Zo onsamenhangend vind ik het niet! Eigenlijk is zoiets ook best een dilemma; want ja, wil je het weten en leven met de wetenschap dat je het misschien wel hebt (het gen) en zo ja; hoe ga je daar dus mee om? Want het wil niet zeggen dat het jou overkomt en ook tot uiting komt. Alles is percentages ook en dat kun je positief benaderen en ‘negatief’, maar dat kan best even een ding zijn. En in het ene geval is een percentage hoog, andere geval niet. Maar net welke vraag eraan hangt hè. Ik heb ooit de zin eens gelezen waar ik zelf best veel uitgehaald heb: je hebt een hoge prijs betaald (weten van het gen) voor de winst die je nu behaalt (het weten en goed kunnen handelen indien nodig). Edit; ik bedenk me nu dat die zin misschien en echt als heel overdreven opgevat kan worden trouwens, hij komt van een website van een patiënte die dit dus aangaf en ik heb hetzelfde inclusief ziekte die tot uiting is, dus ik kon me er goed in vinden iig.
En inderdaad, je hebt zelf nergens invloed op, dus hoe moeilijk ook; laat het maar op je afkomen. Misschien valt het muntje de goede kant op en heb jij het niet (hopelijk!) en dan is de rest al niet van toepassing. Hopelijk lukt het om je komende tijd niet al te druk te maken