Het complottheorieën topic

Ik zou je graag willen verwijzen naar mn antwoord hierboven; er is zoveel geplaatst nu in de tussentijd dat ik niet eens de tijd heb gehad overal goed op te reageren, daarbij vind ik “persoon reageert nooit meer” zwaar overdreven aangezien er maar 1 dag voorbij is gegaan. Alsjeblieft zeg.

Trouwens, ik ben niet nieuw hier.

2 likes

Je account is nog geen 24 uur oud, dus die opmerking is niet heel gek toch?

2 likes

Nee natuurlijk niet maar wel onterecht.

Ja dat begrijp ik, want dit heb ik ook vaker gezien. Het lijkt me een belediging voor de moeite en tijd die anderen nemen om hun reacties te schrijven (ik begrijp dan ook de felle reacties), dus ik vind het dan ook niet meer dan respectvol om goed de tijd te nemen, alles door te lezen en dan te reageren. Alleen is dat binnen zo korte tijd bijna niet te doen. Neem van mij aan dat ik alles goed door ga nemen en niet afgeraffeld zal reageren. :+1:

1 like

Zou je het nou niet erg lullig vinden als iemand hier met de beste bedoelingen komt? Vind dit zo’n naar cynisch sfeertje geven. Voel het meteen aan mn vibraties.

Waar ik eigenlijk voor kwam: kijken jullie ook Filemon zn complotten-programma? Vind het best goed gemaakt, interessant ook al weet je wat er ongeveer komt.

8 likes

ik heb Filemon en de complotten ook bekeken, en ik vond het wel een interessant programma. Von Filemon alleen een beetje defensief op het onderwerp ingaan. Dan vind ik Ryanne van Dorst in het alternatief dit beter aanpakken.

Heeft iemand tips hoe om te gaan met iemand die dichtbij je staat en compleet the rabbit hole is ingedoken en overal complotten in ziet?

Ben inmiddels zover uitgeput dat een gesprek aangaan echt hopeloos lijkt. Negeren en het onderwerp zo min mogelijk ter sprake laten komen werkt nog het beste maar lukt niet altijd even goed aangezien corona overal is en het vaak linksom of rechtsom weer op complotten uitdraait. Het wordt echt zwaar irritant want ik heb hier absoluut niets mee en ik ben nu arrogant / slapend / etc als ik er niet meer naar wil luisteren.

Ben benieuwd of er hier ervaringen zijn of wellicht nog hoop dat hier ooit iets aan kan veranderen.

Ik vind het echt bizar dat je mij wegzet als troll. Je kent mij niet eens. Het zegt wat mij betreft veel over jou als persoon. Ik heb namelijk net zelf aangegeven dat ik de moeite ga nemen om alle reacties door te nemen en reageren, dus er zitten zeker goede bedoelingen achter. Je kunt het ook omdraaien natuurlijk he. Ik probeer te achterhalen wat er allemaal gebeurt momenteel, ook op Europees niveau en zelfs dat van de Verenigde Naties.

Onder andere hoeveel macht zij in handen hebben.

Onder andere ja.

Nee natuurlijk is het niet slecht om beleid te maken. Dat vind ik tenminste niet. De EU doet ook veel goede dingen, daar doel ik ook niet op.

Als je het goed vindt, probeer ik hierop terug te komen want ik heb nog heel veel uit te zoeken mbt de reacties hier. :sweat_smile:

Ik heb wel het gevoel dat er een ondertoon in je bericht zit. Klopt dat?

Ik ben nu de eerste aflevering aan het kijken! Veel goeds over gehoord dus ben benieuwd.

Als je dit interessant vind zou ik trouwens ook de serie De Outsiders op NPO aanraden. Is een vergelijkbaar concept, over mensen die op een bepaald vlak buiten de maatschappij staan. Het gaat niet alleen over complotdenkers, maar komen er zeker ook een paar in voor en eigenlijk zijn alle afleveringen wel heel interessant.

7 likes

Ik zie dat je vooral veel dingen suggereert zonder concreet te worden. Zou je eerst eens in willen gaan op de eerdere reacties op je berichten, waarin meerdere forummers de moeite hebben genomen om specifiek in te gaan op wat je zegt?

2 likes

Ik ben nog steeds bezig al de dingen uit te zoeken die hier gezegd zijn. Vind jij het realistisch dat ik nu al een antwoord heb op alles?

Ik kijk dat programma van Filemon terug. Ik kan alleen maar facepalmen.
Edit: bedoel dit over aflevering 2. Liep achter.

Aflevering 3 vraag ik me af hoe die vrouw een dolfijnen geluid kan doen.

7 likes

Ik heb er ook een paar gekeken en vond het ook interessant.

Van de aflevering van de vrouw die, volgens haar, zwanger is geweest van een energetisch kind ben ik nog steeds niet helemaal bijgekomen. :sweat_smile: Dat vond ik eh, vrij bijzonder.

4 likes

Er zijn dus mensen die serieus geloven dat het weer wordt gemanipuleerd zodat de corona cijfers hoger uitvallen.
I cant …

5 likes

Jep… Of dat we nu regen hebben omdat de terrassen weer open zijn. De vorige ronde winter werd er beweerd dat we die sneeuw ‘kregen van de overheid omdat we te ongehoorzaam waren’… als het niet zo triest was zou ik er hard om moeten lachen

2 likes

Ik vind het gewoon heel zorgwekkend! Volgens mij draaien die mensen helemaal door.

3 likes

Dat idee heb ik ook hoor. Niks mis met gezond kritisch zijn, maar dit…

4 likes