Ik moest mijn ov fiets nog terug brengen die ik gisteren had gebruikt maar lag kapot moe op de bank in mijn pyjama. Stelde mijn vriend voor dat hij hem wel weg zou brengen en dan terug ging hardlopen zodat ik lekker kon blijven chillen in m’n pyjama.
Ik ga stuk haha
Mn man was afgelopen dagen ziek en heeft voor zichzelf gezorgd en op de eerste dag na ook heel veel voor de baby. Enige wat ik ‘voor hem (maar ook mezelf)’ heb gedaan die 2 dagen was groentensoep maken en het bed verschonen.
Nu ben ik inmiddels ook ziek (hij is zelf ook nog niet lekker) en mag ik niks doen van hem, hij is naar beneden met de baby en regelt alles en zorgt voor mij. Mega lief, want ik word eigenlijk alleen maar chagrijnig als hij ziek is en hij wordt heel zorgzaam.
Ik ben al een aantal weken werkonbekwaam en dit blijft nog een poosje zo. Mijn vriend is echt onnoemelijk lief. Maakte pretpakketjes voor me toen ik in het ziekenhuis lag en bracht die op de fiets door weer en wind. Ik ging catsitten bij mensen die ik niet kende en dat nam hij zonder problemen over. Hij leidt de kat af wanneer ze bij mij wil liggen (op mijn wonde). Hij neemt alle zorgtaken en huishoudklusjes over en kookt elke dag vers. Hij maakt verse fruitsapjes zodat ik mijn vitamienen binnenkrijg.
Dit thuis zitten met pijn is vreselijk maar hij maakt het zoveel draaglijker
Waarom ik van je hou van Alexandra Reinwarth. Heb deze vorig jaar aan m’n vriend gegeven, staan echt ontzettend veel vragen in. sommige vond ik niet zo leuk, bijv iets tekenen, dus daar heb ik dan een foto van ons samen overheen geplakt. Maar ik heb er wekenlang stiekem aan gewerkt op zijn sport avond en hij vond het ook heel leuk om te krijgen. We hebben toen in 4/5 avonden het boekje ook samen gelezen, en zo ontstaan ook weer allemaal leuke gesprekken
Mijn vriend is zo’n goede papa. Voor we samen waren was hij alleenstaande vader en hij maakt er een punt van om elke ochtend verse fruitsalade voor zijn kroos (en mij, intussen - ik functioneer niet in de ochtend ) te maken. Toen we nog niet samen waren (maar wel samen werkten) stond er ook een bakje vers gesneden fruit op mijn bureau, elke ochtend. Vind ik zo lief
é
Ik weet eigenlijk niet of ik het hier moet posten of bij het leed, maar we konden er hard om lachen dus maar hier. Ik ben na better call Saul breaking bad opnieuw aan het kijken, en er was deze scene dat Walt en Jesse een ruzie hadden in die camper.
Dit is echt precies hoe wij ruzie maken gewoon hahaha. Sowieso is hij echt een Walt en ik een Jesse . Ik doe ook vaak domme shit waar hij boos om wordt haha. Ook had Jesse allemaal slecht eten meegenomen en toen zei Walt:’ How are you even alive?’. Ik HOOR het mijn vriend gewoon zeggen we gingen allebei ook helemaal stuk haha.
Ik ben ongesteld en mijn moeder moest vandaag naar het ziekenhuis waardoor ik drie uur geslapen had en we hebben geen chocolade in huis (en zijn beide te kapot om het te halen). Dus alles is stom.
