Het complottheorieën topic

Volgens mij deel je hier een link maar ik kan hem niet zien. Komt dat omdat ik geen QR heb?

4 likes

Deze is volgens mij wel hardnekkig.

2 likes

Wij zitten in een fertiliteitstraject en mijn vriend is tijdens het traject naast tegen corona ook ergens anders (noodzakelijk) voor gevaccineerd. Hij heeft voor de zekerheid met de GGD en gynaecoloog gebeld of dat geen kwaad kon en beiden zeiden dat net als bij het corona vaccin of elke andere ziekte zoals de griep of gooh corona om maar iets te noemen de zaadkwaliteit tijdelijk slechter kan zijn, bijvoorbeeld door koorts. Wat een vrij generieke bijwerking is van vaccinaties. Daarnaast heeft meer dan eens per 3 maanden zaadonderzoek door juist dit soort redenen 0 zin en bij goed zaad kan je zien dat de kwaliteit een keer wat lager uitvalt maar dan inderdaad na 3 maanden weer normaal is. Er werd juist enorm aangemoedigd om te vaccineren zodat a. Je het traject niet stil hoef te leggen bij een besmetting, b. Je geen artsen of patiënten besmet en c. Oh ja, als je zwanger bent en corona krijgt, minder kans op ernstig verloop.

Also. We hadden niks aan een zwangerschap gehad als hij dood was gegaan door tetanus. En niks aan een traject als hij heel ziek door tetanus was geworden. Net als met corona.

Ik kan echt kotsen van dit soort mensen.

Ps. Ik snap haar zorgen. Ik geloof zo dat de laborant zoiets heeft gezegd. Maar dan meer in de trant van: We zien dat de zaadkwaliteit wat slechter is dan als je het onderzoek na 3 maanden herhaalt. Dit is echt uit z’n verband getrokken en maakt vrouwen met een kinderwens onnodig onzeker.

22 likes

Ik ging even op zijn profiel kijken of dit echt was (ja dus haha) en toen kwam ik ook dit wanstaltige plaatje tegen:

:woman_facepalming:

4 likes

Je moet er kaartjes voor komen omdat ze er alleen gevaccineerden willen hebben.

6 likes

Maar ze zetten die hekken waar je hier doorheen kan kijken er toch juist omdat er anders achter de hekken een menigte ontstaat waarin men dus niet gecheckt is met de corona app? Lijkt me niks met misgunnen te maken te hebben.

7 likes

Ik vind het ook niet normaal maar dat doen ze omdat er anders een menigte ongevaccineerden ontstaat en dan werkt hun plan/idee niet meer he.

1 like

Nou ja niet echt in een pandemie.

10 likes

Nou ik ben het levende bewijs dat je alsnog hartstikke ongepland zwanger kunt raken met Janssen in je harses (1x geen condoom gebruikt dus met mijn vruchtbaarheid zit het volgens mij wel goed)

5 likes

ik bedoelde eigenlijk meer ‘logisch dat er hekken staan bij iets waar je een kaartje voor moet hebben’, niet zozeer ‘logisch dat je een kaartje moet hebben voor de sinterklaasintocht’.

6 likes

Al dat geschreeuw op internet, ik word er soms zo gek van. Waar is de nuance?
Aan beide kanten.
Feit is dat elke oorlog begint met uitsluiting. 2G zou je uitsluiting kunnen noemen, al is het voor een grote groep ‘vrijwillig’ omdat ze niet voor een vaccinatie kiezen.
Ik verwacht geen oorlog maar denk dat je best mag waarschuwen voor uitsluiting.
Ik zag op Twitter ook wat reacties van mensen waarvan hun ouders of opa/oma nu flashbacks kregen naar de jaren 30. Die worden er bang van.
Maar waarom kiezen de mensen die willen waarschuwen hun woorden niet gewoon zorgvuldig. Kan me er zo boos over maken. Waarom moet je meteen de holocaust noemen waarbij iedereen gruwelijke beelden voor zich ziet die totaal niet aan de orde zijn.
Getver het lijkt tegenwoordig alsof niemand meer normaal is.
Iedereen schreeuwt en niemand luistert.

5 likes

Interessant om de highlighted stories van Johan Fretz op Instagram eens te lezen misschien. Hij heeft het hier over.

6 likes

Nou dat zijn dan zeker niet de opa’s en oma’s die in de oorlog iets te vrezen hebben gehad.

Ik vind de paralellen met de oorlog en de holocaust walgelijk. Echt volkomen onacceptabel. Dan wil ik echt niet meer luisteren, doei.

24 likes

Vandaag hadden we een Corona patiënt die beweerde dat zij geen vaccin mocht vw haar COPD. Wij verbaasd van Uh wie heeft u dat wijs gemaakt? Zegt ze na veel aandringen Ja mn huisarts. Toen ging mn collega voor haar neus proberen haar huisarts te bellen om te verifiëren, maar patiënte krabbelde meteen terug van Nee Nee was niet de huisarts. Na veel aandringen gaf ze toe een familielid… die heeft het vast ergens foutief gelezen.

We doen nu bij opname meteen informatie geven zodat zoveel mogelijk gevaccineerd worden.

47 likes

Interessant artikel (vind ik, maar beetje biased haha) in het Tijdschrift voor Psychiatrie deze maand: Tijdschrift voor Psychiatrie - Zijn complotdenkers psychotisch? Een vergelijking tussen complottheorieën en paranoïde wanen op de site kun je doorklikken naar pdf van het artikel.

Vind dat ze het goed omschrijven, ook de uitleg aan het begin over hoe mensen in zo’n complottheorie kunnen verzanden vind ik heel beeldend.

3 likes

Ja nouja wij hebben dat besef al helemaal niet want we hebben toen niet geleefd.
Verder is het wellicht niet eens waar wat ze zeggen (denk ik) en willen ze gewoon hun (pijnlijke) ‘vergelijking’ bekrachtigen.

1 like

Een interessant artikel over de overeenkomsten en verschillen tussen waanbeelden en complotdenkers.

5 likes

Ik denk ook dat ze het verzinnen om het verhaal kracht bij te zetten. Of ze hebben toevallig allemaal een opa die 100 is

Wisten jullie dat er een splitsing sekte van Qanon al twee weken aan het wachten is op de terugkeer van JFK junior en senior op dit plein in Texas? Ik zag net dit filmpje voorbij komen en het is zo interessant.

Deze groep gelooft dat ze nooit echt dood zijn geweest, maar dat ze samen met Trump de regering gaan overgooien en alle pedofielen gaan arresteren.

3 likes

Haha lol, maar senior zou dan 133 jaar oud zijn? En junior ook al 104? :joy::joy::joy:

7 likes