Het geluk dat een relatie heet

Mijn vriend en ik hebben de knoop doorgehakt en zijn voor een nieuwbouwappartement gegaan! Het is iets kleiner dan gehoopt maarja verder is het wel mooi, nieuw, dichtbij werk en dichtbij de stad. Echt spannend. In december is het af dus we hebben nog even te gaan maar nu hebben we wel iets om naar uit te kijken!!

33 likes

Wat fijn, gefeliciteerd! Ik las eerst iets over een kredietcheck enzo. Is dat toch goed gekomen?

Nee dat was voor een ander huis. Met die kredietcheck is een heel raar verhaal. Mijn vriend en ik hadden onze bkr registratie opgevraagd en daar kwam niks naar voren. Hij heeft gegevens opgevraagd bij het bedrijf wat de kredietcheck heeft uitgevoerd maar dat duurt ongeveer een maand. En de verhuurder kan er niks over zeggen en niks mee doen dus die woning ging helaas meteen door naar iemand anders.

We baalden echt heel erg en het is ook frustrerend. Maar ik heb ook gegoogled op de naam van het bedrijf en ik lees van meerdere mensen dat ze problemen hebben gehad terwijl ze geen schulden oid hebben.

Dusja helaas. Dat huis had helemaal perfect geweest en het is gewoon rot want we hebben beiden een vast contract, een redelijk inkomen en geen schulden (op de studieschuld van mijn vriend na maar hij lost nu elke maand af). Dus we hadden eigenlijk ook al de hoop dat we die woning zouden krijgen. Maar we gaan zoiets gewoon niet meer zo snel vinden voor die prijs. Dus nu toch maar de keuze gemaakt.

Waar we ook blij mee zijn! Alleen in dat andere huis hadden we zijn kinderen een eigen slaapkamer kunnen geven en nu niet maarja. Dit huis is ook niet voor altijd

1 like

Wat een raar verhaal, van die kredietcheck! Wel fijn dat jullie in elk geval een huisje hebben gevonden nu :blush:

Ik wist niet zo goed waar ik dit kwijt moest, maar hier past het denk ik wel.

Nu ik ga samenwonen en emigreren ben ik helemaal in zoā€™n afscheidfase ofzo haha. Ik heb gisteren mijn ex-vriendje van 10 jaar geleden op Instagram toegevoegd. Heb de afgelopen jaren zo vaak getwijfeld om hem eens een berichtje te sturen, maar was bang dat hij er niet op zat te wachten of dat hij dacht dat ik verkeerde intenties had. Hij volgde me meteen terug dus ik dacht fuck it: ik stuur een berichtje. Nou toen hebben we gisteren even zitten appen, bleek dat hij ook heel vaak op het punt heeft gestaan om mij te berichten maar juist bang was dat ik boos op hem was en niet op hem zat te wachten??

Zo bizar haha. Nu gaan we biertjes drinken. We hebben inmiddels allebei weer nieuwe relaties en onze kalverliefde was nooit serieus maar wel gewoon gezellig. Al wilde hij gisteren nog per se zā€™n excuses aanbieden voor bepaald gedrag, vond ik wel lief.

Nouja en in dit topic omdat mā€™n huidige vriend uiteraard op de hoogte is en weet dat totaal geen bedreiging voor hem is en dat ie me dus ook gewoon biertjes laat drinken. Zo fijn! Echt bizar maar wel heel leuk.

23 likes

Mijn vriend heeft de e-reader van zijn broer geleend om mee te nemen op vakantie. Hij zit nu al de hele dag te lezen op dat ding (vertrekken pas dinsdag op vakantie). Ik vind dit zoā€™n schattig zicht! :heart: In de 6 jaar dat we samen zijn heb ik hem nog nooit een boek zien lezen (behalve Harry Potter) terwijl ikzelf een nogal een booknerd ben. Nu is hij fanatiek the martian aan het lezen en hij vroeg me al welke e-books hij moet kopen. Ik vind het zo schattig dat hij plots ook geĆÆnteresseerd is in boeken, toch weer iets nieuws dat we delen.

18 likes

Leuk! Tip: kobo plus is een soort spotify voor boeken en is de eerste 30 dagen gratis!

2 likes

zijn gezin is een weekje op vakantie en ik kon alleen dit weekend langskomen. Hij blijft wel heel de week, dus zien elkaar nu vrijdag weer (wat voor ons lang is, normaal zien we elkaar elke dag en slapen we bijna altijd samen) en ik was bij het afscheid best verdrietig. Niet alleen daarom maar omdat er allemaal spannende dingen zijn komende week (o.a. Mijn eerste sollicitatie, een ander belangrijk gesprek etc). En hij vond het ook oprecht heel kut en had tranen in zijn ogen, iets wat hij normaal echt nooit heeft.
OkƩ dit klinkt allemaal heel zeikerig haha
Maar conclusie: ik weet nu nog meer dat ik oud met hem wil worden en kan niet wachten om samen volgende stappen te gaan nemen :blush:

7 likes

Mn vriend is doordat ie eerst brak was en daarna door zn stuitje niet meer kon lopen al sinds zaterdagochtend 10:00 tot nu inmiddels maandagavond bij mij en ik vind het echt fijn om de hele dag met hem te zijn en voor m te kunnen zorgen

6 likes

Mijn vriend en ik wonen sinds een paar maanden eindelijk echt samen en hoewel het heel gezellig is, merk ik ook hoe fijn het is om elkaar even te missen. Hij is nu met zijn werk twee dagen weg dus ben ik 1 avond alleen geweest en dan merk ik weer hoe fijn ik het vind als hij hier is en dat ik hem meteen mis.

