Het complottheorieën topic

Ben je zelf ook ‘wappie’, vind je het interessant om hun denkwijze te horen of doe je er onderzoek naar?
Ik ben niet die persoon trouwens, eergisteren met veel dankbaarheid booster in m’n arm laten jassen

5 likes

Ik geloof wel in een aantal complottheorieën, maar eigenlijk niet echt in de corona gerelateerde. Maar vind het wel interessant trouwens dus ben wel benieuwd naar je mening.

3 likes

Wat gebeurt er in Australië?

Geen wappie maar ben oprecht wel benieuwd naar je ideeën en hoe je daarbij komt en waarom dat voor jou is zoals t is.

Ik noem mezelf geen wappie maar ik vind 2G wel stom en een coronatoegangsbewijs op werk en onderwijs ook.

7 likes

Ik maak me best zorgen dat er in Oostenrijk een vaccinatieplicht geldt, in Australië ‘no jab, no job’ in Duitsland 2G en in Italië ze ook dezelfde maatregelen hebben… zorgen over je eigen keuzevrijheid over wat je wel/niet in je lichaam wilt laten spuiten. Dit staat los van de complottheorien, maar mensen die zich niet willen laten vaccineren worden vaak in dezelfde hoek gezet.

Er wordt veel gezegd, van mensen die het niet eens zijn met (een deel van) het beleid van het kabinet, tot complottheorieën die aangeven dat het om controle gaat en we straks vast zitten in een eng QR controlesysteem, waar de politiek aan meedoet.

Ik vroeg me af of er een topic is voor deze afwijkende coronagerelateerde meningen (of dat dat deze is).

Edit; @Teigetje @MACdonalds @lisaanna

3 likes

Ik vind dat ook stom, ik weet niet wat men classificeert onder wappie, maar ben het ook zeker niet eens om mensen op basis van medische status wel/niet te laten werken/onderwijs te verschaffen etc.

1 like

Dit?

Al heb ik zo’n vermoeden dat @Memoire hier niet op doelt.

11 likes

Een combinatie van gevoel dat wat er nu gebeurd niet juist is, wat je om je heen ziet en wat je in de media leest.

Daar hanteren ze een streng coronabeleid om mee te kunnen doen in het werkende en openbare leven.

1 like

Nee haha, ik doel op het strenge coronabeleid in Australië omtrent werken en leven. De ‘no jab no job’ bijvoorbeeld.

2 likes

Denk dat iedereen wel bepaalde dingen die de overheid doet niet oke vind. Maar heb t gevoel dat wappies vaak denken dat er een groter geheel achter zit. Dat vind ik wel lastig.

En alles qua vaccinatie vind ik heel dubbel. Aan de ene kant vind ik wel het is jouw lijf. En aan de andere kant vind ik t echt niet verstandig als iemand t niet doet, en ook echt wel een beetje een middelvinger naar de samenleving ofzo.

7 likes

Mijn collega vertelde van de week dat besmette mensen en hun naasten worden opgepakt en in een kamp gezet en dan elke dag getest worden door mensen in witte pakken. Nou ken ik toevallig wat Australiërs maar dit was nieuw nieuws.

@Memoire ah ik snap beter wat je bedoelt. Ik ben het niet met je eens maar ik vind wel dat mensen meer voor die mening open mogen staan. Je hoeft er echt geen wappie voor te zijn.

3 likes

Ja denk dat je gelijk hebt dat ‘het grotere geheel dat erachter zit’, wel het onderscheid maakt van een ‘wappie’.

En over dat tweede, tja… waar ligt inderdaad de scheidingslijn tussen zelf bepalen en overheidsverplichting? Ik heb daar een sterke mening over maar die meningen zijn verdeeld zie je overal.

Ik zou dan toch gewoon in het coronatopic posten. Daar is, ook al is het overgrote deel pro, wel ruimte om kritisch over maatregelen te discussiëren. Ik ben het ook niet eens met alle maatregelen maar ben uiteindelijk wel pro vaccinatie. In het coronatopic wordt ook wel kritisch over de maatregelen gesproken. Ik denk dat zelfs mensen die pro vaccinatie zijn, ook ergens wel bang zijn voor steeds meer invloed met qr enzo, dus ik vind dat ook niet per se wappie. Dit topic is denk ik iets meer richting de echte wappie kant, great reset overtuigd, flat earthers enzo.

8 likes

Ja ik sta er een beetje hetzelfde in. Ik ben het met veel dingen niet eens en ben ook niet zo’n fan van verplichten. Maar ik geloof gewoon niet dat de overheid competent genoeg is om een soort groot complot op te zetten.

2 likes

Ik vind inderdaad dat veel en veel te ver gaan. En een hele heftige inbreuk op je vrijheid. Maar dat vind ik een vaccinatieplicht / 2G sowieso al. Net als de minister die aangeeft dat die precies weet waar ongevaccineerden wonen (wat willen ze met die gegevens doen?).

En dank! Ja mensen strooien snel met ‘wappie’ of ‘schaap’ maar er zit zoveel nuance in… je kan het niet eens zijn met (delen van) het beleid maar ook niet eens zijn met de complottheorieën. Hangen alle wappies dezelfde theorieën aan? Ik vermoed dat meer mensen niet aan één kant van de extremen zit, maar ertussenin.

6 likes

Ah ok! Dank voor de toelichting. Helder ook :blush:. En die nuance zoek ik inderdaad.

En over complottheorieën kan ik ook meepraten hoor :smiley: ‘you will own nothing and be happy’ iemand het rapport van WEF al gelezen?

3 likes

Ja en nog groter, alle overheden van de wereld die t dan nog met elkaar eens moeten zijn.

Er stond hier net een post en die vond ik best wel heftig. Iets over metaverse, corona en klimaat en dat t met elkaar te maken heeft. Ben heel benieuwd naar de achterliggende gedachte dan.

1 like

Ah dank! Waar spreek jij dat uit als je het er niet mee eens bent?

Zeggen de complottheorieën niet ‘de overheid’ maar doelen ze op een klein gedeelte van de overheid (de top) die beïnvloedt wordt door een nog kleinere top (de elite)?