Het grote medische vragen-topic #2

Misschien heb je hier iets aan en dan vooral onder het kopje ‘wanneer bellen?’

Dit is wel een betrouwbare site heb ik altijd begrepen.

Ik wil uitdroging bij mijn kind voorkomen | Thuisarts.nl.

Zeker betrouwbare site, is gebaseerd op de Nederlandse richtlijnen van huisartsen. Dus een beetje de richtlijnen vertaald naar begrijpelijke informatie en advies voor de patiënt zelf.

@tijgerlelie gaat er in principe niet om hoeveel cc vocht je kind binnenkrijgt, maar of het tekenen van uitdroging vertoont. Als je kind suf is, niet meer plast of geen tranen meer huilt zijn dat signalen om zeker contact met een arts te zoeken. Als dat allemaal niet het geval is zal het meestal niet zo’n vaart lopen. Zoals hierboven al gezegd, als je toch twijfelt de hap bellen. Als je het idee hebt dat je veel last hebt van hypochondere trekken zou je daarover eens in gesprek kunnen gaan met je huisarts.

6 likes

Heb je last van stress? Dit is exact hoe ik me voel als ik veel stress heb.

1 like

Als je een flinke verkoudheid hebt en nu na 6 dagen slijm ophoest en dat het slijm echt loskomt zeg maar, betekent dat dat je dan aan de betere hand bent en hoe lang duurt het dan nog ongeveer?

2 likes

Een virus infectie kan wel 2-3 weken aanhouden.

1 like

Oh god, dikke stress hier… mijn man heeft het sinds vorige week en ben hoog zwanger. Hij heeft al wel getest op Corona, negatief gelukkig maar het is niet handig als hij zo is tijdens de bevalling. :pleading_face::pleading_face:

Soms ben je er ook eerder van af. Zou gewoon goed stomen en veel neusspray gebruiken als je de neus bv verstopt zit.

Die verkoudheid heerst. Hier thuis zijn we ook met 2 ziek. En op kantoor loopt iedereen te hoesten en proesten. Hoezo met klachten blijf je thuis.

2 likes

Wat asociaal! Dat snap je toch niet?

Pfft hier op kantoor ook! Als je de functie van je elleboog bent vergeten, doe dan tenminste nog je hand voor je mond. Twee dagen op kantoor geweest en nu super verkouden.

@Ishq Hopelijk trekt 't op tijd bij! Genoeg rust en vitamine C wil bij mij nog wel helpen om me kets beter te voelen.

1 like

Ik snap het ook echt niet. Ik heb net nog naar het stroomschema gekeken van werk en daar staat heel duidelijk in dat je thuis moet blijven.

Ik twijfelde om naar kantoor te gaan morgen als ik me een stuk beter voel. Maar als ik bijvoorbeeld nog 3 keer hoest in een uur met klodders werk ik zeker weten nog thuis.

*stom voorbeeld van 3 keer hoesten.

Dit kan best van een flinke verkoudheid komen. Mijn kind heeft dat ook vaak als ze het goed te pakken heeft en ikzelf ook. Heel hangerig ook vaak, zwaar hoofd en gewoon heel moe. Het kost ook extra energie om dat virus op te ruimen, dus zo gek is het niet. Beterschap!

1 like

Ik merk het ook bij college, iedereen zat te hoesten (en ja nu ook verkouden geworden). Maar mensen blijven niet thuis, want dan mis je alles :cry:
Als er nog zoveel snot uit m’n neus komt morgen blijf ik natuurlijk wel thuis.

1 like

Ik mag maar 1x per week op kantoor werken en ik ben verkouden en nu is het zo welles nietes of ik mag komen. Wij delen met drie bedrijven een gebouw en alle drie de bedrijven hebben een andere policy, van wegsturen tot niks aan de hand

Ik zou zelf met verkoudheid sowieso niet op kantoor gaan werken nu. Kun je het werk ook thuis doen?

2 likes

Kan wel lang aanhouden volgens @Broodrooster
Wel rot zeg, vooral dat harde hoesten inderdaad.

1 like

Heeft je kindje ook niet aanleg voor astma / overgevoeligheid vd longen of was dat iemand anders? Indien ja, kan het hoesten langer houden en zou je even met de huisarts moeten overleggen voor puffers of prednison.

1 like

Ik werk nu thuis ja! Maar het is een beetje kut want ik mag maar 1x per week op kantoor zijn en mijn opleiding is het daar niet mee eens (willen meer) en nu ben ik er dus helemaal niet deze week

Overmacht toch? Mag hopen dat je opleiding begrijpt dat je niet snipverkouden op kantoor gaat zitten. Zou anders slecht zijn!

Ja ik heb geen idee hoe ze er op gaan reageren maar het is niet anders