Het Frieslandtopic

Hebben jullie aanraders voor lunch en avondeten in Franeker?

1 like

Ik heb wel eens lekker geluncht bij het planetarium, en pizzeria Toscanini voor avondeten. Vond ik ook gezellig en lekker!

1 like

Ik ga vrijdag naar Leeuwarden voor een afspraak bij Famke C en wilde er een dagje uit van maken. Iemand nog tips voor me voor leuke winkeltjes in het centrum?

2 likes

Plek conceptstore. Ben er zelf nog niet geweest, maar op basis van Instagram lijkt het me een heel leuk winkeltje.

2 likes

Nørd ook een leuke conceptstore! Net wat duurzamer spul dan Plek.

Voor lunch is Broodhuys mijn favoriet (broodje Flip), maar veel zijn ook fan van Stek.

2 likes
  • kinderboekhandel de toverlantaarn
  • tweedehandsafdeling vandervelde boeken (er is een trapje naar een benedenverdieping, dan een trapje naar een tweede verdieping en dan is er nog een trap naar nog een verdieping)
  • petit bijou
  • spellekijn
  • art nouveau damesmode

Als je nog wat anders wilt dan winkelen, er is een leuke wandelroute met streetart in en om het centrum.

1 like

Oh dank allen! Hier kan ik wel wat mee :blush:
@Marquez @Bergson @Speurneus

2 likes

In het keramiekmuseum is nu ook een expositie over China’s enige vrouwelijke keizerin Wu Zetian. Daar wil ik zelf nog steeds heen :slight_smile:

4 likes

Oh en in het Fries museum een tentoonstelling met o.a. trouwjurken, daar zou ik ook heel graag nog naar toe willen

2 likes

Jaaa deze is echt prachtig @Saray :heart_eyes:

Voor lunch vind ik Stek persoonlijk erg overrated. Is vooral veel zien en gezien worden. Ik lunch eigenlijk altijd bij Lazy Lemon.

4 likes

Er is ook een miniature people route door de binnenstad.

4 likes

Geen lunch, wel koffie met een croissantje!

5 likes

Veel plezier vandaag!

2 likes

Heerlijk! Veel plezier!

2 likes

Heb een leuke ochtend/middag gehad in Ljouwert! Geslaagd bij Famke C met een compleet andere maat als waar ik mee kwam natuurlijk! Door het mooie centrum gelopen alleen was het echt wel koud dus winkel in en winkel uit gegaan haha.
In het voorjaar nog maar eens heen!

6 likes