Toen ik tegen mijn vriend zei dat ik geen waterijsje wilde maar chocolade (), heeft hij een ijsje voor zichzelf gepakt en kwam aan met hagelslag in een hart vormige schaal
Ik ben net een week op vakantie geweest met mijn vriend en mijn hond en het was ZO LEUK. Klinkt een beetje dramatisch maar ik had echt nooit gedacht dat ik ooit zo’n leuke partner zou hebben waarmee ik acht dagen lang ongeveer 24/7 mee samen zou kunnen zijn en dat het dan ook nog zo leuk is. We hebben echt een top vakantie gehad ook: veel gewandeld, gezwommen, gespeeld met de hond, belachelijk veel gegeten, duizend spelletjes gedaan, fijne seks gehad, gelezen, gekletst, dorpjes bezocht. Echt helemaal toppie. Volgend jaar gaan we drie weken op vakantie dus ben super benieuwd hoe dat gaat en of we elkaar daarna nog steeds leuk vinden
Mijn vriend en ik gaan over twee weken een geregistreerd partnerschap aan. Dat idee is eigenlijk geboren uit praktische redenen; namelijk samen eerste huis kopen, kinderwens, ect. Maar nu we t aan het plannen zijn hebben we er allebei zoveel zin in, en zeggen we ook steeds tegen elkaar “we gaan bijna trouwen hè, zoveel zin in om voor altijd aan jou vast te zitten❤️“ terwijl het dus niet eens trouwen is haha
Willen op ten duur t partnerschap omzetten naar een huwelijk en dan een bruiloft in Frankrijk maar nog ff sparen
Edit: oh en ik kijk er zo naar uit dat ik dan “mijn man” mag zeggen ipv “mijn vriend”
Ooh dit lijkt mij ook zooo heeerlijk, om dit te kunnen zeggen. Gefeliciteerd en geniet van jullie prachtige dag!
Wat leuk!
Ik ben niet heel erg op de hoogte van verschil tussen geregistreerd partnerschap en trouwen, maar ben je dan ook echt officieel man en vrouw? Of noem je elkaar gewoon zo?
Volgensmij is t geregistreerd partnerschap oorspronkelijk ontstaan omdat trouwen voor de kerk en voor God is/was, en GP voor mensen die dat niet wilden/ongelovig zijn, maar wel t “contract” met elkaar wilden aangaan. Maar inmiddels heeft het in Nederland geen andere waarde, behalve dat je niet het ja-woord geeft haha. In het buitenland telt een geregistreeerd partnerschap soms niet, dus als je van plan bent om te emigreren is het bijv niet zo handig soms. Dat je het kunt omzetten naar een huwelijk telt dan ook niet voor t buitenland.
Wij hebben voor GP gekozen omdat het dus voor nu praktische redenen heeft. Je kunt ook gewoon trouwen bij t gemeentehuis zonder trouwerij maar dat vond ik toch een stapje te onromantisch haha. Dus die bruiloft doen we later
Dank voor de uitgebreide info! Ik had verwacht dat er meer verschillen zouden, maar niet dus
Gefeliciteerd en geniet ervan!!
Ik vraag me wel altijd af waarom je niet gelijk trouwt en dan alsnog een ceremonie plus eventueel feest houdt later? Dan heb je wel de erkenning in elk land, en ook als een GP wordt omgezet in een huwelijk blijft de datum van het GP gelden, dus het niet alsof dat nog een voordeel is.
Geen kritiek overigens, meer nieuwsgierigheid.
GP is ontstaan vanwege het feit dat mensen van ‘gelijk geslacht’ vroeger niet mochten trouwen. Sinds het huwelijk is ‘opengesteld’, is het GP eigenlijk overbodig geworden. Het enige significante verschil met een huwelijk is dat je, wanneer je geen kinderen hebt, kunt scheiden zonder advocaat en dat het soms in het buitenland niet erkend wordt. Verder is het wettelijk precies het zelfde als het huwelijk. Het wordt nu wel vaak aangegaan door mensen die tegen het ‘instituut trouwen’ zijn, maar dat is meer gevoelsmatig. Iemand ‘je man’ of ‘je vrouw’ noemen is niet echt een officieel iets, in principe mag iedereen dat.
Overigens moet iedereen doen wat ze willen doen, ik vind het gewoon leuk om de wetten rondom huwelijk/gp uit te leggen dus ik grijp iedere post aan die daar aanleiding toe geeft haha.
Puur gevoelsmatig! Ik wil niet trouwen zonder een bijzonder feest erbij, en dit voelt meer als een contract haha. Idk. Maar idd, wel omslachtig
Maar wat ik me dan afvraag bij deze constructie, verwacht je dan alsnog een aanzoek?
Ik ben recent een geregistreerd partnerschap aangegaan en wij hebben elkaar wel degelijk het ja-woord gegeven. En dit kwam echt niet vanuit ons eigen initiatief of zo.
Bij een gp is het geven van je ja-woord niet verplicht! De handtekening is bindend, een eventueel ja-woord bij gp is symbolisch. Wij hebben dit zelf wel gedaan want vonden we wel mooi en bijzonder.