Het geluk dat single zijn heet

Twee en een halve maand heeft m’n laatste “relatie” geduurd. Ik merkte al redelijk snel dat hij soms afstand hield en soms juist aantrok. Een paar dagen geleden heb ik het uitgemaakt. En ik voel me goed met mezelf. Dus nu vraag ik me af, ga ik weer daten of niet.

4 likes

Single zijn dwingt mij om zelfstandiger te zijn. Ik hoef niet telkens gebracht en gehaald te worden en raak niet in paniek als ik laat in de avond in mijn eentje met het OV moet.

6 likes

Hoef mijn kat niet met een man te delen

12 likes

Ik ben sinds kort weer vrijgezel en hoewel ik eerst even flink moest wennen, vind ik het nu echt super fijn dat ik met niemand meer rekening hoef te houden. Kan tenminste weer lekker wanneer ik wil niks doen of juist met vriendinnen afspreken zonder bang te zijn dat iemand zich ‘achtergesteld’ voelt.

8 likes

Ik heb eea aan mijn woonkamer veranderd en ben er zó blij mee dat ik me nu even niet kan voorstellen hoe ik gelukkig kan zijn in een relatie waarin ik op dat vlak compromissen moet sluiten. Als ik ooit ga samenwonen dan moeten mijn meubels erin.

11 likes

Ik houd ook echt van alleen zijn maar volgens mijn omgeving is dat raar. Niet dat ik er naar luister :upside_down_face:

3 likes

Ik ook! Heeerlijk. En dan vind ik het zelf heel fijn om de drukte wel regelmatig op te zoeken en dat af te wisselen met af en toe NIKS in mijn eigen huisje. Daar laad ik echt van op

2 likes

Jaaaa heerlijk! Lekker muziek en een kaarsje aan daar heb je dus echt geen partner voor nodig.

3 likes

Ok gevonden! Hier is dus al maanden niet meer ingepost :sweat_smile:
Ik trap hem graag weer nieuw leven in. Ik geniet vooral heel erg veel van de vrijheid die ik als single voel. De vrijheid om zelf mijn dag/week/vakantie in te delen en niemand die afhankelijk is van mij (behalve mijn hond dan). En de vrijheid en tijd om me op persoonlijk vlak te ontwikkelen en nieuwe hobbies op te pakken. In de relatie met mijn ex draaide een groot deel toch ook wel om de dingen die voor hem belangrijk waren maar waar ik zelf minder energie uithaalde op den duur.

Ik merk met name dat ik veel intenser geniet van de kleine dingen in het leven en me minder druk maak om de grote dingen. Meer vertrouwen heb en meer in het nu leef. Al heeft dat denk ik voor een groot deel ook te maken met het feit dat de relatie met mijn ex op het einde echt wel toxic was en corona de focus voor mij meer heeft gelegd op de kleine dingen en optimistisch zijn en blijven.

16 likes

Ja die vrijheid is echt het beste. Terwijl ik soms nog steeds dagen/week heb dat ik niks doe of niemand zie. Maar fantastisch dat daarop geen opmerkingen komen, maar ook niet als ik heel het weekend weg ben en elke dag iemand anders van vrienden zie. Geen ‘verplichting’ om toch even te laten weten hoe laat ik thuis denk te zijn enzo, spontane dingen die veel vaker gebeuren

En lekker m’n eigen plekje in het appartement met m’n eigen keuzes qua inrichting. En heerlijk ongestoord naar de wc zonder daarover iets te horen. Nu ik dit typ merk ik pas echt dat ik voornamelijk blij ben nergens commentaar meer op te krijgen, want daar was m’n ex dus echt goed in blijkt wel

13 likes

Even een upje voor dit topic.
Ik ben nu een half jaar single na een relatie van 5,5 jaar en ik ben zo gelukkig. Ik heb een fantastisch appartement midden in de stad, fijne vriendschappen, er ontstaan nieuwe vriendschappen, ik hoef met niemand rekening te houden, voel me vrij en de wereld ligt weer aan mijn voeten. Ben best veel aan het daten en vind het leuk om allemaal nieuwe mensen te ontmoeten.
Ja ik geniet echt even heel erg van deze periode.

27 likes

Ik vind mijn single leven helemaal prima op dit moment, ook verder niet aan het daten of op zoek. Het helpt wel mee dat ik de meeste mannen best wel saai vind :joy:

5 likes

Ik heb steeds dat ik aan de ene kant opzich wel weer wil daten, maar aan de andere kant vind ik daten ook helemaal niks vanwege de ongemakkelijkheid. Daarbij heb ik zoveel fuckboy verhalen meegemaakt zelf en om me heen en kom ik zo vaak mannen tegen die niet opzoek zijn naar iets serieus terwijl ik dat zelf wel ben en ook duidelijk aangeef. Toch knaagde het dan steeds een beetje want ja je moet wel daten als je een relatie zou willen. Maar nu accepteer ik steeds meer dat het ook helemaal prima is om niet steeds gefocust te zijn op daten en mannen en het bijna geforceerde idee dat een relatie je leven pas écht compleet maakt. Ik heb een super leuk en druk leven en genoeg andere dingen om nu mijn aandacht en energie op te focussen, zo merk ik ook dat mijn zelfbeeld af en toe echt wel een beetje opgekrikt mag worden dus besteed ik mijn tijd veel liever daar aan. Het lucht best wel op om voor mezelf uit te spreken dat ik accepteer dat ik nu helemaal geen zin heb om te daten en dat dat ook niet hoeft.

16 likes

Ik heb echt precies hetzelfde. Iemand in mijn leven vertelde vandaag dat ze twijfels heeft in haar relatie en ene kant vind ik het zo klote voor haar omdat ik precies weet hoe het voelt en andere kant ben ik zo gelukkig dat ik dat niet meer heb en niet meer in zo’n situatie zit. En ik heb sinds mijn break up zoveel leuke mensen ontmoet en ook super fijn nieuwe woning en ik vind het daten en nieuwe mannen leren kennen echt heel leuk en ik geniet zo van het alleen zijn en het zelfstandig zijn. Ik voel me precies op mijn plek en ik voel gewoon dat ik deze periode in mijn leven nodig had en met zoveel plezier hier op ga terug kijken later :smile:

9 likes

Oke, buiten alles wat hierboven gezegd wordt (fijn appartement, vriendschappen die een andere dimensie krijgen, met niemand rekening te houden, nieuwe mensen leren kennen etc.), Heb ik twee dates die mij relatief makkelijk kunnen laten klaarkomen.

Ik voel mij echt koning te rijk.

10 likes

Hahah love Marten, vooral dit rechtsboven

Hele post:

3 likes

Ik ben voor het eerst sinds jaren single tijdens kerst, en ik heb het geld wat ik anders aan mijn vriend zou spenderen, uitgegeven aan een cadeau voor mijzelf.
Nu al zin in een kerst zonder schoonfamilie en zonder gehaast en militaire planning om iedereen te zien tijdens de kerst.

30 likes

:clap::clap::clap: heel goed!

2 likes

Ik vind kerst ook juist zo chill als single zijnde. 1 dag familie (en dan niet moeilijk hoeven te doen welke dag) en 1 dag lekker chillen zonder verplichtingen en kerstfilms kijken.

6 likes

Vanmorgen ontbeten met familie, vanmiddag op bezoek bij mijn broer in zijn nieuwe huis. En nu lekker met de hond op bank, onder de Hema warmtedeken, sushi besteld en al op, Disney film kijken en pyjama inmiddels ook al aan.
Heerlijk geen verplichtingen :ok_hand:t3:

10 likes