Het geluk dat een relatie heet

Wij hebben allebei een eigen rekening en spaarrekening en ook een gezamenlijke betaal- en spaarrekening. We wonen bijna 4 jaar samen en hebben een nieuwbouwhuis gekocht.
We storten elke maand een bedrag op de gezamenlijke rekening waarvan de huur, vaste lasten, hypotheek en boodschappen worden betaald. Er gaat ook een vast deel naar de spaarrrekening.

Loon komt op onze eigen rekeningen binnen, wat er over blijft is dan voor jezelf.

2 likes

Wij hebben het ook heel lang zo gedaan. Onlangs hebben we wel een gezamenlijke rekening geopend maar daar storten we enkel een bedrag op voor boodschappen en dan de vaste lasten. Ik denk dat onze lonen altijd op onze eigen rekening zullen blijven, voelen we ons denk ik allebei prettiger bij.

1 like

M’n vriend heeft na 39,5 week zwanger eindelijkkk een mc flurry voor me meegenomen :raised_hands:t2:

41 likes

Verdiend :raised_hands:t2:

3 likes

Geen heel mcmenu trouwens? Dat was denk ik ook wel gerechtvaardigd geweest namelijk :joy:

Haha nee! Ik eet echt weinig de laatste dagen, m’n buik zit te vol met baby denk ik

2 likes

Tijd om die baby eruit te krijgen dan :laughing:

1 like

Dat was t sowieso :joy:

1 like

Het geluk dat je 10 jaar samen zijn(vanaf ons 15e) kan bekronen met een zwangerschap! Ondertussen al 23 weken zwanger, zielsgelukkig!

59 likes

Gefeliciteerd!

2 likes

Gefeliciteerd!

2 likes

We waren gisteren helemaal vergeten boodschappen te doen vanwege een feestje en nu is m’n vriend naar de bakker om verse broodjes te halen. :heart_eyes:

3 likes

Over een week krijgen we de sleutel van ons appartement en ik ben zo blijjjjjjj. Heb echt zin in de rest van mn leven met hem.

36 likes

Ahh lief:)

2 likes

Ja wij hadden dit ook! Heel veel mensen in onze omgeving vonden dit heel gek, maar wij vonden het juist fijn. Vakanties en uiteten enzo verrekenden we dan ook gewoon daarop. Was heel overzichtelijk wie weer boodschappen moest betalen etc.

Sinds we samenwonen hebben we 1 gezamenlijke rekening voor huur + gezamenlijke aankopen + boodschappen en dan beide onze eigen rekening. We hebben ook een gezamenlijke spaarrekening waar we een klein bedrag automatisch sparen voor als we een keer een nieuwe wasmachine ofzo moeten kopen. Ik beheer de gezamenlijke rekening omdat die bij dezelfde bank zit als ik heb. Werkt ook heel goed!

3 likes

Ik denk dat mijn vriend mij bijna ten huwelijk gaat vragen. Yes! Zo’n zin in.
Hij gaf laatst aan dat hij het wel ‘goed’ wilde doen, maar het natuurlijk niet met mij kon overleggen. Dus nu heeft hij contact met mijn zusje :blush::blush:

27 likes

Mijn vriend is net de hele stad door gereden om bij de kolf-verhuur nieuwe kolf-spullen te halen. Met een filmpje van mijn tiet… omdat ik niet wist welke maat ik moest hebben. De schat haha :heart:

30 likes

Ik heb een enorme mot ontdekt van de week, vloog toen bijna tegen me aan en vervolgens uit het zicht. Mijn vriend zei toen dat ie waarschijnlijk naar buiten was gevlogen. Maar nu liep ik einde van de avond de gang in om naar bed te gaan en vloog dat beest weer bijna tegen me aan. Ging ie boven mijn slaapkamerdeur zitten waardoor ik als held op sokken die deur niet meer door durfde :roll_eyes: Mijn vriend was aan het werk (late dienst), maar zodra ie klaar was heb ik hem gebeld en is ie als een gek naar huis gekomen. Hij kwam helemaal hijgend binnen haha. Hij de jacht geopend en uiteindelijk de klus geklaard. Nu lig ik veilig in m’n bed. Zou wel fijn zijn als ik zelf iets heldhaftiger werd, maar voor nu ben ik heel blij met mijn redder in nood :heart:

8 likes

Ik heb zojuist mijn Lowlands kaartje verkocht om dat weekend samen met mijn vriend naar Parijs te gaan en ik ben echt beyond excited. Ik ga al 12 jaar naar Lowlands en nooit was er een reden goed genoeg om het over te slaan. We hadden nog geen relatie toen Lowlands uitverkocht raakte en ik had wel een kaartje. Maar voor het eerst in mijn lowlands carrière heb ik een reden die goed genoeg is om mijn kaartje te verkopen zodat ik samen met hem naar Parijs kan gaan en Before Sunset na te spelen. Ik vind mezelf echt walgelijk romantisch. Who am I and what is this :joy:

36 likes

Heb de laatste tijd veel nachtmerries maar mijn vriendje wordt steeds spontaan wakker als ik er weer een heb en troost me dan tot ik eruit ben :heart:

7 likes