Het complottheorieën topic

Had ze niet een tijd geleden ook al een heel transfoob of homofoob bericht? Ik weet niet meer wat het was maar iets met “we moeten gewoon normaal doen zoals een broccoli” of zoiets, of heb ik dit verzonnen?

9 likes

Oh hebbes dit was het:

ze moet echt haar bek houden man (isa dus)

4 likes

Geen idee, vroeg ik me ook af. Ben er tegenin gegaan en ook gezegd dat dit een veel te genuanceerd onderwerp is om op 1 hoop te gooien met die science discussie en überhaupt voor 1 regelige-oneliners die alle nuance missen: “daar heb je zeker een punt. Bedankt voor je feedback”

3 likes

Ik heb een complottheorie over de complotwappies :joy:

De complotwappies met veel volgers (bijv Isa, maar ook Thierry) worden betaald door Rusland om dit soort onzin te verspreiden. Geen vertrouwen in wetenschap, de overheid, etc. Wel soort van linksig maar ook transfoob en (licht) racistisch.

Koekje van eigen deeg :wink:

5 likes

Politieke agenda: agenda 2030, onderdeel van onderwijs. Niet de juiste plek en te vroeg (vanaf 5 jaar)
Aldus Isa

Ja dit vind ik echt een lastige groep. Iemand die enorm veel gereisd heeft, vrijwilligerswerk in buitenland (“free spirit” wat dat ook mag betekenen). En tot op bepaalde hoogte rondom vaccins/“gezondheid” volg ik haar redenering vanuit haar perspectief, alleen ben het er totaal niet mee eens
Alleen deze transfobie? Ik zeg niet dat het dat onmogelijk is om dan zo conservatief te denken. Maar geeft bij mij wel een grote error

5 likes

Haha oh en ik maar denken dat ik een originele theorie had :wink: voor de isa-groep is Rusland (en bijv trump) juist niet de vijand toch? Juist positief over de normen/waarden daar. Isa had in verkiezingstijd ook allemaal positieve dingen over trump. Dus dit anti-lgbt gedoe past wel echt in dat straatje.

Misschien moet ik een instagram openen met “Wappies = schapen die achter Rusland aan lopen.” Zelfde manier als de wappies het aanpakken.

2 likes

Rusland is niet communistisch?

Is Rusland democratisch?

:stuck_out_tongue:

4 likes

Nee, maar communisme is niet het tegenovergestelde van democratie (Amerikanen stelden het wel zo zwart/wit voor in de koude oorlog, maar dat was communisme vs kapitalisme).

Daarnaast zijn Poetins speeches anti-communistisch. Rusland is sinds de jaren ‘90 geen communistisch land meer.

Democratie vs autocratie*
Communisme vs kapitalisme*

Je kan Rusland een autocratie noemen (gezien Poetin, staatsrechtelijk klopt dat niet) maar geen communistisch land (dat is een economisch model en een ideologie zie Cuba of N-Korea)

*ja ook dit ligt natuurlijk allemaal veel genuanceerder, maar ‘democratie vs communisme’ is sowieso helemaal onjuist.

8 likes

Ja dat vroeg ze vooraf idd
Ik zei dat het niet helemaal eerlijk is omdat we snel heen en weer typten dus een groot deel van mijn reacties daarna zie je niet, waar ik op andere punten reageer. Plus ken haar van de studie dus weet dat ze (iig vroeger!) veel gematigder kon zijn dus die voorgeschiedenis gaat ook verloren. Ze zei dat ze heel veel vragen binnen kreeg over dat plaatje dus graag wilde benadrukken geen transfoob te zijn, dus ik vond het prima

4 likes

Wat een kutpost ook. Sorry maar wordt dat uberhaupt zo uitgebreid besprken op scholen? En dan nog. Vind haar reactie in de story t ook niet beter maken eerlijk gezegd. Hoe is het hebben over eventuele verschillen tussen mensen een politieke agenda pushen? Mis ik iets.

En zegt ze nou dat t niet wetenschappelijk bewezen is?

Ik word er echt een beetje boos van. Help.

1 like

Dat was heel vaag

in de DM ging het nog een tijdje door over dat als het gesprek op school wordt geopend, dat is prima volgens haar. Maar er wordt nu teveel verwarring gezaaid doordat het kind met een vraag zit en het onderwijs nog geen antwoord heeft op veel lopende discussies en jonge kinderen alle info ontvangen en hiervan de dupe worden (aldus Isa)

1 like

Dit topic is echt smullen, maar momenteel veel gevuld met corona conspiracy. Daarom wil ik effe een oude erin gooien. Een van mijn favoriete conspiracies is namelijk die van Avril Lavigne.
Zij zou jaren terug al overleden zijn of geen zin meer hebben in de fame, en destijds vervangen door haar toenmalige body double.

Wiki pagina over deze conspiracy

Ik vind op een of andere manier deze best geloofwaardig, vooral als je wat videos kijkt en fotos vergelijkt van Avril voor en na. Ben benieuwd wat jullie denken!

15 likes

Als het niet waar is, hoe bizar dan om dit ban jezelf te lezen haha. Dat mensen zeker weten dat je dood bent en bent vervangen.

2 likes

Van Paul McCartney kan ik het me nog enigszins inbeelden, maar waarom zou je zoveel moeite doen om Avril Lavigne te vervangen :sweat_smile:

1 like

Wauw, deze vind ik echt geweldig.

1 like

Wow, deze kende ik nog niet. Doet me ook meteen denken aan eenzelfde hoax over Paul McCartney. Er zijn ook nog steeds mensen die dat geloven😅

Edit: ben het ook wel eens met wat @Depeche zegt.

1 like

Ik weet niet helemaal of het in dit topic past, maar hebben we het al gehad over Britney Spears? Ook de parallel naar die Black Mirror aflevering met Miley Cyrus (kreeg daar echt de kriebels van).

Ik kan me de start van #FreeBritney nog wel herinneren en het is zo naar dat het zo lang kon doorgaan. Genoeg mensen die hier grapjes over maakten en volgens mij viel dit toen ook wel onder een complottheorie.
Ik vind het wel interessant maar ook heel naar om te horen wat er allemaal wel niet gebeurd zou zijn in al die jaren. Ik ben benieuwd wat er nu verder gaat gebeuren maar daar zal nog wel veel tijd overheengaan.

1 like

Wat is er complottheorie aan de situatie van Britney?

1 like