Het Frieslandtopic

Nu er een Groningen topic is, kan Leeuwarden natuurlijk niet ontbreken. Deel hier al je tips en ideeën om in Leeuwarden of omgeving te doen.

2 likes

Laten we dit topic even iets breder trekken zodat we niet voor iedere aparte plaats een topic hoeven te openen. Ik pas de titel aan.

1 like

Oh helemaal goed! Bedankt want er zijn idd nog genoeg andere leuke plekken in Friesland :grin:


Voor grotere plaatsen is naast Leeuwarden Heerenveen ook erg leuk. Klein centrum, maar wel alle winkels. Gezellig straat met cafés en kroegen.

By Kees heb je hele lekkere koffie, thee en lunches etc. En bij ‘de buurman’ kan je leuk dineren en borrelen.


In Leuwarden zeker sushi eten bij Tao. Echt super lekker. Ook hun tapas restaurant is een aanrader.
En bij burgers kan je je eigen burger samenstellen. Grappig concept, snelle bediening en gezellige sfeer.
Voor gewoon koffie is Douwe Egberts wel een hele leuke plek om te zitten.

1 like

Leeuwarden :heart: Helaas woon ik er niet meer, altijd met veel plezier gewoond! De Walrus is ook een aanrader.

2 likes

Brasserie Spiegelaar in Leeuwarden heeft echt een leuke sfeer! Niet een hele speciale menukaart, maar de wijn- en bierkaart zijn ontzettend breed en leuk met lokaal bier. Als ik weer terug ga, ga ik daar ook altijd even langs!

2 likes

Ik verhuis binnenkort naar Rutten, dus ik lees hier vast mee!

2 likes

By Kees :heart:

2 likes

Oh ik dacht dat dat onder FL viel?

1 like

Ja klopt maar zit wel tegen Lemmer aangeplakt bv, en ik heb het idee dat het meer op Friesland gericht is dan op Flevoland.

1 like

Leeuwarder hier!

1 like

Ja! Mijn man zweert daarbij. Bezorgen ook in een hele brede straal om Lwd heen. Hij vindt de sushi heel lekker maar besteld meestal 2x een pokebowl (de mixed versie). Een als avondeten en dan een mee als lunch de volgende dag, dan is het nog super vers. Ik houd zelf niet van sushi :see_no_evil:

Mijn favoriete restaurants zijn Roast en Yucatan :heart:

2 likes

Wat leuk, dat is vlak bij mij in de buurt. Gaasterland is sowieso een heel leuk gebied om te wandelen en zo. Mag ik vragen waarom je naar Rutten (of all places :stuck_out_tongue: ) verhuist?

Restaurant Sjoddy! Bij de mannen (wijnlokaal), maar die zijn voorgoed gesloten :frowning:

Doozo idd voor de beste sushi!

Madelief is een tweedehands winkeltje met kwaliteitskleding, súper leuk

Oh en hallo La Venezia! Met ambachtelijke italiaans ijs :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Wat leuk! Ben echt benieuwd naar de natuur daar!
In het heel kort: ik raak helemaal overprikkeld van burengeluiden en ben qua werk niet aan een regio gebonden. En in Rutten kan ik een vrijstaand huis met grote tuin betalen :heart_eyes:

1 like

Lekker hoor! Kan het me voorstellen.

2 likes

Komende zaterdag gaan m’n vriend en ik naar een kringloop in Leeuwarden. Daarna hebben nog heel veel tijd over en willen we graag nog wat doen in Leeuwarden. Hebben jullie tips? Wandelen, bezienswaardigheden, snacks, etc.

Wandelen door de binnenstad: https://miniaturepeopleleeuwarden.nl
Italiaan ijs bij LaVenetia (staat hierboven ook al eens)

1 like

Leuk die route! Ik las dat er ook een streetart route is. Die routekaarten kosten ook maar één euro zie ik.

@Batalash ik heb Stek meteen even op Instagram opgezocht. Ziet er goed uit!

2 likes

Ik vind Stek persoonlijk niet zo super. De Tosticlub ben ik wel enthousiast over ;). De Broadsjebakker is heel simpel, maar daar kun je ook direct wat friese lekkernijen kopen. Verder zijn er in de st. Jacobstraat of Kleine Kerkstraat leuke winkeltjes waar je evt een afspraak kunt maken. Slenteren rond de Grote en Kleine Kerkstraat is sowieso wel leuk als het wat mooi weer is. De fontein bij het station is één van de 11 fountains en best bijzonder/mooi, vind ik.

1 like

Trouwens als je eens iets bijzonderders/anders dan anders wilt: house of taste. Is een delicatessenwinkeltje. Ze hebben daar ook belegde broodjes heul lekker.

Oh en vittorio! Ziet er helemaal niet fancy uit maar ze hebben er de lekkerste (italiaanse) belegde broodjes ook

1 like