Even in reactie op je laatste punt over zwangere vrouwen: dit doen ze omdat ze het niet jaren hebben getest, of als de effecten niet duidelijk zijn. Erg veel medicatie heeft ook in de bijsluiter staan dat het in geval van zwangerschap overlegd moet worden met de arts; erg logisch aangezien een foetus vaak veel te hoge concentraties krijgt van een medicijn omdat het bedoeld is voor volwassenen. Met een vaccin is het niet duidelijk of de hulpstoffen of de werkzame stof zelf ook een dergelijk effect hebben en dat kun je vaak pas weten na jaren en jaren van onderzoek, maar dat is met zwangere vrouwen en babies niet echt ethisch in een research situatie. Daarom wordt dus niet bij zwangere vrouwen gevaccineerd nu! Ik vind dat juist getuigen van veiligheid en nadenken over de risico’s.
Verder zeg je iets over heel ziek worden. Ook dit is logisch, afhankelijk van het vaccin krijg je deeltjes van het virus ingespoten die je lichaam herkent als indringers en dan het hele immuunsysteem aanzwengelen. De heftigheid van deze reactie is afhankelijk van je lichaam, maar bij lichamen van mensen overleden aan corona zelf waren ook bloedproppen en giga clusters van dode immuuncellen gevonden, wat eigenlijk betekende dat de overheftige reactie reactie het eigen lichaam juist leidde tot extra schade. Zo’n immuunreactie gebeurt bij het vaccin in veel mindere mate ook, maar dan heb ik persoonlijk liever even een flink ziek gevoel en dan (hopelijk immuniteit) dan dat ik er aan overlijd.