Het Frieslandtopic

Haha, ja dat kan natuurlijk ook. M’n vriend en ik hadden vorig jaar/dit jaar als doel om regionale lekkernijen te proeven, zoals oranjekoek in Friesland, Bossche bollen in Den Bosch en Zeeuwe bolussen in Zeeland, etc. Daar is door corona niet zoveel van terecht gekomen, maar we kunnen daar zaterdag best mee starten bij De Broadjesbakker haha.

@Chicago Italiaanse belegde broodjes :drooling_face:

Ik zet het allemaal op het lijstje!

1 like

Omg oranjekoek, zoveel zin in nu! Dan ook gelijk fryske dumkes (koekjes) proeven :drooling_face:

1 like

Ja, de broodjes van House of Taste zijn ook lekker ja! Als je oranjekoek e.d. wilt kun je misschien beter even naar een ‘echte’ bakker. Op de Schrans zit Nijstad, maar dat is wel een stukje uit het centrum. In de Kleine Kerkstraat zit Salverda.

4 likes

Wat leuk! Ben je al verhuist, en bevalt het? Ik heb iets vergelijkbaars gedaan, en mensen vragen zich altijd af waarom ik uit de randstad ben verhuist haha (had hier verder ook niets qua vrienden of werk), maar ik vind het heerlijk om in een rustige streek te wonen en een leuk huis te hebben.

1 like

Oh we hebben zo’n leuke dag gehad vandaag :relaxed: Eerst zijn we naar de kringloop Estafette geweest en daarna gingen we het centrum in.

We parkeerden bij De Oldehove en hebben bij Ut Streekie een kaart gekocht voor de miniature route. Super leuk!

Omdat we heel dicht achter een ander groepje liepen en een beetje honger kregen, hebben we toen een broodje gehaald bij House of taste. Ik had een broodje carpaccio en dat was echt heel lekker :yum: We kochten daar ook een potje biologische lemon curd en een borrelworst met daslook. Bij de buren, Salverda, haalden we cappuccino en later op de dag oranjekoek voor thuis.

Een vriendin van ons woont in het centrum en met haar hebben een deel van de route gelopen. Was echt heel gezellig.

M’n vriend en ik hebben nu met elkaar afgesproken om vaker zo’n dagje te doen. Echt leuk om even in andere omgeving te zijn en de toerist uit te hangen haha.

11 likes

Dit klinkt echt zo leuk!

3 likes

Super leuk! :sparkles:

2 likes

Leuke anecdote, kunstenaar Roy Schreuder maakt dus van elk elektriciteitskastje een kunstwerk. Door heel Leeuwarden, in bijna elke wijk, “hangen” zijn kunstwerken en ze zijn zo goed gemaakt allemaal. Fleurt meteen de hele stad op ipv die lelijke groene metalen dingen.

5 likes

Ja, het is heerlijk hier! Nu twee weken geleden verhuisd en ik geniet echt van de ruimte en geluid van de vogeltjes. Waar woon jij ongeveer?

2 likes

Het bevrijdingsfestival klinkt best leuk zo. En dan met die stadswandeling in Leeuwarden. Ik ben benieuwd naar al die foto’s.

https://www.bevrijdingsfestivalfryslan.nl/

1 like

Eten bij Stek? Kun je ook lekker bootjes kijken.

1 like

Zo te horen een leuke date gehad! Was je date ook leuk?
Mocht je nog een keer tips kunnem gebruiken: Je zou ook zo’n groen bootje kunnen huren, bij alle streetart langs gaan (Klanderij en Voorstreek bijv.) en je kunt geloof ik online een soort speurtocht doen door de stad (ben de naam ff kwijt).

1 like

Veel plezier alvast!

1 like

Bootje huren en varen naar picknickers (terherne)?

1 like

Nog tot en met de 14de is het noordelijk filmfestival! Er draaien leuke films zag ik.

Home - Noordelijk Film Festival

3 likes

Oke ik word een beetje een one issue forummer met m’n scriptie, maar ik heb voor mijn scriptie dus sprekers nodig uit verschillende regio’s in Nederland en mijn begeleider zou sprekers regelen uit het noorden, maar dat is ie vergeten :upside_down_face: Daarom vraag ik het maar hier aangezien ik zelf eigenlijk niemand persoonlijk ken die daar vandaan komt! Ik zoek dus mensen die uit het noorden van Nederland komen (hoeft niet per se Friesland te zijn) en ook een daarbij passend accent hebben. Hoeft geen super erg accent te zijn ofzo, als het maar een beetje te horen is dat je uit het noorden komt. De bedoeling is dat je dan een aantal zinnen inspreekt die ik je toestuur (kan je gewoon thuis doen op je mobiel of laptop) en die opnames gebruik ik dan in een enquête. Die opnames zijn anoniem, mensen die de enquête invullen krijgen dus die opnames te horen maar krijgen verder geen informatie over jou.

Stuur maar pb!

1 like

Top, zal uiterlijk morgen sturen!

Aankomend weekend (vrij-zo) ben ik in Fryslan en ik ben een heel plan aan het uitstippelen. Heeft iemand nog recente tips? Ik heb het hele topic doorgespit op tips, maar er is eigenlijk nog niet zo heel veel gepost.
Misschien dat ik bij Tao in Leeuwarden sushi wil gaan eten als dat nog steeds de beste tip is.
Ik denk dat ik als verrassing wil gaan bowlen of poolen, dus als jullie daarvoor een leuke plek weten dan hoor ik het graag. Google is niet zo gewillig met tips.

1 like

Lekker uitwaaien in Harlingen, eten bij Kreta of Koperen Kees in Sneek, of Fem aan het Dok (lunch en ontbijt) of Brasserie 14 in Lemmer. Tof dat je hier naar toe komt! Veel plezier!

5 likes