Nee (nog) niet
Maar vond Argos wel slordig in de aflevering over Lisa. Dus dat maakt dat ik ook niet per se veel vertrouwen heb in nog meer van hun ‘onderzoek’. Veel bewijsmateriaal dat zij aanhalen is inmiddels alweer debunked, had eigenlijk een meer kritische houding verwacht.
Geloof overigens best dat er iets met Lisa is gebeurd, aangezien ze ook met haar behandelaars spreken, maar er is door de jaren heen zoveel bij gehaald dat het inmiddels een totaal onmogelijk verhaal is geworden. Vind het ook raar dat ze elke keer aanhalen (haar moeder en Huig) dat ze “het zwaarst misbruikte meisje OOIT van Nederland” is, alsof het een soort eretitel is, terwijl dat eerst niet aan de orde was in hun uitingen en Lisa bovendien thuis woonde bij haar moeder itt kinderen die alleen met hun abuser leefden/vastgehouden worden/etc en het dus ook bijna onmogelijk is dat ze zovaak nachten/dagen in de Scheveningse bossen of geheime ruimtes in cafés was.
En ik weet niet hoe sound of mind haar moeder (nog) is, aangezien die nu in filmpjes gewoon allerlei namen schreeuwt van rechters, ambtenaren en anderen die haar niet willen helpen, mensen stalkt en vals bewijsmateriaal inlevert.
Kan me voorstellen dat ze enorm veel pijn heeft, maar die nieuwe missie van ‘lotgenoten’ en geofferde babies vertegenwoordigen ipv alleen echt Lisa’s zaak oplossen (want er is vast wel een kern waar, en dit circus ontkracht dat) is gewoon echt crazy.
Ze maken er ook helemaal geen juridische zaak van, van de nieuwe slachtoffers dan want dat zou kunnen, maar in plaats daarvan nemen ze filmpjes op, tweeten ze tekeningen en elke keer dat Huig voor de rechter wordt gedaagd voor stalking probeert ie in de rechtzaal over de satanistische cult te schreeuwen. En iedereen die weigert mee te werken (bv Bénédicte Ficq die de zaak niet wilde voeren) wordt meteen zelf gelinkt aan kindermisbruik door de moeder van Lisa.