3 likes

Ik was gister mee naar een ADHD-cursus van vriend. Ik heb ADHD, hij heeft ADD en ik merk nu steeds meer dat we begrip voor elkaar krijgen als we dingen vergeten, kwijtraken, druk doen of het overzicht verliezen. We hadden allebei een ontzettende blinde vlek voor onze ā€œtekortkomingenā€, maar de houding naar elkaar is sterk verzacht. Dit is zĆ³ ontzettend fijn.

14 likes

Iemand aan wiens mening ik veel waarde hecht had mij 'bij wijze van negatiefste beeld een gefaalde leerkracht" genoemd. Merkte dat ik daar heel gekwetst door was (want zo zie ik mezelf totaal niet) dus belde mā€™n vriend later op de dag en hij nam het zo lief op en wist me compleet uit te leggen waarom diegenes mening niets uitmaakt en me zo te kalmeren :). Voel zoveel liefde voor mā€™n vriend.

12 likes

Ik had een oud klasgenoot met wie ik het daarover had, zij vertelde dat ze het soms wel lastig vond maar uiteindelijk ook weer niet, omdat het haar keuze was: ze wilde geen seks voor het huwelijk, dat was haar keuze.

Had zoā€™n zelfde gesprek met Turkse mensen over de ramadan en die zeiden ook ā€œwe hebben wel honger, maar we willen niet eten, het is onze keus, en wij vinden dat belangrijk.ā€

Best bijzonder.

Ik ken redelijk wat stellen die geen seks hebben ja, ik kom uit een religieuze omgeving. Zij hebben er goed over nagedacht en dit voor zichzelf besloten, dus is het ook geen groot issue en zijn ze er niet op gefocust. Het lastigste is bepalen hoe ver je dan wel gaat, maar dat verschilt natuurlijk per persoon. Ze zijn overtuigd van hun keuze en dat maakt het minder moeilijk om vol te houden. Ik kan me voorstellen dat dat anders is wanneer je het alleen doet om je ouders te gehoorzamen oid en het zelf eigenlijk wel zou willen

1 like

Hier is ook een interessante korte docu over gemaakt. Seks, god en trouwringen heet ie. Wellicht iets gekleurd vanwege de invalshoek van de maakster, maar ik vond hem wel interessant.

2 likes

Mijn vriend en ik (samenwonend) hebben beide een eigen rekening en daarbovenop hebben we een gezamenlijke rekening. Ik vind dat heel prettig werken. We storten allebei maandelijks een bedrag op de gezamenlijke waar we huur, boodschappen en gezamenlijke uitjes van betalen, en waar we ook op sparen. Van dat spaargeld doen we grotere gezamenlijke aankopen, nu bijvoorbeeld een nieuwe tent voor op vakantie. Ik vind het heel fijn om, na dat storten op de gezamenlijke rekening, geen rekening meer te hoeven houden met gezamenlijke uitgaven. Wat overblijft op mijn eigen rekening is echt van mij en hoef ik geen verantwoording over af te leggen, dat zou me zowel bij alleen een eigen rekening of alleen een gezamenlijke rekening tegen staan.

5 likes

Helemaal mee eens, werkt hier ook goed. Enige verschil is dat wij niet samen sparen. Grote uitgaven verrekenen we vanuit ons eigen (spaar)geld.

2 likes

Ik moet morgen mijn scriptie inleveren. En mā€™n vriend heeft dus gezegd ā€˜kom maar na het inleveren naar mij toe (studentenkamer) en dan neem ik je mee uit eten om het te kunnen vierenā€™. :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Allebei een eigen rekening, maar we zijn ook nog geen halfjaar samen. Een gezamenlijke rekening erbij zou ik wel heel prettig vinden. Hoe het nu is is hij toch wel 80% van de tijd bij mij en ik betaal veel vaker de boodschappen / thuisbezorgd etc. Ik vind het aankaarten wel lastig omdat ik bang ben dat hij dat misschien te bindend vind ofzo.

@Bathwater wat heerlijk! Ik hoop echt dat ik dat over een x aantal jaar ook nog kan zeggen. Zo moet het zijn!

2 likes

Voordat wij gingen samenwonen hadden wij een wiebetaaltwat. Niet heel romantisch, maar wel heel fijn, aangezien hij veel vaker boodschappen deed dan ik. Heb het overigens ook zelf voorgesteld, omdat ik het vervelend vond dat het zo oneerlijk was verdeeld.

2 likes