Dank allemaal voor jullie reacties. Het stelt mij gerust dat, nadat ik de context heb geschetst, er eigenlijk niet iets heel ernstigs aan de hand lijkt te zijn. Ik ervaar een grote onzekerheid wat betreft mijn zelfbeeld. Ik denk dat het tijd is om hieraan te werken, en contact op te nemen met een praktijkondersteuner.
Ik snap jouw vriend wel hoor. Waarom zou je van al die knappe mannen naar zon saaie lul kijken.
Hier kan ik me ook wel in vinden @flowergirl. Als ik mijn vriend zoiets zou vragen, of hij mij, mag ik toch hopen dat we er gewoon een normaal gesprek over kunnen hebben (zonder beschuldigingen, verdedigingen, gewoon, een normaal gesprek).
Daarnaast zou ik het echt een mega onaantrekkelijke eigenschap vinden van mijn vriend als die op social media naar vrouwen op zoek gaat puur vanwege haar uiterlijk. Maar goed, dat is persoonlijk.
Mn man doet nu al een week het volledige huishouden, onze dochter en hond, zn werk Ć©n voor mij zorgen en allemaal zonder ook maar een seconde te klagen. Als ik hem ergens mee probeer te helpen word ik liefdevol terug naar de bank gebracht. Als ik zie dat ie een moeilijke avond heeft met ons kind dat niet wil slapen en zeg dat ik me zo lullig voel dat ik niks kan doen lacht ie alleen maar en zegt ie dat ie blij is met de tijd met dr. Hij maakt nog steeds tijd om te lachen en me te plagen dat ie blij is dat ik ver weg op de bank zit zodat ik niet kan zien hoe dramatisch hij de vaatwasser inruimt. Hij kookt nog steeds mān favoriete gerechten, ook al weet ik dat die wat meer werk zijn en hij de recepten eigenlijk niet weet (ik moet ze dicteren uit mān hoofd vanaf de bank). Hij heeft op de opvang gevraagd of ze even wat liefs willen knutselen met onze dochter voor me.
Ik weet dat de lat laag ligt en het niet meer dan normaal is dat je voor je partner zorgt als die even niets meer kan, maar hóe hij het doet met zoveel liefde, zorg en aandacht voor mij vooral geen schuldgevoel geven ben ik echt even heel erg dankbaar voor.
Jaa heel veel laat ik het hem weten. Krijg ik dan alleen als reactie op dat hij het juist zo knap vindt dat ik dit allemaal maar even doe en makkelijk laat lijken. De man kan echt geen complimenten in ontvangst nemen.
Wat is het laatste lieve/leuke/verrassende dat jullie voor je partner hebben gedaan?
Ik heb het gevoel alsof ik nooit wat liefs de of leuk bedenk, wil daar wat in veranderen.
Dus inspiratie aaaub
Hmmm concertkaartjes kopen voor iets dat we allebei heel leuk vinden als verrassing, of een kaartje geven bij mijlpalen die hij heeft gehaald (bijv een deadline op werk of gewoon zomaar), zān lievelingseten koken, of zān lievelingssnack halen bij de supermarktā¦
Ik denk dat het eigenlijk dat het bij mij vooral zit in dat ik laat weten dat ik aan ām denk, en dat ik zie en weet wat hij leuk vindt of wat er speelt in zān leven
Dingen plannen zonder te overleggen. Gewoon mededelen dat ik een bootje heb gehuurd voor zondag om de grachten op te gaan in de zomer, oppas heb geregeld en we uit eten gaan samen over 2 weken. Ik laat het hem dus altijd wel van tevoren weten, maar wel pas nadat ik het al geregeld heb en dat vind ie dan altijd hele leuke kleine verrassingen.
Dat we het vervolgens betalen van de gezamenlijke rekening boeit dan weer niet, daar gaat de verrassing niet om.
Inderdaad de kleine dingen zoals @crazyplantlady zegt; iets lekkers uit de supermarkt, mijn vriend is dol op Burger King, dus dat neem ik wel eens mee. Materialistisch is er natuurlijk heel veel mogelijk.
