Het grote medische vragen-topic #2

Ik vind wel iets over toepassingen van miconazol vaginaal maar dan zit er ook echt zo’n applicator bij… in mijn bijsluiter staat er niks over. Eerst maar eens bellen, dankje. Geen idee waarom ik deze krijg!

2 likes

Ik heb het even opgezocht in mijn standaarden voor de zelfzorg boek, maar miconazol mag wel vaginaal toegediend worden, maar dat lijkt mij wel lastig om te doen zonder applicator. Bij de canesten zit wel standaard een applicator, omdat dit specifiek bedoeld is voor vaginale schimmelinfectie

Ik zou gewoon je arts vragen of je eventueel los een applicator kan krijgen, want het kan dus wel gewoon met miconazol.

1 like

Dankjewel, lief van je!

1 like

Ik heb sinds gisteren zo’n witte laag op mijn tong en het is ook best gevoelig. Las online dat het te maken kan hebben met een lage weerstand bv als je verkouden bent. Nu ben ik niet verkouden, pre-Covid wel regelmatig maar toen had ik dit eigenlijk niet. Nu heb ik dinsdag een vaccin gehad waar ik behoorlijk ziek van ben geworden en nog niet echt helemaal van genezen ben. Zou het daar van kunnen komen?

De huisarts had er bij moeten zetten dat er een applicator bij moest. Maar mag het wel inwendig gebruiken inderdaad!
Ze gaf aan dat ik de dokter kon bellen voor een andere tube met applicators omdat zij ook niks hadden liggen, maar dat vind ik zonde. Dan maar een weekje klooien :upside_down_face:

1 like

Zorg in ieder geval dat je dan 's nachts een handdoek onder je hebt en niet je mooiste onderbroek/pyjama aanhebt, want het kan eruit lekken 's nachts op je kleding en matrashoes, vooral als je het niet zo diep in kan brengen als met een applicator

2 likes

Ik had een dik week geleden ineens rechts pijn in mijn nek wat doortrok naar mijn hoofd, nu zit het sinds 2 dagen aan de linkerkant (tot die tijd deed rechts pijn) en is rechts weer normaal. Iemand een idee hoe dit kan en wat ik eraan kan doen behalve hele tijd ibuprofen slikken. Ibuprofen werkt wel goed maar ja wil dat liefst niet dagelijks nemen.

1 like

Misschien wat yogaoefeningen speciaal voor nekpijn proberen? Yogawithadrienne heeft er wel een paar.

1 like

Sinds een paar weken zwelt mijn buik gigantisch op na elke maaltijd. Het maakt ook echt niet uit wat of hoeveel ik eet. Wat kan dit zijn? Kan dit door stress komen?

@Jip waarom boos?

1 like

Oeps, ik heb de laatste tijd vaker dat wanneer ik scroll dat ik per ongeluk op een emoticon druk. Sorry! :blush:

2 likes

Heel herkenbaar, vaak valt het me op en kan ik het nog weer verwijderen maar soms mis ik het dus blijkbaar ook wel eens, haha.

Is er toevallig iemand hier die diens neus heeft laten ‘aanstippen’ met zilvernitraat ivm neusbloedingen?
Mijn Kno arts was er een beetje vaag over of het pijn doet (en de afsp is een paar x verplaatst, weet het niet meer zo goed). Ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en hoe het was.

1 like

De navel van mijn baby is ermee aangestipt en hij gaf geen kik… doet dus denk ik echt geen pijn

1 like

Owww dan moet het sowieso goedkomen haha. Lees ook iets over verdoving ma ga even navragen of dat überhaupt nodig is. ThAnks!

1 like

Weet niet zo goed waar ik het kwijt moet, maar ik heb ineens een vage ruis in mijn oor en nu kan ik niet slapen omdat ik bang ben dat ik gehoorschade heb. Ik weet niet hoe het ineens komt, heb ook nooit wat met mijn oren dus kan het niet vergelijken. Kunnen er oorzaken zijn waardoor je ineens ruis krijgt? Alles wat ik op Google vindt heb ik niet/niet gehad.

Ik heb dus ook al in m’n kamer overal geluisterd of het niet gewoon een leiding of geluid van buiten is, maar nee…

Is je oor niet gewoon een beetje vies van binnen? Als je echt twijfelt huisarts bellen en dan kunnen ze je oren eventueel uit laten spuiten.

1 like

Ja ik weet het niet zo goed, ik ga sowieso maar heen. Thanks!

2 likes

Ik herken dit wel van toen ik een blindedarmontsteking had. Ik dacht dat ik weeën had. Maar het bleek dus mijn blindedarm te zijn.

Weet natuurlijk niet zeker of dit het is, maar heb je daar al aan gedacht?

Zijn het niet je darmen? Of misschien je ovulatie?

@Sizzle ze zegt dat ze het regelmatig heeft, dus dat lijkt me geen blindedarmontsteking

1 like