Het Groningentopic

Heeft iemand in Groningen een buurtkastje gezien?
image
Ik heb nog wat spullen in mijn voorraadkast die maar niet opkomen, maar vind het ook zonde het weg te doen…

Over mooie terrasjes in de omgeving gesproken: ik vind de drentsche aa in schipborg ook fantastisch. Mooie omgeving om te fietsen, en je zit daar heel mooi, aan het water, in het gras.

1 like

Hanasato staat hier nog steeds op het wachtlijstje! Mijn vriend wil al tijden heel graag heen. Goed om te horen dat het dus een leuke ervaring was. Misschien toch maar eens werk van maken.

Block&Barrels is inderdaad heel leuk. Wij hebben er ook een keer met een hele grote groep gezeten (net voor het hele corona gebeuren) en toen heeft de keuken er zelf wat leuks van gemaakt. De gerechten werden toen heel tof gepresenteerd en de smaak was zo goed.

2 likes

Die theeschenkerij is echt super snoezig. Als je tijd over hebt dan kan je ook eens naar het theemuseum wat er bij zit. Niet super groot maar wel leuk om een keer gedaan te hebben

1 like

Ik heb daar gewerkt! :orange_heart:

1 like

Dat is zo leuk. Het is echt een mini oase van rust. Mocht je ook alle thee uitproberen? Die muur van theepotten is ook zo leuk. En dat tweedehands winkeltje aan de overkant. Het enige minpunt is volgens mij dat het met het ov niet te doen is

1 like

Haha ja ik heb wel heel veel thee geproefd!
En idd, ov is er niet. Ja een belbus volgens mij…
Ik vind het nog steeds een leuke plek om heen te gaan, het is alleen wel flink prijzig geworden door de jaren heen.

1 like

Het collegejaar begint maandag weer, maar er is een ernstig tekort aan kamers! Dus mocht je toevallig op vakantie zijn binnenkort, of een logeerkamer overhebben:

https://sosgroningen.nl/

Hier het artikeltje erover:

Mijn vriend gaat zich aanmelden, en een vriendin heeft het ook al gedaan.

Echt kwalijk dat dit nodig is maar ok

2 likes

Nog een leuke tip voor een gezellige plek om te zitten buiten de hoofdstad, is het koffie- & theehuis tante Til. Gezellige plek en het is ook een mooie omgeving om te fietsen, wandelen of auto/motor te rijden!

Tante Til uut Enumatil (tantetilenumatil.nl)

3 likes

En voor ‘s avonds is het leuk als eetcafe! super kneuterig

1 like

heeft iemand toevallig ervaring met een sportschool met leuke spinninglessen in Groningen? Of anders sowieso een sportschool met leuke groepslessen, die ook wel wat op kracht en conditie gericht zijn? Ben een beetje zoekende hoe ik de winter ga doorkomen!

Klinkt alsof je CrossFit moet gaan doen. Kan je ook gewoon op je eigen tempo doen en het combineert kracht en conditie

ja daar denk ik ook over na hoor! Heb al eerder wat lessen bij crossfit noord gevolgd, maar was niet mega enthousiast (alhoewel, kan ook door de lockdown komen waarin je alles op eigen tempo moest doen). Maar misschien bij allround, al is het daar wel echt duurder (en verder weg!), maar hoor er wel echt goede dingen over.

Maar ik fiets graag, dus het leek me ook wel leuk om mijn conditie wat op peil te houden met spinninglessen!

Volgens mij bieden ze geen spinninglessen aan maar mij is Calipso goed bevallen! Het is al wel weer 3 jaar geleden dat ik lid was maar vond het leuk. Ik overweeg ook weer lid te worden nu ik terug ga verhuizen naar de stad.

1 like

Ik heb nog een voucher liggen om te suppen op de gracht voor twee personen voor twee uurtjes, het kan alleen op doordeweekse dagen en is geldig t/m 30 sept. Bij de Sluis! Je krijgt er ook een ijsje met vier bolletjes bij haha. Vind iemand dat leuk om nog te doen? Ik hoef er geen geld voor terug. Ik was eigenlijk een beetje vergeten dat we die bonnen nog hadden liggen en helaas ben ik komende week niet in Groningen… Het weer is natuurlijk niet meer top hiervoor maar ik dacht, ik kan het altijd vragen! Wie weet maak ik er toch iemand nog blij mee.

2 likes

PM

Oh denk dat @Solee hem al heeft? Anders wil ik wel!

Heeft iemand nog leuke tips voor winkels waar van die luxere etenswaren verkocht worden? Zoals olijfolie, honing, zout etc. Het liefst gewoon in het centrum van Groningen

1 like

Ik ben nieuw in Groningen en wil woensdag kijken voor een winterjas. Weten jullie nog boetiekjes waar ik moet kijken? Tweedehands mag eventueel ook (als ze een beetje kwalitatief spul hebben en geen primark/hm/zara tweedehands) en duur designer spul heb ik niks mee :slight_smile:

Ik vind Zich Zach altijd heel leuk! Kleurrijke items en kwalitatief goed spul. Ze hebben ook vintage!

1 like

Ik ben gisteren dankzij @Solee met jouw bon gegaan! Dankjewel, was leuk om te doen! En het weer was nog best wel mooi! 4 bolletjes ijs was me alleen teveel haha, al heeft mijn vriend daar dankbaar gebruik van gemaakt.

@Chicago Voor vintage Onder de linde in de steentilstraat misschien? En geen boetiek, maar ik slaag zelf altijd goed bij fifty six, hebben ze leuke merken. En Yaya op de vismarkt misschien? Mijn schoonzusje is fan van Woman by earn, maar dat is wel iets prijziger geloof ik.

5 likes