Het complottheorieën topic

9 van de 10 mensen halen liefde uit de bijbel/het geloof maar Isa weet er weer een anti-overheid-iets in te vinden…

3 likes

Vgm is dit de nieuwe wappie obsessie. Iemand in mijn sociale kring was eerst corona wappie en nu ook bekeerd. Geloof is het helemaal.

5 likes

Ik ben helemaal in shock. Heb haar podcast geluisterd en via daar helemaal in deze rabbit hole beland en nu zie ik een podcast van Jorn Luka met Kees van der Pijl. Ik ken die laatste omdat boeken van hem op de leeslijst stonden tijdens mijn studie politicologie. Blijk al een hoop gemist te hebben, want kennelijk is ie al in 2019 van zijn positie als emiritus hoogleraar moeten afstappen vanwege controversiele uitspraken maar :face_with_spiral_eyes::face_with_spiral_eyes:

4 likes

Maar hoe zit het nu tussen Isa en Jorn, zijn die nog samen of niet meer? Want in die podcast van Isa viel me op dat hij niet een keer genoemd werd. Ik ga zeker die van der Pijl aflevering uitchecken!

Ja, dit denk ik inderdaad ook. En ook gewoon de cirkel waar zij zich in begeeft. Nu helemaal een ding om van New Age naar het geloof te gaan. Ook iemand die redelijk groot was in de scène (en 2838 jaar geleden op Ellegirl OG) zat is ook 180 graden gedraaid en sinds een jaar ‘born again’.

Nee ze zijn niet meer samen.

1 like

’ De tweede cruciale gebeurtenis was toen hij een paar jaar geleden in een tweet suggereerde dat Israël achter de aanslag op de Twin Towers zat. ‘Dat leidde tot grote commotie in het pro-Israël-kamp. En daar hoort tegenwoordig ook de universiteit van Sussex bij, want die kunnen hun salarissen betalen dankzij zionistische krachten. Dat klinkt wat conspiratief maar die donateurs staan allemaal gebeiteld in de muur bij de ontvangsthal.’

Conspiratief is wel een mooi woord, dat wel.

2 likes

Fascinerend dit! Ik zie ook veel mensen ineens naar het geloof overstappen. Maar dan ook meteen wel weer vrij dogmatisch. Alles van New Age is dan ineens van de duivel etc. Ook gewoon yoga, of kruidenthee bij wijze van spreken. Het is misschien ook wel een uitweg uit alle ’ healing’ en ayahuasca sessies naar een enigszins normaler leven, alleen dan dus wel helemaal in dienst van het geloof…

2 likes

Ik moet zeggen dat het de lading ook wel beter dekt dan controversieel.

Het Christendom biedt misschien ook beter aanvaardbare verklaringen dan New Age oid als je in complotten gelooft. Kan een mens in en in slecht zijn? Zo nee, waarom dan toch ‘de elite’ die corona en weet ik veel wat voor ellende over het volk uitstorten? Vanuit het Christendom kun je dit op de duivel afschuiven. En alles kennis die zij wel tot zich krijgen, maar vele anderen af doen als wappie komt van de Heilige Geest. Ik heb het idee dat het ook een specifieke tak van het Christendom is waar Isa een kerk bezoekt

3 likes

Er is een boek uitgebracht over een moeder en dochter die elkaar kwijtraakten door complottheorieën ivm corona. Is geschreven door de dochter met toestemming van haar moeder. Misschien nog een tip voor iemand hier! Ze hebben elkaar namelijk ook weer teruggevonden. Op rtl nieuws staat een interview met de schrijfster

Het boek heet Ik wil gewoon mijn moeder terug hier een linkje.

14 likes

En Babette van b&b vol liefde ook. Die insta vind ik best eng (en herkenbaar van opgroeien in die kringen)

2 likes

Ik heb een bndestem abbo en deze berichten zijn de reden dat ik overweeg mijn abbo op te zeggen :cry:

1 like

Ze is ook te gast geweest bij voorproevers!

Afspelen vanaf 0:00

1 like

een collega vertelde dat ‘de wappies’ denken dat er na de amerikaanse verkiezingen heel veel gaat gebeuren, dus zij is wat voorzichtig met het boeken van haar reis eind deze maand. toen ik vroeg wat er dan zou gebeuren, wist ze dat niet precies maar het zou wel invloed hebben op de luchtvaartindustrie en ons dagelijks leven. ik heb een beetje gezocht maar kon er weinig over vinden, ben wel benieuwd wat ze dan denken? misschien heeft iemand er hier iets over gelezen?

1 like

Het zou hier te maken mee kunnen hebben.

3 likes

Denk niet dat dit een idee is dat alleen onder wappies leeft. Mijn vriend is in de VS voor werk deze week en hij kreeg zowel van zijn hotel als de reisorganisatie een email met waarschuwing voor mogelijke rellen en het advies in zijn hotel te blijven. En ze hebben natuurlijk een voorproefje gehad van wat er mogelijk is met de Kapitoolbestorming, dus ik snap wel dat mensen voorzichtig zijn.
Edit: ik bedoel deze week voorzichtig zijn in de VS, voor het einde van de maand helemaal geen reis durven boeken lijkt me wat overdreven persoonlijk

3 likes

Hij eist dat de stemmen binnen 1 dag geteld zijn, dat is onhaalbaar en dat kan hij framen als verkiezingsfraude waardoor mensen sneller gaan rellen. En meer van dat soort bommetjes legt hij…

6 likes

Iemand die ik ken was tijdens covid wappie maar dat is niet opgehouden. Nu denkt hij dat de hele regering ons onder de duim wil houden en als er bijvoorbeeld oorlog is zijn we afhankelijk van de regering want als het koud is mag je tegenwoordig al geen open haard meer hebben dus moet je kou lijden. En zo zijn er nog veel meer dingen waardoor we kwetsbaar worden gemaakt. Dat gedoe rond zzp is zodat de regering inzicht heeft in wat iedereen doet bijvoorbeeld.

Ik vind het altijd weer heel bijzonder om te horen wat een complot is (ongeveer alles).

5 likes

Oh ik heb ook zo’n vriendin. Die sprak ik van de week en zij is nu helemaal bezeten door een soort ufo’s of drones die voor de kust van Amerika te zien zijn? Wel met het blote oog te zien maar niet met camera’s vast te leggen, ik heb maar met een half oor geluisterd. Manmanman wat vermoeiend.
Zij gaat ook van het ene naar het andere, als het ene ontkracht of weggevallen is is er altijd meteen weer iets nieuws waar ze zich op stort.

5 likes

Bij iemand in mijn schoonfamilie ging het precies hetzelfde: het coronavaccin is slangengif en sindsdien gelooft hij letterlijk ieder complot. In “testlanden” zoals Australië worden geboorteaktes van mensen door de regering vervalst zodat mensen voortaan als bedrijf geregistreerd staan of zo?? Hij haat Biden en linkt alles aan het WEF, volgens hem zouden mensen in de VS vanaf 4 juli 2024 alleen nog met crypto kunnen betalen etc. Het is heel duidelijk dat hij te veel filmpjes van Amerikaanse complotaanhangers kijkt

Toen hij antisemitische berichten ging delen heb ik het contact verbroken

4 likes