Het Groningentopic

Voor al je vragen en tips wat betreft de stad (en provincie) Groningen.

5 likes

Leuk topic dit!

Zodra het weer mag, bezoek het Forum! Echt een geweldig gebouw is het geworden, van de buitenkant en de binnenkant. En als je helemaal bovenin bent heb je een vet uitzicht over Groningen.

het is ook tof om de Martinitoren te beklimmen. Erg smal, maar wel leuk om te doen.

En natuurlijk het station op Groningen bekijken.

6 likes

Twee weken geleden hebben m’n vriend en ik tijdens het wandelen een snack gehaald bij El Maïda in de Folkingestraat.

Ik had een wrap met falafel:

En m’n vriend een broodje gegrilde groenten:

Super lekker! Vooral dat broodje. Het restaurant is van dezelfde eigenaren als Le Souk. Daar verkopen ze wat mij betreft de lekkerste aioli, olijven en muhamara :heart_eyes:

13 likes

Jeej Groningen :smiling_face_with_three_hearts: in de Folkingestraat zit ook Ariola. Beste hapjes van de stad. Oh en broodje van eigen deeg. :scream:

Nu heb ik trek haha

6 likes

Ohh jaaa Ariola! Daar kocht ik met m’n ex wel eens zo’n belegd broodje. Moet daar gauw weer eens heen.


Komend weekend wil ik graag eten bestellen, maar ik doe dat niet zo vaak dus ik heb geen idee wat lekker is. Weten jullie iets? Ik hoor graag wat jullie lekker vinden. Van vrienden kreeg ik al de tip om bij Moong, Taj Mahal of Curry Me te bestellen.

2 likes

Chang Thai Bistro of de Barra! Dat zijn voor mij de beste afhaalrestaurants van de stad.

3 likes

Dokjard is hier tot nu toe een succes geweest!

3 likes

Restaurant Mechoui in Groningen | Noord-afrikaanse gerechten in Groningen

Ik heb hier eens gegeten en dat was echt lekker. bestellen kan ook zag ik.

1 like

Ja, die horen dus ook bij El Maïda en Le Souk! Dat wil ik wel geloven, dat dat lekker was :yum:

1 like

Ah nee toch wel, wat een suffe tip dan, haha.

Nog een andere poging dan. Ik vind de hamburgers die ze hebben bij de wereldburgers ook echt een aanrader. Wereldburgers | De beste burgers, puur en verantwoord (wereldburgersgroningen.nl) Niks hoogstaands, wel echt lekker snacken.

2 likes

Ohhh love it! Pizza’s van buurman en buurman vind ik top en zeker hun spicy mango cheesecake als toetje.

1 like

Oja! Daar ben ik ooit wel eens geweest, maar was het bestaan ervan door corona helemaal vergeten. Goeie!

@Pannenkoek spicy mango cheesecake klinkt echt heerlijk. Ik vind het eten bij Da Vinci (Italiaans) ook super lekker! Die zit aan de Turfsingel. Leuk om daar eens te eten als het weer kan.

En als het allemaal weer kan wil ik ook weer naar El Santo. Niet super culinair, maar wel erg lekker. Vooral die soft taco met garnalen.

2 likes

Ik woon nu bijna 9 jaar in de stad maar ik weet nog steeds vrij weinig te vinden :sweat_smile:

El santo ook heerlijk ja!
Ik kwam altijd veel in de stad maar woon er nu sinds een half jaar. Zo fijn :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Leuk topic! Nu wel een beetje verdrietig dat ik een paar maanden terug uit Groningen weg verhuisd ben :cry:

Mijn tips qua eten: Pho Saigon voor vietnamees eten, Pure op de vismarkt voor gebak/donuts en koffie en voor lekkere (en niet zo standaard saaie) hamburgers gingen wij altijd naar Huize Maas.

3 likes

Leuk, dit topic miste ik nog!

