Dank je wel en ook @Friemel. Ik ga het zweerknopje er weer in doen.
Oh joh, dat is even een andere situatie als ik me had voorgesteld adhv je bericht. Excuus! Wat moeilijk om te merken dat het nu ineens weer onrustig is. Heel veel sterkte de komende tijd!
@Vic je bericht is verwijderd. Crossposten, ofwel hetzelfde bericht in meerdere topics plaatsen, is niet toegestaan op dit forum.
De laatste 1,5 week heb ik last van het gevoel alsof mijn hart een sprongetje maakt. Als ik gewoon op de bank tv zit te kijken. Hebben meer mensen dit, en hebben jullie hier wel eens de dokter voor gebeld?
Ja heb ik wel vaak. Is bij mij niet verder onderzocht maar mijn hartfilmpjes zijn normaal en maak me geen zorgen.
Kan vaak komen omdat je allemaal hartcellen hebt die ook signaal afgeven, meestal zijn die trager dan je bestaande ritme. Het werkt dan als een soort back-up, als je eigen ritme uit de ‘echte’ interne pacemaker wegvalt, heb je altijd die cellen nog die een signaal afgeven. Als je dan een lage hartfrequentie hebt gaan die er nog wel eens tussendoor ‘afvuren’. Dan heb je dus iets te actieve back up. Daarom heb ik het vaak voor het slapengaan of als ik op de bank lig.
Je kan ook gewoon een extra slag hebben, gebeurt ook wel eens. Dan voelt het vaak heftig. Heet een PVC of PAC.
Dit verklaart waarom ik soms moeilijk in slaap kom, want dan ‘schrik’ ik dus wakker om het kwartier /half uur. Dank voor je uitleg.
Hartproblemen komen wel in de familie voor, dus vind het ergens ook wel spannend.
Daar is je huisarts ook voor he, zorgen wegnemen. Die kan het vast beter inschatten dan wij en dan beter geruststellen, of het juiste onderzoek doen en dan geruststellen. Je bent hem/haar niet tot last.
Heb je ook gelijk in. Ik kijk het nog even aan
Bel gewoon morgen even met de huisarts assistent zodat die een inschatting kan maken of het wel of niet nodig is je even te laten zien. Is toch niet fijn hiermee in je hoofd te lopen.
Nee, waarom zou je het aankijken? Gewoon bellen morgen. Als ze tijd hebben is een hartfilmpje ook zo gemaakt. En dan heb jij ook meer duidelijkheid en hopelijk rust.
Ik ben geweest! Super lieve dokter, invoelend en grappig en aardig. Één cremetje gekregen en het probleem is voorbij zo simpel kan het zijn
Ik ga morgen bellen. Wilde ze inderdaad niet tot last zijn, ze hebben het zo druk.
Net gehoord dat cholesterol in de fam te hoog is en dat heeft er mee te maken, kan ik dat misschien ook laten controleren.
Hoe druk het ook is, even bellen voor de zekerheid moet je gewoon altijd doen. Heel goed dus dat je morgen wel gaat bellen!
fijn!
Ik heb gebeld en mocht in de ochtend al komen. Alles gecontroleerd en was goed. Voor de zekerheid nog bloedprikken
Dat is fijn! Voel je je een beetje opgelucht nu?
Jawel, zoals ik begreep is er niet zoveel aan te doen. Sowieso fijn als je even mag komen
Mijn tante heeft al haar gehele leven een aandoening waarbij haar slagaderen in haar gehele lichaam heel dun zijn, ze heeft ook therapie gehad om te accepteren dat het elk moment afgelopen kan zijn (als het klapt is het klaar) maar ze zou er ook 80 mee kunnen worden. Ik kom even niet op de naam en durf niet te zeggen of het aneurysma is. Nu hoor ik viavia dat haar vader een operatie heeft ondergaan en dat de artsen er toen achter zijn gekomen dat hij het ook heeft. In hoe verre zou dit erfelijk kunnen zijn? Het is de zus van mijn vader en heb met niemand contact van die fam (wil ik ook niet) dus ik kan het niet navragen. Als ik het zou hebben zou ik het wel willen weten eigenlijk, haha. Contact opnemen met de HA vind ik lastig, ik sta daar beschreven als hypochonder dus ik ben bang dat ze me niet serieus gaan nemen en denken dat ik me weer wat mijn mijn hoofd haal. Hoe kan ik dit het beste brengen?
Ik heb een week of twee geleden iets geplaatst over mijn maag/speekselproblemen. Heb een lieve huisarts; zij nam het serieus en wilde gelijk alles uitsluiten. De uitslag van mijn ontlasting; geen h.Pylori bactetrie. Bloedonderzoek; niks aan de hand. Huisarts denkt aan gastritis omdat we tijdens oud en nieuw super vet hadden gegeten.
Aka ik moet nu: rustig aan doen, proberen om een beetje af te vallen, geen gekke dingen eten en je lichaam de tijd geven om te helen.
Pantoprazol heb ik achter de hand als het te gek wordt qua pijn in maag/overtallig speeksel. En houd me nu netjes aan een goed dieet. Het gaat nu redelijk, vandaag is dag 3 zonder Pantoprazol. Maar het blijft allemaal gevoelig daar. Als ik ook maar iets eet wat te zout/spicy is, begint het weer.
Iemand anders ervaring met gastritis? En hoe lang duurde het voordat het echt weg was?
Niet met gastritis maar wel een heel geirriteerde maag omdat ik vanwege een ontsteking teveel pijnstillers heb genomen. Ik heb hier zelf wel 2 maanden last van gehad en nog 2 maanden waarbij ik bv moeite had met alcohol. Ik gebruik nu wel dagelijks Omeprazol (ook omdat ik andere medicatie neem) en als ik dat niet doe dan krijg ik wel weer een beetje last van mijn maag.
Het is wel lastig, dingen met je maag, omdat je je maag niet zomaar kan laten “rusten”, je moet immers wel eten. Ik hoop dat je er snel overheen komt!