Het grote medische vragen-topic #2

Heerlijk dat het vanuit (de) @Broodrooster bevestigd wordt. Hahaha

8 likes

Oh dit is goed bewijsmateriaal hahaha, thanks!

2 likes

Ik werd gisterochtend wakker met wat pijn links vlak naast m’n luchtpijp. Had de avond ervoor met uitgaan meer gerookt dan normaal en heb wel eerder gehad dat het dan een dagje wat geïrriteerd aanvoelt. Nu is het vandaag nog niet over en het lijkt ook op spierpijn, maar omdat het zo vlak naast die luchtpijp zit weet ik het niet zeker. Iemand hier ook eens last van gehad of die weet hoe je kan weten of het spierpijn is of niet?

Je kunt niet toevallig zwanger zijn? Ik ben zwanger en heb precies deze klachten haha, word 's nachts gewoon wakker van de honger.

Is de laatste tijd je dieet veranderd?

Warme douche nemen met echt de straal op je nek! Het moet goed opwarmen. Daarna die balsem (die als 't goed is ook verwarmt) erop en een sjaal om doen.

Ik heb ook precies dit. Ik heb ook wel een stressvolle periode op werk en ik heb als het koud is meer honger. Ik neem nu soms wat valeriaan om in te slapen en probeer savonds te sporten om mezelf ook fysiek moet te maken. Heb je dat al geprobeerd?

En wat zeiden ze?

Fijn dat je wat rustiger bent! Wel vreemd dat ze je duizeligheid raar vonden, want mij is eens verteld dat bijna alle duizeligheid vanuit je nek/schouders komt. Maargoed ik ben geen arts.

Ja, snap dat je in de stress schoot! Hopelijk wordt het alleen maar beter.

1 like

Meer mensen hier met een lage hartslag? Mijn Fitbit geeft de afgelopen week elke dag een hartslag in rust aan van rond de 52. Voorheen altijd rond de 62 gehad. Nu was ik vorige week maandag ineens heel duizelig en lijkt wel vanaf toen te zijn. Zag bij mijn hartslag in mijn Fitbit app dat ie afgelopen week ook een aantal keer op 47-48 zat en zelfs op 45. Ik vind dat wel laag haha, maar ik vind het lastig beoordelen.

Zou zomaar kunnen! Even naar de huisarts, die ziet het zo en dan krijg je zalfje

1 like

Huisarts bellen.

Een fitbit is niet zo accuraat als een daadwerkelijke hartslagmeter maar als er bij jou qua fitbit (bandje, hoe en wanneer je 'em om hebt etc.) en beweging etc. niets is veranderd in de afgelopen twee weken, dan is je hartslag dus wel veranderd. Ongeacht of je fitbit er nu 5 of 10 slagen naast zit.

1 like

Is hier iemand die een ecg kan lezen?

Ik kan wel een ecg beoordelen, maar ik neem aan dat een dokter bedacht heeft dat dat ecg er moet komen, is het niet slimmer die er naar te laten kijken?

1 like

Ja ga ik maar doen!

Ik kan me even niet zo snel herinneren wie er laatst op mijn post gereageerd hebben maar even een update: Heb van de week de slaappoli gebeld (dat blijkt bij ons de longafdeling te zijn) en aangegeven dat gelijk een test mij niet de juiste weg leek, helemaal toen ik een vragenlijst per post ontving waar ik uit een rijtje klachten die van mij moest aankruisen. Opties bestonden onder andere uit hoesten, piepende ademhaling, slijm ophoesten etc. Mijn klachten hebben daar dus niets mee te maken. In overleg besloten toch eerst naar de longarts te gaan ipv gelijk een test.

Had vandaag een belafspraak met mijn psych die me heeft door verwezen en uitgelegd wat er gebeurd is en dat ik daar van in de war was. Dat begreep hij en hij was het er mee eens dat ik eerst naar de longarts zou gaan en hij snapte ook dat ik het niet helemaal snapte. Na 10 minuten belde hij me terug want het zat hem toch niet lekker. Hij heeft wat belletjes gepleegd en zo kwam hij er achter dat hij me naar neurologie had moeten verwijzen ipv long. Leek ons allebei een logischere stap.
Ga dus nu mijn afspraak op de longpoli afzeggen en wachten tot ik bij neurologie terecht kan.
Bedankt allemaal voor jullie hulp :heart:

10 likes

Goede gang van zaken! Fijn dat hij terugbelde en erop terugkwam. Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt! Getuigt wel van écht meedenken en het goed willen doen. Hoop dat je snel terecht kunt bij neuro!

1 like

ik ook, maar zelfde vraag als @Merel erbij haha

Nee ik heb een ecg gemaakt met mijn Apple Watch haha.

Dat is maar 1 afleiding dus in principe kun je daar alleen atrium fibrilleren op vast stellen. Maar stuur maar een PM dan kijk ik eens :wink:

1 like