Ja, dat heb ik! Zijn er dingen die je specifiek wil weten of meer mijn ervaring? Je mag me ook een dm sturen als je wil!
Edit; ja je schrijft al ervaringen haha, lekker gelezen. Ik ga even m’n bericht editten en m’n ervaring typen hier
Ok edit 2; helaas dus ervaring op de mammapoli en om met de deur in huis te vallen, bij mij was het mis. Ik zelf ging enkel voor een echo, maar moest meteen blijven voor een biopt en daarna kreeg ik direct de uitslag. Dat was dus even heel anders dan hoe ik dacht dat het zou gaan (echo en weg). Dus ergens fijn dat jij al weet wat je kunt verwachten. Wil overigens niet meteen zeggen dat het bij jou ook mis zou zijn hè! Later heb ik zelf nog een mammografie gehad. Mammografie valt heel erg mee hoor. Het is niet super prettig nee, en ik zou niet voor m’n lol nog een keer m’n borst onder zo’n ding liggen vandaag omdat ik me verveel bij wijze van, maar echt in the end stelt het niks voor en is het echt een paar seconden en klaar! Online lees je vaak van die hele heftige uitspraken als ‘tosti ijzer’ en ‘borsten pletten’, nou dat valt best mee. En serious Gerda, het is je gezondheid… dus overdrijf niet zo. Echo stelt niks voor, is gewoon een echo dus daar voel je niks van. Met het biopt nemen ze een stukje weefsel weg, maar dat wordt uiteraard verdoofd! Heel prettig vond ik het niet, en dat is niet eens per se qua pijn (want; het wordt verdoofd en die prikjes stellen weinig voor vond ik), maar meer het idee en zicht dat ze daar met een redelijk lange naald bezig zijn op die plek. Als ze het biopt nemen dan werkt het als een soort ‘nietmachine’ van binnen en dan lijkt het alsof ze dus klikken / schieten maar dan nemen ze dus een stukje weefsel weg. Pleistertje erop en klaar! Een paar dagen daarna was het bij mij nog wel wat gevoelig en af en toe voelde ik daar dan een soort van steken, dat was wel even vervelend. Ook werd het een blauwe/gele/paarse plek en die heeft er een week of 3 gezeten. Maar ook hierbij is het me achteraf toch wel meegevallen moet ik zeggen.
Wat bij mij vooral het zo beladen maakte was het mentale aspect en de toen nog onwetendheid, dat was killing. Nou mijn gesprek daarna was dus niet goed, en dan ga je heel de medische molen in. Hoe moeilijk het voor jou nu ook is: probeer echt niet op zaken die nog helemaal niet bekend zijn vooruit te lopen, want daar heb je niks aan! Voor hetzelfde geldt is er niets aan de hand. Dus goed dat je afleiding zoekt. Verder zijn de mensen, enkel vrouwen bij mij, op de mammapoli echt zo lief en steunend. Zij weten echt wat ze doen en hoe ze goed met je kunnen praten etc. Dus dat heb ik zelf als heel fijn ervaren.
Verder super goed dat je door die L. inda bent gegaan! Maar wil je ook wel meegeven dat alles super persoonlijk is en iedereen het op haar eigen manier ervaart. En heel eerlijk, ik vind zelf van haar dus dat zij alles wel heel negatief naar buiten brengt. En je kan zo’n situatie en traject nooit vergelijken want per persoon is het zo verschillend, maar zij zegt of brengt dingen soms zo stellig waarbij ik dus denk; nou zo ervaar ik het niet. En als je haar stories gaat bekijken zie je daar zij er helaas heel veel last van heeft telkens in het traject, wat super kut is, maar ik ervaar dat (gelukkig!) dus 180 graden anders. Dus laat je vooraf niet te veel beïnvloeden voor zover dar lukt, en nouja wellicht komt het bij jou überhaupt niet zover.
Mocht je trouwens meer willen weten of erover willen praten of wat dan ook, je mag me echt altijd dm’en