Wat ik ook leuk vind, is de douche aanzetten, een lekker warm pakkie voor hem klaarleggen en dan ondertussen alvast koken (of bestellen, haha) en het huis gezellig maken.
Qua uitjes doen wij niet zo heel veel, want gamers Misschien heeft je vriend een hobby waarin je wat extra interesse kunt tonen (ook als je het zelf echt geen reet aan vindt, maar: het werkt altijd!).
Een lief kaartje, een lief appje, iets meenemen wat ze lekker vindt, een kleinigheidje kopen, massage geven, mee uit nemen (drankjes doen of uit eten), spontaan ophalen uit haar werk. Gewoon hele simpele dingetjes.
Het leukste dat ik ooit heb gedaan is een soort speurtocht met puzzels voor zijn verjaardag, met verschillende tussenstops (taartje eten, etc). Eindstation was een hotelovernachting maar kan natuurlijk ook iets kleiners zijn. Puzzel ideeƫn kun je op pinterest vinden.
Ah dit klinkt zo leuk! Wij houden bv heel erg van escape rooms dus zoiets zou wel echt heel leuk zijn!!
Ik vind samen cursussen doen ook heel leuk! Hebben nu bv samen een baristacursus gepland.
Mijn bestaanā¦
Neen haha, heb hem meegenomen naar een zeer goed sushi restaurant terwijl ik het zelf niet lust. Hem een mooie fles whisky meegenomen toen ik een slijterij voorbijwandelde.
Hem in zijn haar strelen terwijl hij naar tv kijkt. Zeggen dat hij de beste is.
Edit: we willen een wijncursus volgen samen.
Geen verassings ideeĆ«n want daar ben ik ook echt slecht in, maar een cursus oid samen doen kan ik ook aanraden. Heb samen met mān partner een salsa cursus gedaan, dat was echt leuk. En vanaf volgende maand gaan we samen Turks leren, ook veel zin in.
Het laatste was dat hij moest werken en ik alvast in zijn huis was. Toen heb ik de huiskamer versiert (lichtjes, kaarsjes) en een heel diner voor hem gemaakt. Hij wist wel dat we een verrassingsdate hadden die avond, maar niet wat.
Maar vergeleken met mijn vriend voelt het soms alsof ik ernstig onderdoe voor hem. Wat dingetjes die hij wel eens geregeld heeft voor mij:
- Mij de hele dag door briefjes gegeven met hints erop naar een volgende locatie/opdracht. Eindpunt was dat hij me op stond te wachten in het bos met ongeveer al het eten waarvan ik ooit had gezegd dat lekker te vinden.
- Een schatkist begraven in de tuin met daarin allemaal lieve briefjes voor de avonden dat hij me geen welterusten kon zeggen (allebei onregelmatige diensten in de zorg).
- Toen hij corona had en we elkaar niet konden zien, heeft hij een heel verrassingspakket bij mij laten bezorgen met chocola, chips, drank en een spiegel (echt zoān huge aankleedding, want die miste ik in mijn huis had ik wel eens gezegd). Ohja en (zelfgeknipte!) hartjes met daarop een date als tegoedbon. Dan kon ik ze inleveren en ging hij de date regelen.
Maar ik denk idd dat de samenvatting hiervan is het idee dat je even aan elkaar denkt of dat je samen even iets leuks doet, anders dan je dagelijks leven.
Fotoboek gemaakt van zān overleden ouder met daar fotoās in van baby tot overlijden, gezien bij dat niet echt had. Enkele vroegere vrienden en familie gevraagd om fotoās te delen en om een mooi verhaal op papier te zetten over de overleden ouder om mooie herinneringen samen te hebben gebundeld (mān vriend heeft zān ouder niet gekend ivm jong overlijden). Heb dat gegeven toen wij zelf een kindje verwachtte.
Wow ik heb na zes jaar verkering een nieuwe begroeting gevonden die ik nog nooit naar hem heb getypt! Het is: hoi-pipeloi.
Haha nee de herinnering aan het woord kwam uit zichzelf bovendrijven
Als je nog een tandje bij wil zetten doe dan als onze oosterburen en zeg Hallihallo