Het complottheorieën topic

Ik vind die wappies zo ondoorgrondelijk. Zo overtuigd van hun gelijk maar ik snap vaak gewoon helemaal niet eens wat ze zeggen. Ik ken alle woorden en de zinnen kloppen wel maar ik snap nog steeds niet waar het ze nou om gaat. En in die parallelle dimensie hebben die mensen ook allemaal emoties en meningen en zijn ze een soort van menselijk, maar het lijken net aliens? Ik voel vooral zo veel minachting vanuit die Isa bijvoorbeeld, terwijl ze zogenaamd vanuit liefde dit allemaal doet. Ik ken een paar wappies persoonlijk, lieve slimme mensen maar als het hierover gaat krijg ik gewoon cognitieve dissonantie ofzo. Ik snap gewoon niet waar ze nou zoveel weerstand tegen hebben en waarom ze zo verontwaardigd zijn.

16 likes

Minachting is inderdaad het goede woord. Ik kan er niet te lang naar luisteren en van uitspraken over kanker krijg ik helemaal een error.

1 like

Dit ja. De minachting en arrogantie en totaal niet open staan voor een andere mening is zo storend

Ja precies dit!

Snapt iemand dit? :egg::exploding_head:

2 likes

Lol is ze een kip ofzo

5 likes

Soms denk ik wel eens dat die wappies dadelijk nog gelijk krijgen. Bijvoorbeeld dat Italië nu een vaccinatieplicht wil voor 50 plussers. Dan denk ik wel waar gaat dit heen. Maar tegelijkertijd praten ze zoveel onzin en is mn grootste argument dat ze niet de “volgzame” mensen zouden vermoorden want hoe ga je t doen als je hele bevolking uit wappies bestaat. Dat gaat niet goedkomen denk :joy:

Oh de eerste ze zijn de wappies, die onzin praten. En de ze die mensen willen vermoorden (door corona, t vaccin, ligt eraan aan wie je t vraagt) is de grotere macht van de great reset ofzo? Geen idee, wie of wat dat is, de meeste verhalen vind ik te onduidelijk of langdradig.

Ik denk dat ze bedoelt dat ze sinds haar vaccinatie (?) Haar ovulatie (eisprong) beter voelt. En het daarom vergelijkt met een struivogelei, dus zwaardere eisprong.

Ik denk overigens dat iedereen die nu hyperaware is op z’n cyclus vanwege de vaccinatie opeens van alles opmerkt dat er voorheen misschien ook wel was, en het is heel normaal dat je cyclus verandert door de tijd heen. Los van dat ik ook echt wel geloof dat de vaccinaties tijdelijk iets met je cyclus doen, maar dat doet heel ziek worden, veel stress hebben, slecht slapen etc ook.

3 likes

Zijn er hier ook mensen die zich ook hebben verdiept in de ‘complottheorieën’ rondom COVID, niet erg vinden zichzelf te bestempelen als ‘wappie’ en het helemaal verschrikkelijk vinden welke kant het opgaat in NL (maar ook Europa, Australië…) en daar over willen praten?

Wat vind je verschrikkelijk dan?

1 like

Ben je zelf ook ‘wappie’, vind je het interessant om hun denkwijze te horen of doe je er onderzoek naar?
Ik ben niet die persoon trouwens, eergisteren met veel dankbaarheid booster in m’n arm laten jassen

5 likes

Ik geloof wel in een aantal complottheorieën, maar eigenlijk niet echt in de corona gerelateerde. Maar vind het wel interessant trouwens dus ben wel benieuwd naar je mening.

3 likes

Wat gebeurt er in Australië?

Geen wappie maar ben oprecht wel benieuwd naar je ideeën en hoe je daarbij komt en waarom dat voor jou is zoals t is.

Ik noem mezelf geen wappie maar ik vind 2G wel stom en een coronatoegangsbewijs op werk en onderwijs ook.

7 likes

Ik maak me best zorgen dat er in Oostenrijk een vaccinatieplicht geldt, in Australië ‘no jab, no job’ in Duitsland 2G en in Italië ze ook dezelfde maatregelen hebben… zorgen over je eigen keuzevrijheid over wat je wel/niet in je lichaam wilt laten spuiten. Dit staat los van de complottheorien, maar mensen die zich niet willen laten vaccineren worden vaak in dezelfde hoek gezet.

Er wordt veel gezegd, van mensen die het niet eens zijn met (een deel van) het beleid van het kabinet, tot complottheorieën die aangeven dat het om controle gaat en we straks vast zitten in een eng QR controlesysteem, waar de politiek aan meedoet.

Ik vroeg me af of er een topic is voor deze afwijkende coronagerelateerde meningen (of dat dat deze is).

Edit; @Teigetje @MACdonalds @lisaanna

3 likes

Ik vind dat ook stom, ik weet niet wat men classificeert onder wappie, maar ben het ook zeker niet eens om mensen op basis van medische status wel/niet te laten werken/onderwijs te verschaffen etc.

1 like

Dit?

Al heb ik zo’n vermoeden dat @Memoire hier niet op doelt.

11 likes

Een combinatie van gevoel dat wat er nu gebeurd niet juist is, wat je om je heen ziet en wat je in de media leest.