@Cozycute precies. Of een kind verwend en vervelend is/wordt ligt mi aan de opvoeding cq. ouders.
Groetjes,
Een verwend en wellicht soms vervelend kind.
Nee zonder grappen, ik mocht en kreeg beduidend meer dan de klasgenoten met meerdere broers en zusjes. Of meerdere kinderen hebt verschil had gemaakt, denk het niet - eerder een andere financiële situatie die verschil zou maken. Zo mocht ook altijd een vriendin mee met dagjes weg, of op vakantie (vonden mijn ouders ook leuker voor mij). Alle sporten die ik wilde doen, i.p.v. maar 1 of 2 (als ik overal mn best maar voor deed). Mijn ouders waren sowieso best vrij in regels, die hadden eerder harde grenzen waar je niet overheen ging en manieren die verplicht waren. Maar dingen zoals maar 1 snoepje na school, niet vaak mogen logeren/spelen of een stipte bedtijd (als ik maar gewoon op tijd opstond) had ik niet zoals veel van mijn vriendinnen vroeger wel.
Denk dat alleen als kind zijn ook net zo zijn voordelen heeft en meerdere kinderen ook zo zijn nadelen kan hebben. Beide ook afhankelijk van de opvoeding.
Ik heb wel een tijdje gehad dat ik zeurde om een broertje of zusje. Soms vind ik het nu wel jammer dat ik geen broer/zus heb, als ik mijn vriend met zijn broers zie maar een goede band daarin is ook geen garantie. Dus of je het daarvoor moet doen.