@pastelzwart Taj Mahal bestel ik wel vaker, is heel lekker (én, ze hebben een eigen site waar je kan bestellen). Kleine Moghul is ook goed, maar daar heb ik nog niet besteld.

Ben qua eten ook fan van;
buurman & buurman (vooral in de zomer, als je daar op de stoep kunt zitten, Noorderzonvibes!), Gustatio
Da Vinci
Bistro Boys (voor zowel borrelen als eten, ideale datelocatie ook)
Florentin (in de oude gasfabriek, aanrader!)
Plezant (redelijk nieuw, wat verder weg van de binnenstad, maar lekker, kwalitatief goed eten, maar met een cafe sfeertje)

Borrelen bij:
Mout (speciaalbiercafe, aan het zuiderdiep)
de Koffer (ook voor speciaalbiertjes)
de Minnaar (bruin cafe)
de Stockroom (voor lekkere en bijzondere cocktails, duur, maar heerlijk speak easy sfeertje)
Dot (op het terras, ook leuk voor na, voor of tussen het zwemmen door)

Kaas haal ik bij de kaaskop in de zwanestraat, bier en whiskey bij de roemer (westerhaven), en speciaal biertjes bij just in beer in de folkingestraat.

In de zomer, als je eens te stad uit wilt vind ik het leuk om een keer op een zomeravond naar Zuidwolde te fietsen en een ijsje / drankje op het terras van Moeke Vaatstra te doen.

Of fiets eens naar Garnwerd en ga daar het terras oid.

Of naar de Dokwerdersluis, is een mooi stukje om te fietsen (zit alleen geen horeca), heb je nog lang licht, en veel mooie plekjes om in het gras te zitten of te zwemmen. Zelfde verhaal van de Helper, de molen bij het paterswoldsemeer. Mooi plekje is dat!

En ga vooral ook een keer een dagje naar Schiermonnikoog! Met de bus ben je in drie kwartier bij de boot, is echt prima te doen. Lekker fietsen, zwemmen, wandelen, borrelen bij de Marlijn (strandtent) en dan met de laatste boot naar huis.

Martinitoren beklimmen zou ik eigenlijk niet doen, super smal en muf, en hetzelfde uitzicht heb je mooier vanaf het Forum. Wat wel leuk is een keertje is kano’s huren onder de herebrug en een keertje door de stad te peddelen.

11 likes

Ohh een Groningentopic :tada: Qua kroegen gaan mijn vriend en ik meestal naar The Crown aan het Gedempte Zuiderdiep, of de Pintelier. Kan niet wachten tot we weer kunnen :sob: Wat betreft restaurants zijn bij mij het Goudkantoor en The Ugly Duck favoriet, verder geen heel spannende kaart ofzo maar gewoon lekker. Bij het Goudkantoor neem ik graag de borrelplank als hoofdgerecht, die is echt awesome.

Edit: oja de Martinitoren beklimmen vond ik zelf wel altijd leuk om te doen + mooi uitzicht, maar ja, sinds het Forum er is heb je daar gewoon het beste uitzicht en het kost je niets.

1 like

@Max Ja de Martinitoren beklimmen is ook meer gewoon leuk omdat het oud is en lekker smal. Ik vind het wel gezellig om te doen met vrienden die niet zo bekend zijn in Groningen. Voor het uitzicht hoeft het idd niet perse. Ik zie het meer als een kerk bezoeken ofzo

1 like

Biercafe Mout en Brouwerij de Prael zijn ook aanraders als je van speciaalbiertjes houdt.
Voor Mexicaans eten raad ik Four Roses aan.

1 like

Leuk om te lezen over dat je echt onwijs leuke plekjes benoemt! Ik kom vaak, nou ja kwam vaak, bij Moeke Vaatstra en Garnwerd aan Zee :slight_smile: Misschien zijn we elkaar wel eens tegengekomen ergens, je weet t niet he!

Partner en ik gingen vaak even naar Noordpolderzijl, even een borrel drinken bij de kachel in t cafeetje, in de winter. Lekker kneuterig!

1 like