Het Frieslandtopic

Ik zou zelf eerder naar Sin Jah gaan ipv Tao! En de Big Ben in Leeuwarden is hét poolcafe. Als je iets luxer wilt zou ik naar Pecorino gaan voor diner/lunch

4 likes

Is dit dezelfde Sin Jah? Sin Jah - Menu - Chinees, Sushi, Thais bestellen
Ik wilde het menu checken maar op hun eigen website is er geen te vinden.

@Bertie @Chicago @Batalash Jullie zijn on fire! Ik ben meteen jullie tips aan het uitpluizen.

2 likes

Ah nee, perfect juist. We houden heel erg van die keuken. Lastige keuze wel tussen Sin Jah/HANA of Saray (hun menu ziet er echt goed uit). Later deze week weet ik misschien beter waar we zin in hebben. Op het moment wil ik alles. :drooling_face:

2 likes

In welke hoek van Fryslan ben je? Leeuwarden-Heerenveen-Drachten daar of ga je nog meer naar beneden? Je kan sowieso overal fijn fietsen.

Feanwalden, dat is een kwartier van Leeuwarden vandaan.

1 like

Ik hou helemaaaaaal niet van sushi (tot verdriet van mijn man), dus wij gaan in Leeuwarden vaak uit eten bij de Mexicaan; Yucatan. Ook heel erg lekker! Roast vinden wij ook erg lekker. Een vrij minimale kaart, maar lekker veel speciaalbiertjes en een leuke sfeer.

Weet niet of je van de bioscoop houdt, maar in Leeuwarden is ook net een nieuwe pathe geopend. Prachtige, ruime zalen. Verder gaan wij nog vrij regelmatig naar Aquazoo. Voordat ik naar Friesland kwam dacht ik dat dat een heel kleine dierentuin was, maar is vrij groot en ruim opgezet. En je kunt tussen de pinguins en walibi’s lopen.

3 likes

Dokkum is ook een heel leuk stadje!

2 likes

En anders de trein naar Groningen (mocht je daar nooit komen). Is maar een halfuurtje tot t centrum vanuit feanwalden

2 likes

Ah leuk! Ik zal nog even nadenken voor meer ideeën, maar wat sowieso een aanrader is is het hersenhuis! Echt heel leuk en gezellig om te doen. Aardige mensen die er werken en een geinige activiteit.

2 likes

Say what now :pleading_face:

Top om al deze tips te lezen. Er gaat niks boven Groningen zegt men maar Fryslan ken er ook wa ven. @S.onrisa @Snork @Marquez

4 likes

Je kunt ook met alpacas wandelen in Workum! Te vinden onder de naam alpacaworldfriesland. Zelf vind ik het bos in Beetsterzwaag ook heel mooi om een mooie boswandeling te maken, en daarna wat eten of drinken bij de Blokhut. Friesland is heel veelzijdig vind ik.

3 likes

Ja beetsterzwaag is echt heel mooi! Je kan er ook leuk fietsen. Oranjewoud in Heerenveen is ook mooi om te wandelen!

En als je houdt van moderne en hedendaagse kunst dan is het museum drachten ook wel een tip. Het is geen groot museum maar wel leuk om door te wandelen. Zeker ook even de papagaaienbuurt opzoeken

In Leeuwarden heb je echt hele toffe street art, je kunt daar een wandeling voor doen. Zelf nog niet gedaan, maar wel van plan.

Je hebt ook heel veel leuke tweedehands kledingwinkels in Leeuwarden. Als je naar echt een grote tweedehandswinkel wilt, dan is in Drachten hart in Friesland echt een aanrader. Ze werken niet met prijs stickers maar zeggen het bij de kassa. Vaak niet duur en je kunt onderhandelen. Als je benieuwd bent wat grotere dingen kosten, zoals een kast ofzo, kan je ze gewoon vragen in de winkel zelf al. Er zijn echt heel veel boeken te koop daar en niet duur. Als je er een gaat kijk dan ook even bij de dorcas winkel, die zit er vlakbij. Is wel maar tot 16:00u open.

Dit is ook een leuke plek om te bezoeken!

En ik weet niet of je nog steeds de Achmeatoren in Leeuwarden kan beklimmen. Het is beetje vaag wanneer dit nu precies kan en het staat nog op mijn lijstje om te doen.

Je kunt ook nog de elfstedentocht met de auto rijden, maar dan ben je wel eventjes onderweg. Wel een leuke manier om Friesland te zien!


Is er al iemand naar Sophias geweest?

3 likes

Nou nu we toch zo lekker bezig zijn wil ik toch ook nog even m’n enthousiasme over Friesland delen.
Het Eise eisinga planetarium in Franeker is ook een echt aanrader, heel bijzonder om te zien dat iets wat iemand honderden jaren bedacht heeft, nog steeds werkend is. Indrukwekkend.
Daarna een gebakje eten bij Brasserie de stadstuin of Bakkerij Schaafsma.

In de zomer word ik altijd heel gelukkig van bootje varen op de Friese wateren. De alde feanen is een prachtig natuurgebied om te varen, kanoën maar ook suppen en om te wandelen
ook trouwens.

Dokkum is ook een heel leuk stadje, leuke winkels gecombineerd met hippe horecagelegenheden. Onder andere artisante, KB of als je een goede Italiaan zoekt, D’ Angelo. Bij Knus kan je terecht voor een koffie met een gebakje, leuke stekk!

Om even tot rust te komen of uit te waaien gaan wij graag naar Lauwersoog, Esonstad of peasens moddergat (of all places).

4 likes

Dit is ook leuk om te doen! Een wandelroute door Leeuwarden waar je langs allemaal miniaturen gaat

https://www.aguidetoleeuwarden.nl/miniature-people-leeuwarden/

5 likes

Super leuk trouwens al deze enthousiaste reacties over wat te doen in Fryslan.

2 likes

Ja we wonen toch wel in een hele mooie provincie. Vind vaak ook dat Friesland ook wel ondergewaardeerd word of er word gezegd dat Friesland zoooooooo ver rijden is…

2 likes

Ja eigenlijk word het hele noorden ondergewaardeerd, haha. Drenthe is ook leuk! Hoor je amper mensen over. Maar Norg is echt prachtig en Assen is best een leuke stad om heen te gaan.

2 likes

Jaaa en wat ik ook echt een aanrader vind is Veenhuizen. Mooie omgeving. Super leuk gevangenis museum, ook leuk als je musea vaak saai vind. En daar ook weer, hele leuke horeca. Ook een brouwerij waar je een kijkje kan nemen met een heel leuk proeflokaal.

2 likes

Jaaaaa hier wil ik al zo lang naartoe en dit weekend gaat het eindelijk gebeuren. Bij Lauwersoog is een zogenaamde Dark Sky Zone, dus een bezoek aan dat gebied plak ik er later in het weekend aan vast. :star_struck:

4 likes

Ah veel plezier!! Geniet ervan, laat even weten hoe je het vond :grin::grin::grin:

5 likes