit de lucht :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mensen floepen er soms echt maar vanalles uit wat ze ooit eerder gehoord hebben of om gewoon maar iets te zeggen te hebben ofzo denk ik…

Is toch een maffe uitspraak? Één kind is gewoon één kind. Niet meer, niet minder

Ik voel nu een beetje alsof mijn dochter ontkend wordt of zo, omdat ze enig kind is en voor die mensen blijkbaar niet bestaat?
Gelukkig neem ik het niet zo persoonlijk maar ben nu wel zwaar bewapend mocht ik dit ooit IRL te horen krijgen.

2 likes

Haha dit heb ik ook! Ben nu al op kutopmerkingen aan het oefenen voor als iemand ooit zoiets tegen me waagt te zeggen.

4 likes

Haha echt hè! Krijg er al bijna zin in.

2 likes

Waar komt dit vandaag he? Blijkbaar is het echt iets wat mensen zeggen

Ah dit vind ik leuk om te lezen! Ik ben zelf enig kind en mijn vader overleed al toen ik 2 was. Ik heb een broer of zus nooit gemist maar nu ik volwassen ben kan ik weleens gezonde jaloezie voelen naar vriendinnen die broers/zussen hebben. Dat er iemand in je leven is die dezelfde opvoeding heeft gehad als ik.

Zelf heb ik 1 dochter van 3,5 jaar. En de kans dat er een tweede komt is ook heel klein. Soms voel ik me daar wel schuldig over, omdat ik het haar gun, maar dan zou ik het alleen voor haar doen. En omdat ik het zelf ook een beetje mis. Maar jouw antwoord vind ik wel fijn om te lezen, wij hebben het ook heel gezellig met zijn drietjes!

4 likes

Wat heftig. Ik hoop dat jij/jullie het uiteindelijk een plekje kunnen geven. Over wat niet zal komen. :heart:

1 like