Ik vind mijn vriend vaak niet super romantisch, prima, hij is verder wel een lieverd enzo dus helemaal oke. Zat ik laatst te zeuren dat ik vroeger mijn verjaardag echt heeeeel erg leuk vond om te vieren, maar dat ik het nu wel erg ingewikkeld vind met vriendinnen met kinderen/die ver weg zijn gaan wonen en met de auto komen enz, en dat ik niet weet hoe ik het leuk kan vieren zonder savonds een feestje. En dat ik er helemaal geen zin meer in heb enz enz.
Kom ik vandaag uit werk, zegt hij; “ik had oma aan de lijn”. Ik zo: “ooh was het leuk? Heb je verteld hoe ontzettend leuk je vriendin ookalweer is - (grapje)”. Zegt ie: “Ha-ha, maar we hadden het wel over jou. Oma is op vakantie met je verjaardag maar we mogen in haar grote tuin zitten, dus ik dacht ik koop een vegan taart - waar koop je vegan taart? want al je vrienden zijn vegan enzo, en dan hang ik vlaggen op, moet je alleen even het telefoonnummer van vriendin X geven zodat ik haar kan uitnodigen, nou en dan doen we al die kinderen zwembandjes om zodat ze niet verdrinken in de vijver en oma heeft ook sta-tafels in de schuur dus die kunnen we gebruiken dus ja lijkt je dat leuk?” Dus ik “OMG ik vind dat zooo leuk en lief maar ik help je wel!” Hij: “Nee je moet alleen ff uitzoeken waar ik vegan taart haal, de rest doe ik”
Die man komt nooit meer van mij af, zo lief.