Het complottheorieën topic

Een tijdje terug werd Addy van Wichen (hij deed een paar jaar geleden met zn gezin mee met ‘helemaal het einde’) door Kees van der Spek ontmaskerd als een soort sekte leider in Portugal. Hun website verdween na die uitzending, dus dacht dat ze ermee waren gestopt.

Moest aan hem denken en ze hebben inmiddels weer allemaal nieuwe websites. blijkbaar leven ze nog steeds off-grid in Portugal en organiseren ze kampen waarin je een christelijk opleidingsprogramma kunt volgen. Hij heeft een eigen website waarin hij de waarheid achter de leugens van deze wereld aan het licht wil brengen o.a. de platte aarde. Volgens hem komt er één wereld munt en één wereldleider etc.

Vind het nog steeds zo apart, in Helemaal het Einde leken ze redelijk normaal te zijn. Heb echt het idee dat zn vrouw en kinderen door hem hierin worden meegesleept, omdat die kinderen ook nog zo jong zijn.

5 likes

Wauw, deze man is wel echt helemaal geobsedeerd. Ik heb het met verbazing zitten lezen! Ik vraag me af welke complottheorie hij NIET aanhangt. Hij moet hier zoveel uren in hebben gestoken… Ik heb het ook te doen met zijn kinderen. Ik heb begrepen dat de oudste de pabo wou doen of deed, maar daarvan heeft afgezien omdat het niet strookte met het wereldbeeld. Ik ben heel erg benieuwd of ze, als ze ouder en wat onafhankelijker zijn, lukt om zich los te maken van dit gedachtengoed.
Ik vind die vader maar een gekke man, hij gaat van de ene obsessie naar de andere obsessie, zijn gezin volgt, en over al dat gezeik over zijn praktijken rondom de sportschool etc neemt hij geen enkele verantwoordelijkheid. In Helemaal het einde vond ik hem overigens ook niet helemaal normaal hoor, daar dook hij ook van het ene in het andere.

8 likes

Jaa! Echt bizar allemaal.

Ben ook belandt op het Youtube kanaal van hun dochters. De Reine Bruid heet dat. Heel erg gefocust op de bijbel enzo.

(Niks mis met christelijk zijn trouwens! Alleen ik denk dat hier wel heel wat meer achter zit door de denkwijze van deze familie)

4 likes

Ik word gewoon onpasselijk van deze naam.

27 likes

Ja echt bizar hè. Ik ben al een keer helemaal in deze loophole gedoken en die man is echt volledig geobsedeerd en lijkt dat hele gezin in zijn wanen mee te slepen. Ze zijn voor mijn gevoel van niet of amper praktiserend christen (tenminste heb dat tv programma destijds gevolgd en daarvan kan ik me niet herinneren dat er iets over hun geloof in naar voren kwam) naar echt zwaar gelovig christen gegaan, waarbij ze ook allerlei bizarre complottheorieën ophangen aan het geloof. Corona wappies, maar ook dat er één wereldorde zal komen. Voorbeelden als het koppelen van Beyoncé op een paard op de cover van Vogue aan een stuk in de bijbel over een rood paard en de antichrist (?), geen vaccins nemen want het Griekse woord pharmakeia waarvan farmacie is afgeleid betekent toverkunsten en dan de link leggen met een passage in de bijbel waarin staat dat alle volken verleid zullen worden door toverkunsten. Sowieso lijken ze echt alles in de moderne wereld verwerpelijk te vinden, focussen ze sterk op traditionele man vrouw rollen en keuren ze alles wat daar niet in past (homoseksualiteit, transgender etc.) af. Het fascineert mij echt hoe deze mensen in relatief korte tijd zo van het padje geraakt zijn.

Viel me ook op dat ze de afgelopen jaren nog een kindje hebben gekregen en dat de moeder nu weer zwanger is. Zou me niets verbazen als dat ook vanuit hun nieuwe christelijke grondslag komt.

9 likes

Zit nu ook een beetje door de videos op het kanaal van die meiden te scrollen en een van hen zegt dat er binnenkort een 7 jarige grote verdrukking op aarde zal plaatsvinden en een 7 jarige feest en bruiloft in de hemel.

Ze denkt dat het niet meer lang kan duren voordat de opname plaats zal vinden en dat Jezus ze op komt halen.

Ofzo. Ik kan er niet echt een touw aan vastknopen.

1 like

ik had wat tijd over vandaag en heb die site een beetje doorgespit maar echt mijn god, wat een ellende? de zon is lokaal en staat maar net boven de aarde, want de aarde is plat. maar dat weten wij niet, want we worden altijd al door de gek gehouden door de nasa! :exploding_head:
vind het wel heftig als je zo denkt zeg, vermoeiend lijkt het me vooral.

6 likes

Vind het vooral bijzonder dat mensen die vrij kort geleden nog “normaal” leken, zo heftig om kunnen slaan. Of door kunnen slaan.

Het lijkt me inderdaad ook doodvermoeiend zo te moeten leven. Waarschijnlijk zit je dan hele dagen onderzoek te doen naar je waarheid. En het lijkt me vooral ook zeer negatief.

6 likes

mwah, ik den dat veel mensen altijd wel de aanleg hebben gehad hiervoor maar de covid-maatregelen wel echt een sterke katalysator is geweest omdat ze niet meer zoveel in een normaal ssociale context zaten icm de manier waarop het internet je heel makkelijk in een zelfbevestigende cyclus kan brengen van ‘bronnen’

5 likes

Hij heeft weer iets gevonden hoor :joy:

5 likes

Ik heb echt geen idee :joy: ook niet wat hij ermee wil zeggen.
Mijn eigen gemeente heeft ook zo’n bericht en daar staat in dat er in de afgelopen maand 1 inbraak was lol. Zouden er nu overal camera’s komen?

het is ook wel raar om zo een bericht te copy pasten haha, al lijkt het enige complot hier besparingen op de redactie te zijn

1 like

Is hij nou de zoon van die nieuwe Tweedekamervoorzitter? Ik dacht dat hij een keer naar hem refereerde als ‘mijn vader’ en ze hebben ook dezelfde achternaam, maar ik misschien heb ik dat me ingebeeld.

4 likes

nog erger :sob:

3 likes

Haha want steeds roepen dat de grote boze elite geniepig bezig is met manipulatie van de gewone burger is geen vorm van angst zaaien natuurlijk.

7 likes

• Ik ben of ken drogisterij/parfumeriemedewerker die vaak ziek is
  • Ik ben of ken drogisterij/parfumeriemedewerker die niet vaak ziek is

0 stemmers

Dat ie geen nagelsalon noemt, dat zou ik nog begrijpen.

2 likes

Hoe kom jij toch altijd aan dingen van zulke figuren? Volg je ze? Nieuwsgierig.

5 likes

Haha dan valt het tegenwoordig nog mee. Ik volgde eerst best veel wappies maar zelfs ik was daar op een gegeven moment wel klaar mee. Nu volg ik alleen nog Jorn Bosma en Tibor (al richt die laatste zich nu op andere - ook controversiële - dingen).
Een mens moet toch irritainment hebben en de mombloggers heb ik ook al afgeschreven.

6 likes

Huh gelooft hij nu wel in covid?

3 likes

Volgt iemand hier Isa nog? Ik ging na hele lange tijd op haar insta kijken maar ze is nu bekeerd, onlangs gedoopt etc.

2 likes