Het Groningentopic

Oh ja, bij 't zielhoes? Love het daar. Alsof de tijd echt even heeft stilgestaan!

Ik vind Het Concerthuis ook leuk om even wat te drinken. Daar kun je ook spelletjes spelen, die liggen in de kast achterin. Oh en ik wil ook nog eens naar Bramble! Ohhh ik mis het allemaal zo hĂš :pensive:


Heeft er iemand al wel eens meegedaan aan de stadswandeling050? Ik had me een paar weken ingeschreven, maar er was iets misgegaan. Wel jammer, want dat leek me wel leuk.

Hun account op Insta:


De lekkerste loempia’s vind je trouwens bij de kraam in Delfzijl bij de AH :yum: Zo’n lieve vrouw is dat! Echt m’n lievelings. Ze weet m’n bestelling nog steeds, ook toen ik er een half jaar niet was geweest. Nu al zin om zaterdag weer eens langs te gaan na lange tijd haha.

3 likes

Oja concerthuys is ook leuk! Ook zoveel eerste dates gehad daar!

Heb die stadwandeling twee keer gedaan. Was heel leuk, al vind ik de routes niet super speciaal eigenlijk, net als de quiz en vragen. Maar leuke manier om de horeca te steunen. Alleen, want ik niet zo goed snap is dat soortgelijke tochten (frituurloop, culinaire vier mijl) niet meer mogen doorgaan, maar deze blijkbaar wel?

Jaa! Heerlijk plekje :slight_smile:

Café Mulder in de stad is ook leuk!
Theemuseum in Houwerzijl!
Man man man, zoveel mooie plekjes hier in Grunn!

1 like

Nog even iemand promoten hier. Een woord, dumplins.

Ze verkoopt ze vanuit haar eigen keuken door een raampje. Alles is handgemaakt en ze is de liefste persoon ooit!

5 likes

Echt? Wat gek dan. Ik las al zoiets voorbijkomen op hun account, maar snapte niet wat er nou aan de hand was. Mij lijkt het leuk om zelf zo’n wandeling in elkaar te flansen. Ik heb alleen nog niet zoveel snack-ideeĂ«n haha.

Ja zo’n wandeling zelf in elkaar zetten was ook mijn idee! Ook wel wat relaxter dan maar afwachten of je wel een kaartje kan kopen voor de stadswandeling. Veel Groningers hier dus? Leeeeuk, ik ben er ook Ă©Ă©n 🙋

1 like

Moi :grinning:

Ik heb ook nog een lekkere tip: De Groene Stoel. Veel verschillende keukens, verrassende en heerlijke gerechten. Veel vega ook. Ze doen nu elk weekend een thuismenu.

Verder vind ik Bellami’s ook heerlijk. Daar krijg ik altijd een beetje het gevoel alsof je op vakantie bent. Heel sfeervol en smeuïg.

Oke nog eentje dan: Achterwerk. Culinair veganistisch. Echt superleuk om daar te eten. Zo creatief en lekker!

Edit: nog een budgettip! De Olijfboom. De allerlekkerste Griek. En zulke lieve mensen.

Ik kan wel bezig blijven
 Wanneer mag alles weer open? :weary:

6 likes

Wat leuk dit! Er valt nog genoeg te ontdekken in de mooiste stad van Nederland :wink:

Wil je nou zeggen dat er niks boven Groningen gaat? :face_vomiting:
Groetjes vanuit 010

Ja, die is lekker! Maar nog steeds wel geopend voor afhaal/bezorg. Vind het wel jammer dat ze daar heel weinig vega hebben.

1 like

Sowieso. Er gaat ook niks boven Groningen :grin:

6 likes

Denemarken :joy:

Iemand noemde Groningen laatst Zuid-Denemarken en nu krijg ik het niet meer uit mijn hoofd

5 likes

Er is in de provincie Groningen ook een gehucht dat Denemarken heet. Je kunt dus zo naar Denemarken fietsen vanuit de stad :rofl:

2 likes

Ik: ‘Huh, waar dan?’. Zoek het op, op Google. Blijkt het gewoon te liggen in de gemeente waar ik werk (het is zelfs mijn werkgebied :see_no_evil:).

2 likes

Ooooh ik heb dit gedaan nadat ik dit gelezen had, echt zooo lekker :heart_eyes:

1 like

Wandelen in het Slochterbos en 't Roegwold is ook leuk! Vanaf de stad een kleine 20 minuten rijden en de locaties liggen maar 5 minuten rijden van elkaar af.

Het is geen groot bos, maar het is daar zo mooi! En bij ’ t Roegwold kun je over het water lopen over een lange steiger (doodeng).

Een wandelingetje door Appingedam! Halfuurtje vanaf Groningen. Middeleeuws centrum met de hangende keukentjes. Lunchen bij Paviljoen Overdiep aan het water!

6 likes

Iemand een tip voor een leuk, wat luxer afhaalmenu in stad?

Land van Kokanje, Cave Oporto, Bistro Basta?

De afhaal van Voila schijnt ook wel goed te zijn volgens vrienden.

Weet niet aan hoe luxe je zat te denken verder

1 like

Ik vond het Feithhuis heeel leuk om in elkaar te zetten en erg lekker. Je moet wel wat afbakken/opwarmen. Koetshuys was ook prima maar niet zo indrukwekkend als Feithhuis.

1 like